Syksyllä eskariin menevä 99cm pitkä..
Tyttäreni on siis 99cm pitkä. Painaa n. 16kg.
Toivottavasti kesän aikana tytöstä kasvaisi 105 cm pitkä, se olisi ihanaa ja suuri saavutus!
Onneksi on muitakin lyhyitä ja sitten taas pitkiä siellä eskarissakin varmasti, mutta omani tuntuu vain niin kovin,kovin pieneltä :(
No olinhan minäkin ekalla luokalla 110 - 115 cm pitkä (en muista tarkkaa lukua)ja eskarissa varmaan vain myös reilu metrin. Ja nyt olen kuitenkin 163cm , en siis mikään normaalia lyhyempi.
Tarkennukseksi vielä että tyttö on vielä 5v, mutta syksyyn mennessä 6v.
Kommentit (9)
Minun 4-vuotias poikani on 105 cm. Keskipituinen ymmärtääkseni.
Eskarin aloittava tyttöni on 116 cm pitkä. Hänkin kai ihan keskipituinen.
Mutta pituuskasvuhan tapahtuu pyrähdyksittäin, joten tokihan lapsesi saattaa kesän aikana saada monta senttiä lisää.
Molemmilla on kieltämättä vaara joutua kiusatuksi, joka on tosi ikävää. Vaan kun kaikki eivät mahdu samaan muottiin :)
Pieni tyttö ehkä selviää paremmin kuin pieni poika. Mutta kieltämättä tuo 99 cm on tosi vähän. Meidän 3-vuotias on sen pituinen. Huih.
Isolla tytöllä on myös kurjaa, taatusti kiusataan. Mutta meidän vanhempien täytyy puuttua siihen jos moista huomaamme.
tyttö menee nyt ekalle ja on varmaan jo tuon 140cm. Eskariin mennessään oli (6v. neuvolassa kesällä) 134cm.
Loppuvuodesta syntynyt, joten on viisivuotias vielä monta kuukautta :) Nyt pituutta 102cm ja painoa 14kg. Minkä koossa häviää, niin pippurisella luonteella korvaa.
Loppuvuodesta syntynyt, joten on viisivuotias vielä monta kuukautta :) Nyt pituutta 102cm ja painoa 14kg. Minkä koossa häviää, niin pippurisella luonteella korvaa.
että eivät enää aikuisena korvaa sitä kokoaan "pippurisella luonteella". Mä sitten inhoan aikuisia naisia, jotka käyttäytyy kuin Pikku Myy ja uhoavat olevansa pippurisia vaikka ovat "niin pieniä".
Se on säälittävää, se on ärsyttävää. Ei kukaan niitä räpätätejä jaksa.
Tyttö täyttää vasta joulukuun lopussa 6 vuotta.
tyttösi pärjää eskarissa hyvin. Itse olen lyhytkasvuinen ja aina mennyt muiden mukana. Ei ole vielä tähän päivään tullut kiusaaamista vastaan. Niin ja lapsena muut lapset eivät edes välttämättä tienneet, että minulla on sairaus minkä takia en kasva kuin muut. Mutta eipä se ikinä haitannut. Jos eskarissa joku lapsista huomauttaa tytön pituudesta ja lapsi kertoo siitä kotona murheissaan niin kerro lapselle, että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Joku on pitkä, joku lihava ja joku laiha ja joku lyhyt. Kukaan ei ole täydellinen. :) Niin ja kyllä se tyttö vielä siitä kasvaa. Aikuiset varmaan murehtivat tämmöistä asiaa ihan turhaan.. Lapset ovat paljon avoimempia, eivätkä välitä onko joku 10 cm lyhyempi kuin joku muu.
Eniten häntä pituutensa harmitti silloin, kun Lintsillä "kaikki" 3-vuotiaatkin pääsi laitteisiin ja hän ei, kun pituutta oli monta senttiä alle metrin :D
Nykyään sisko on kyllä ihan normaalimittainen, yli 160cm nainen.
Minun 6v tyttöni on jo melkein 140 cm... Eikä edes mikään hoikka.
Tosi iso muihin verrattuna, eikä mikään siro. :(