Hei karppaajat! Kauppoihin uusi karppileipä!!
Moilasen Perheleipurit toi myyntiin eilen uuden karppileivän, jossa on 3g/hh per viipale ja 4,6g/proteiinia per viipale :D.
Nimeltään Karppinen. Oli hyvää, maistoin tänään Moilasen kahvilassa!! Suosittelen!
Kommentit (51)
Just söin aamupalaksi, ja tosi hyvää oli! Ihan kuin ennen vanhaan syömääni täysjyväleipää :)! Paljon siemeniä, ja etenkin paahdettuna maistui.. no, paahtoleivältä :)
Uotilan ruislimpussa on hiilareita 30g/100g, Karppisessa 12.
että siksi hiilareita vain tuo 3g viipaleessa. Esim. Uotilan ruislimpussa on 100g kohden puolet vähemmän hiilareita.
En karppaa mutta katson kuitenkin mitä suuhuni pistän
Enkä aio mihinkään leipävillitykseen lähteä. Rahanjanoisten leipätehtailijoiden virityksiä, phyi. Toisaalta mä olin vaan tyytyväinen kun pääsin eroon leivästä. Ja perunasta. Eikä ne pastat ja riisitkään kovin hyviä mun mielestä ollut. Kasvikset on paljon maukkaampia.
Nopeaa karppievästä löytyy muutakin leipää.
Samaan syssyyn tuomitsen kaikki muutkin vähähiilihydraattiset muka-tuotteet, onhan noita, pastaa esimerkiksi.
Lähinnä hymyilyttää tällaiset viritykset. Mutta, kuka leipää niiin suunnattomasti kaipaa, suotakoon se heille. Minä laitan rahani johonkin parempaan, kolmella eurolla saa kivasti parsakaalia...
Makeutusaineetkin tuottaa ihan liikaa päänvaivaa aloitteleville. Kunnolla vaan irti lisätystä makeutuksesta, antaa niiden funlightien ja makeutusaineiden olla. Viikossa alkaa marjat maistua makealta sellaisenaan partiksen seassa. Höpö höpö hommia noi keinotekoiset makeutukset.
Fazerin Sininen karppisuklaa räjäyttäisi ns. pankin.
Tero
Miksei kukaan ole vielä esitellyt karppikarkkia?
Fazerin Sininen karppisuklaa räjäyttäisi ns. pankin.Tero
:D
Kyllä nämä tehtailijat haluavat osansa, jos vain tämä "muotidieetti" jaksaa porskuttaa tarpeeksi kauan.
Mutta karpit pääasiassa syövät kuitenkin tummaa suklaata. En mäkään ennen voinut kuvitellakaan syöväni noin tujua suklaata, mutta kun taloussuklaa on liian makeaa...
Tarttuu mukaan kaupasta tästä lähtien. Hyvä vaihtoehto munakkaiden tilalle aamuisin kera voin, meetvurstin, kasvisten ja juuston! Kiitos Moilanen!! :D
Leivän tekijä on Salonen. Moilanen vissiin vaan myy sitä.
kyllähän karppi suklaata voi syödä. Ei tosin Fazerin sinistä tai muuta sokerimättöä mutta pari palaa 80% tummaa laatusuklaata on ihan ok esim. kermakahvin kanssa nautittuna. Ei tietenkään koko levyä kerralla mutta rajatusti ihan sallittu ja terveellinenkin nautinto.
...myös sitä mieltä, että lesbot eivät saa käyttää dildoja ja kasvissyöjät syödä soijanakkeja.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2011 klo 17:13"]
Yleensä karppaajat vaan julistaa kuinka "ei edes tee enää mieli mitään leipää hyi hyi hyi" ja nyt paskovat hunajaa kun on markkinoille tullut "aidolta" vehnäleivältä maistuva karppileipä. Just.
Syökää tavallisen ruokaympyrän mukaan kuten kaikki muutkin ihmiset ja lopettakaa pelleily.
[/quote]
Tavallinen ruokaympyrä on erittäin lihapainotteinen, paljon proteiinia ja vähän hiilareita.
Eipä ole nälkä kun syö noin ja kaikki arvot on tippunut. Lääkärikin ihmetteli että mitä ihmettä oikeen olette tehneet ja käski jatkamaan!! Tietysti, parempi olo kun ikinä, saa syödä paljonkin ja freshi oli ja painokin kurissa.
Ihmiset jotka arvostelevat ovat niitä jotka itse eivät pysty luopumaan karkeistaan ym sokerilla tärvellystä.
Jokainen saa syödä mitä haluaa- pääasia että on ite tyytyväinen.
Minä syön aamulla mielummin kinkkumunakkaan kun sokerimuroja tai mielummin vhh-leipää voilla, kinkulla ja läjällä juustoa sekä kun haluan kahviin maitoa otan
punaista :)
Päivällä voin syödä vaikka samanlaisen kanaleivän tai sitten palan possua ja avot ei nälkä :)
Illalla sitten salaattia ja paistia- revi siitä :)
Laitoin possunpihvin väliin. Salaattia ja olipas maukas hampurilainen.
siinä 100g kohden 29g hh:ta ja 1 viipaleessa 7,9g/hh:ta, että silleen!
joissain tilanteissa sitä vaan leipä on kätevä eväs. Harmi vaan että tuo karppinen maistuu aika pahalta, mutta kyllä sellaisen yhden aamulla alas saa kunhan muistaa paahtaa ensin ja sitten kasata tarpeeksi päällisiä.
että ensin on kaikki leivät pannassa ja hoetaan että leipä on tarpeetonta. Ja sitten kuitenkin sitä leipää pitää saada siihen omaan "leivättmään" ruokavalioon..? Mainostetaan kuinka syödään kuten alkuihmiset ja siksi voidaan hyvin mutta sitten pitääkin väkisin vääntää tälläistä? Toinen hassutus on makeutus, ensin kukaan ei saa syödä sokeria ja sitten kuitenkin laitetaan partaäijään funlight-mehua että saadaan makeutta?!
Ja minäkin olen kyllä samaa mieltä että sokerin saa jättää kukin ruokavaliostaan pois. Mutta parempi on totuttaa oma makuaisti vähemmälle sokerille kun alkaa huijaamaan ja sitä kautta taas niitä lisäaineita hankkimaan.
Mutta tavallisten, hyvin hiilaripitoisen leipien ongelma meille hiilariherkille on siinä, että kun yhden leivän syö, niin hiilarihimot iskee ja hups, yhtäkkiä on syöty koko leipä, ja sen jälkeen koko päivä pitää napostella mitä vaan.
Sen takia oli hyvä opetella leivätön ruokavalio, sillä se leipä nyt ei välttämätön ruokavaliossa ole.
Ennenkin on ollut hiilarittomia "leipä"vaihtoehtoja, esim. lehtileipäkorput, mutta ne ovat korppuja, eivät toimi leivän tavoin.
Karppaajat ovat myös perinteisesti itse leiponeet erilaisia leipäsiä, joissa vehnä on korvattu siemenillä ja mantelijauhoilla, ne ovat ihan hyviä, mutta aina ei ole aikaa ja halua ruveta leipomishommiin.
Nämä karppiset nyt siis toimivat juuri niinkuin pitävät: toimivat leipänä niissä tapauksissa kun leipää tarvii (esim. aamupalalla sekaruokavalioisten kanssa tai retkieväänä), mutta kun sisältävät tarpeeksi vähän hiilareita, eivät herätä nukkuvaa hiilarihirviötä. As simple as that.
Hienoa jos ei kärsi näistä ongelmista, olkaa iloisia älkääkä ilkkuko!
Karppisessa on 46,3g hh / 100g.
Uotilan ruislimpussa on hiilareita 30g/100g, Karppisessa 12.
että siksi hiilareita vain tuo 3g viipaleessa. Esim. Uotilan ruislimpussa on 100g kohden puolet vähemmän hiilareita.
maksoi jotain päälle 3 euroa cittarissa eilen, mutta olikohan se joku tarjous? Todella kevyen tuntuinen "limppu" oli.