onko "noloa",jos äiti tiedustelee työpaikkaa 20vuotiaalle?
nyt on sellainen paikka,joka olisi tuolle kesän toimettomana olevalle opiskelijalle TÄYDELLINEN.
olen varma,että paikka menee nopeasti. ja tuo nuori ei ymmärrä toimia nopeasti. onko noloa,jos soitan paikasta ja tiedustelen siitä pojalle? vai onko varma,että sitten eivät ainakaan palkkaa sitä?
Kommentit (29)
oikeastiko edes mietit tuollaista?! noloa on, todella noloa. olis ehkä pitänyt kasvattaa pojasta "hiukan" oma-aloitteisempi...
saamaton, että äiti kysyy töitä lapsensa puolesta.
Jos kyse ois 15-vuotiaasta, jolle olisit kysymässä kesätyötä OMALTA POMOLTA, voisit tehdä tiedustelun etukäteen tyyliin "meidän Pekka ois hakemassa ensimmäistä kesätyötä, mitä luulet, voisko se tulla käymään ja juttelemaan sun kanssa, jos meillä vaikka olisi jotain....?". i]
Minusta muun asian ohessa voi kysäistä vähän vanhemmankin lapsen mahdollisuuksista (samalla tavalla voisi kysyä ystävästä, että "luuletko, että siihen teillä auki olevaan paikkaan kannattaisi sitä-ja-sitä tehneen tradenomi-ystäväni hakea").
mutta muuten äiti ei todellakaan ole se, joka hakee työpaikkaa vieraasta firmasta.
20-vuotias on aikuinen. Itsellä samanikäinen, eikä hän ikimaailmassa antaisi äipän soitella puolestaan. Tehnyt hommia 14-vuotiaasta, jolloin alkoi jakaa mainoksia ja ilmaisjakelulehtiä. Senkin paikan hommasi itse :)
jos ei soita itse, nykyäänhän monilla on omat puhelimet. Ei silti kaikilla vieläkään. Poikkeuksellista se on, muttei mitenkään noloa.
Suomalaiset ovat hirveän häveliäitä, eihän tuossa ole mitään noloa. Tuskin kukaan muistaa tuota episodia sadan vuoden päästä?
Tällä palstalla useasti törmää siihen ettei 20-vuotias äiti ole tarpeeksi aikuinen...
Silti tuo nuori, joka ei syystä tai toisesta uskalla soittaa työpaikasta on aikuinen.
Vaatisin pientä ymmärrystä erilaisuuden puolesta. Minä itse en nimittäin näe tuossa mitään noloa.
20-vuotiasta töihin jos äitee soittaa.
Keskity mieluummin opettaan poikaasi aikuiseksi mieheksi äläkä opeta et kyllä äitee järjestää. On jo päässyt vähän veltoksi näköjään! Alota kotitöistä ja napakasti!
Saisit olla jo vähän ylpeä pojastasi!
Meillä töissä on taas kesätöissä yksi pomomiehen avuton 20-vuotias (tai jotain 23-vuotias). On ollut jo useamman kesän, eikä vieläkään osaa hommaa. Olis niin ihanaa, kun olis kuka tahansa toinen, joka oikeasti osaisi ja auttaisi työllään muita näin kesällä, mutta ei...
omaan työpaikkaan palkattiin kerran kesätyöntekijäksi parikymppinen opiskelija nimenomaan niin, että isänsä hankki sen paikan. Isä oli sellaisessa asemassa että meidän tj katsoi tarpeelliseksi vähän nuolla sitä... Ja tyttö sai paikan.
Hän paljastui kyllä mahdottoman mukavaksi ihmiseksi ja hyväksi työntekijäksi ja häntä oli itseäänkin hävettänyt tuo isänsä käytös.
Mutta ehkä yksi tuhannesta saa töitä noin.