G: Laitatko aina tarhan portin kaikki turvajutut takaisin päälle?
Täytyy myöntää että ei itse aina tule laitettua kun menee portista. Meillä tarhassa siis lukko ja ketju.
Kommentit (33)
Aamulla kun vien lapsen (klo 7), niin en laita, koska tiedän, etteivät ulkoile ennen aamupalaa ja suljen ne sitten lähtiessäni, jos ei joku muu ole tulossa portista juuri sisään.
Hakiessa, jolloin lapset ulkoilevat, en jätä mitään auki hetkeksikään, vaan suljen siksi aikaa kun vaihdan hoitajan kanssa pari sanaa siinä portin vieressä.
Mutta todella usein huomaa että vanhemmat jättävät portit lukitsematta.
Lasteni päiväkodissa portti on painava ja vähän romahtanut ja sitä pitää vähän nostaa kiinni laitettaessa. Tästä olen sitä mieltä että on myös päiväkodin vastuulla miten portit pysyvät kiinni - jos porttien annetaan rempsahtaa vaikeasti käytettävään kuntoon niin varmaan useampi vanhempi lipeää vastuustaan.
väliä, koska omat eivät jää päiväkotiin. VITSI VITSI
Mä en halua olla se, joka sit jätti portin auki ja joku karkas ja katosi, oli ne sitten sisällä tai ulkona, oli aika mikä tahansa.
Ja sit mä oon sekin urpo, joka vahtii lastensa käsienpesun tarhaan mennessä, kuten on ohjeistettu, enkä vaan huutele ovella, että "no nyt on varmaan kätöset-pätöset jo puti-putsi puhtaat, tuus jo aamupalalle!" Ja kersa on kastanut etusormensa hanan alle.
joka ei AINA laita kaikkia turvajuttuja ja myöntää sen, mutta ei se ole monesti edellisenkään käyttäjän jälkeen oikein laitettu.
t ap
lukijoita kohtuu vähän ja vastaajiakin tosi vähän joten tästä voi vetää päätöksen että asia ei oikeasti kiinnosta.
t ap
mutta itsellä ei lapset ole olleet päiväkodissa kuin
eskarissa ja sen ikäinen osaa avata portit itse sekä kiivetä jos sieltä haluaa pois.
en aamulla, koska muut tuovat lapsensa minun jälkeeni ja eivät ulkoile ennen sitä.
Mä en halua olla se, joka sit jätti portin auki ja joku karkas ja katosi, oli ne sitten sisällä tai ulkona, oli aika mikä tahansa.
Ja sit mä oon sekin urpo, joka vahtii lastensa käsienpesun tarhaan mennessä, kuten on ohjeistettu, enkä vaan huutele ovella, että "no nyt on varmaan kätöset-pätöset jo puti-putsi puhtaat, tuus jo aamupalalle!" Ja kersa on kastanut etusormensa hanan alle.
et lasten pitää pestä kädet kun menevät päiväkotiin!! ja mul on ollu kolme lasta jo eskarissa päiväkodissa.
Vien lapsen aika aikaisin tarhaan ja sinne tuodaan lapsia monta vielä sen jälkeen. Lapset ulkoilevat vasta aamupalan jälkeen.
Hakiessa laitan, kun lapset on pihalla.
Toisen jätän usein sulkematta viedessäni lapsen hoitoon, kun on aina niin älytön kiire. Mutta kun lähden, laitan kummatkin lukkoon.
Mä en halua olla se, joka sit jätti portin auki ja joku karkas ja katosi, oli ne sitten sisällä tai ulkona, oli aika mikä tahansa. Ja sit mä oon sekin urpo, joka vahtii lastensa käsienpesun tarhaan mennessä, kuten on ohjeistettu, enkä vaan huutele ovella, että "no nyt on varmaan kätöset-pätöset jo puti-putsi puhtaat, tuus jo aamupalalle!" Ja kersa on kastanut etusormensa hanan alle.
et lasten pitää pestä kädet kun menevät päiväkotiin!! ja mul on ollu kolme lasta jo eskarissa päiväkodissa.
Kyllä meilläkin vanhempien kuuluu valvoa käsien pesu.
mennä itse portista ensin ja muksu seurasi perästä. en kyllä aina muistanut tarkistaa muksun jäljiltä oliko koko portti ees kiinni. kait laskin sen varaan että tarhatädit pitää huolen siitä onko portti kiinni.
Ainii, joskus joku vieras lapsi livahti samalla portinavauksella uloskin. Silloin kyllä huusin tarhatädeille, että tää yks karkaa, tulkaa hakee.
Joskus taas se olikin ihan asiallisesti oikeesti lähdössä ja vanhempansa tuli siihen valittamaan, että kyllä mekin ollaan lähdössä ja Nico-marica saa mennä ulos ilman häntä etukäteen.
Jokatapauksessa porttien kiinipito ja lasten huolinta kuuluu kyllä vain tarhatätien vastuulle. Jos jättäisivät juorumisensa vähemmälle, ois heillä aikaa ja silmää vahtia lapsia.
Onneksi ei ole enää tarhaikäisiä lapsia:)
laittaa ne turvajutut kiinni AINA. Luultavasti miehet laittavat ne vielä harvemmin kuin naiset.
Ei kyllä riitäisi tarhatädit vahtimaan lasten lisäksi porttien turvalaitteiden kiinnilaittamista. Ja pitäisi käydä oikein katsomassa portin vieressä ovatko turvalaitteet oikein kiinnilaitettu koska ovat portin ulkopuolella näkymättömissä.
Ei meillä portit auki ole, mutta lisä turvalaitteet vain eivät aina ole päällä.
t ap
ja koko tämä ketju saa melkein oksentamaan kauhusta. Voiko noin välinpitämättömiä idioottipaskoja olla olemassa?
eli joutuu räpläämään sitä.
jos sen saan helposti ohimennen kiireessä,niin laitan.
heittää isitä tarhan portista sisälle ja lähteä itse menemään??? Pitääkö ne ihan sisälle asti viedä ja vielä riisua ja kädetkin pestä??
Enpä ole tuotakaan tiennyt vaikka lapset olleet tarhassa kohta kolme vuotta.
Miksi en laittaisi? En todellakaan halua, että omat tai toisten lapset lähtevät luvattomasti pihasta.
Todella vastuutonta olla laittamatta tarhan portin kaikkia "turvajuttuja" kiinni!