häihin vieraaksi
Kuinka paljon muut satsaavat häihin kun ovat itse vierana? Meille on tulossa miehen serkun häät ja tuntuu että rahaa palaa aivan älyttömästi. Miehen vaatteisiin 500 €, lapsen ( 6 v.)mekkoon ja kenkiin 120 € ja mun vaatteisiin, asusteisiin, kampaukseen ja meikkiin n. 650 €. Ja sit vielä lahjaan 200€. Yleensä mä en koskaan laske mitään ostoksia mutta eilen rupesin summaamaan kuluja ja on kyllä älytön summa minkä käytämme yksiin juhliin:/ Seuraavalla kerralla LUPAAN käyttää enemmän järkeä:D
Kommentit (20)
samaa mekkoa, saatan ostaa vain uudet asusteet. Miehellä sen ainoa puku, joskus ostetaan uusi kravatti tai taskuliina.
Heh, mutta anna palaa, rahaahan se vaan on, seuraavaa kertaa varten ainakin miehellä pitäis olla kamat valmiina :)
mä ostan uudet kengät, laukun ja huivin, mekko vanha. Lapselle kengät, mekon osti morsian, koska lapsi on morsiustyttönä. Yritän päästä mahdollisimman halvalla! Mä en tahtois itteeni tuhlata millään, mutta nyt on kai pakko, kun vanhat kengät on ihan kauheessa kunnossa...
Matkakustannuksia en vielä tiedä, pahimmillaan n.250€ suuntaansa... Toivottavasti keksitään halvempi matkustusmuoto! Yöpyminen 45€ kimppamajoituksessa. Lahjaa mietin vielä, että paljonko siihen laitan.
Mies ei häihin pääse, joten se jää kotiin tienaamaan meidän tuhlaamia rahoja:)
Eiköhän 1 satanen riitä. Toivottavasti et osta satojen eurojen design vaatteita ja siihen kuuluvia asusteita vain yhtä juhlaa varten. Ja jos lapsi pystyy käyttämään vatteita vain kerran, suosittelen hakemaan ne kirppikseltä.
Vai pitääkö teidän jotenkin näyttää ulospäi että ollaan hirmuisen rikkaita.
Nordean lahjatutkimuksessa läheisten sukulaisten lahjaksi annettiin keskimäärin 90 e. Vanhemmat ja isovanhemmat aika paljon enemmän.
tai sinun sisaruksestasi. Mutta että 200 euroa serkun lahjaan????
Vaatteista vain sen verran, että jos ne on hankittu vain näitä häitä silmällä pitäen, on summat ihan kohtuuttomia, mutta oletan, että voitte käyttää näitä samoja vaatteita kaikissa kesän juhlissa tai ainakin vähän tuunattuna ja aikuiset vielä seuraavana kesänäkin, jos ei saman suvun juhlia ole tiedossa. En kyllä käyttäisi serkkuni häihin rahaa kampaajaan ja meikkiin. Veljeni häihin tosin käytin, ja anoppi maksoi miehen serkun häihin minun kampaajani (kävi siis itse ja pyysi minut mukaan), mutta itse en ikinä käyttäisi siihen rahaa.
Vaatteet on siinä mielessä sijoitus, että lapsenne pystyy käyttämään niitä kaikissa kesän juhlissa, ja silti ne voidaan myydä eteenpäin aika hyväkuntoisina. Sinä ja miehesi taas voitte käyttää juhlavaatteita vielä vuosikausia - sinun täytyy tosin varmaan vähän tuunata.
Lapset mekko ja kengät 120euroo ja seuraavassa kerrot, että morsmaikku on ostanu mekon, kauheeta liioittelua taas. Taitaa muutkin summat olla hatusta vedettyjä ja "korotettuja" IMO
koska sen mieshän menee juhliin, tämän toisen mies ei taas pääse.
Jos viittisit lukea vähän tarkemmin, huomaisit, että numero 5 on eri kuin ap.
Miehen hyvälaatuinen Boss puku maksaa tarkalleen 532 € ja lapsen Gantin mekko 79 € ja sandaalit 42€. Mun puku 380 €, hiuskoriste, laukku ja kengät yht. 180 ja meikki & kampaus 90 €. Ja osasin laittaa itsekin meikin ja hiukset koska oon joskus kauan sitten opiskellut kampaajaksikin:) Ja lahjaksi hankimme Kartelin Bourgion valaisimen ( alennuksella). Eikä tän tarkoitus oo kehuskella rahalla vaan ihmetellä että miks meidän ostotavat ovat nykyisen kaltaiset koska varmasti halvemmallakin pääsis?
Vaikka rahaa olisi, niin sen voi aina käyttää järkevämmin kun turhaan shoppailuun. Miehen puku tuossa järkevä ostos (ellei pukuja kaappinsa jo ole täynnä?) sillä mies tarvitsee ainakin pari laadukasta pukua kaappiinsa (enemmänkin jos töissä niitä pitää) mutta niillä sitten meneekin kaikki juhlat (ellei liho/laihdu) vuosikausien ajan.
Lapsen vaatteisiin ja kenkiin turha laittaa rahaa, eri juttu jos paljon juhlia tulossa. Juhlavaatteet ovat lapsella kertakäyttöisiä, ne eivät pitkää aikaa päällä ole, siksi ne kannattaa hankkia käytettynä tai vaikka lainailla kavereiden kanssa niitä.
Montako kertaa käytät pukuasi? Jos useita kertoja niin tienaa hintansa, mutta jos kerran tai pari aivan turha ostos. Kannattaa suosia klassisia vaatteita joita sitten täydentää asusteilla, niin ei tarvitse kun muutaman laadukkaan juhla-asun ja pärjää. Kampaajalla/meikissä itse käyn vain jos lähisusuvn häitä missä itsessäkin enemmän huomio, muuten laitan itse.
Kyllä mä aion käyttää asuani toisenkin kerran ja välillä vaikka yhdistettynä vanhaan asuun. Meillä iltapuku juhlia noin 3 kertaa vuodessa joten puvulle on käyttöä. Mulla on ennestään 8 iltapukua ja tämä uusin täydentää varastoa joten tulevaisuudessa voin käyttää vanhoja asuja uudistettuna ja tuunattuna:D Ja tarvittaessa lainailen kavereillenikin iltapukuja kun tietävät että minulta löytyy eri värisiä ja mallisia.
Kampaus, kynsihuolto ja meikki vie jo suunnilleen 250e.
Tosin kynsihuolto tulisi muutenkin.
Vaattee 500e menee helposti. Korut, laukku, kengät nielee osan.
Miehen puku oli vain 100e (ei suomesta). Kengät 100e. paita ja solmio varmaan 100e.
lapsen puku 100e. Lahjaan 50e.
En koskaan käytä samaa juhla-asua kahta kertaa saman suvun juhlissa.
me oltiin miehen serkun häissä. Lahjaan 50e. Omaan vaatetukseen vajaa 50e,normaalisti en ostaisin edes noin hintavaa,mutta on tullu sen verran kiloja et vanhat mekot ois näyttäny makkaran kuorelta. Toiselle pojalle ostin alennuksesta mustat farkut 10e ja muuten molemmat pojat menivät kaapista löytämillä kauluspaidoilla ja puvun takeilla. Miehen vaatteet myös kaapista,jos ukko pysyy suurinpiirtein samankokosena,sama puku menee vuosikausia. Uus kauluspaita sillon tällön. Meikin laitto sisko ja kampauksen ystävä. Menipä siis hurjasti rahaa. 110 euroakin on paljon ja on ihan itestä kiinni mihin rahat haluaa käyttää.
Esim. pikkutytölle saa mekon hennesiltä alta 20e,siihen sukkikset ja sandaalit ni ei siitä satoja tartte maksaa.. Toki jos on ylimäärästä ni sittenhän on kiva tuhlata!
ota kuvaa juhlamekostasi ja teetä siitä tarrakuoria kännykkääsi, jotta saat myös asuun sopivan puhelimen. Kuoret voit käydä tilaamassa täältä: http://designskins.fi/
Luin vinkin jonkun bloggarin kommenteista:)
Mutta onko noiden vaatteiden ostaminen nyt ennen noita häitä pakko? Ts. eikö miehellä ole yhtään pukua ennestään, jonka pesettäminen riittäisi? Ja tuntuuko sinusta, että sulla ei ole mitään päälle pantavaa?
Vai ovatko häät vain hyvä syy ostaa noi kaikki..?
On mun miehellä useampi tumma puku, lisäksi irtotakkeja+ huosuja sekä valtion virallisiin juhliin työnpuolesta juhlava virkapuku. Virkapukua voisi käyttää myös häissä mutta mieheni halusi vähän "kevyemmän" vaihtoehdon joten ostimme hänelle vaaleamman puvun. Ja olisi minullakin ollut toukokuussa ostami iltapuku mitä olen käyttänyt vasta kerran mutta löysin NIIIN ihanan turkoosin hiuskoristeen johon vanhat vaattet eivät sopineet:)) Nyt ostin mustaa ja valkoista turkoosilla höystettynä ja ainakin minusta stailaus onnistui erinomaisesti:)
Olishan noi nyt ihan älyttömiä summia oikeesti.