Hei karppaajat! Kauppoihin uusi karppileipä!!
Moilasen Perheleipurit toi myyntiin eilen uuden karppileivän, jossa on 3g/hh per viipale ja 4,6g/proteiinia per viipale :D.
Nimeltään Karppinen. Oli hyvää, maistoin tänään Moilasen kahvilassa!! Suosittelen!
Kommentit (51)
sekaleivältä. Paljon auringonkukansiemeniä ja pellavansiemeniä (olikohan...?) mukana.
ap
Tarttuu mukaan kaupasta tästä lähtien. Hyvä vaihtoehto munakkaiden tilalle aamuisin kera voin, meetvurstin, kasvisten ja juuston! Kiitos Moilanen!! :D
Yleensä karppaajat vaan julistaa kuinka "ei edes tee enää mieli mitään leipää hyi hyi hyi" ja nyt paskovat hunajaa kun on markkinoille tullut "aidolta" vehnäleivältä maistuva karppileipä. Just.
Syökää tavallisen ruokaympyrän mukaan kuten kaikki muutkin ihmiset ja lopettakaa pelleily.
Hittoako se sun persettä kutittaa, mitä toiset syö?
Sitä paitsi rohkenen epäillä tuota väitettäsi, että ne jotka eivät karppaa, syövät ruokaympyrän mukaisesti. Hyvin pieni osa ihmisistä noudattaa ruokaympyrää.
Ruthin leipomo Jyväskylässä valmistaa myös Karppisleipää. Tuotetta saatavissa Keski-Suomen isoista kaupoista. Myös maultaan erittäin hyvä leipä.
Sain itse nopeasti vastauksen kysymykseeni Karppisen FB-sivun kautta. Siellä näytti olevan myös keskustelua leivän sisältämistä rasvoista ja jauhoista. Linkki on www.facebook.com/karppinenleipa.
mä en karppaa, mutta ostin joku viikko sitten tuota leipää, kun su-iltana oli leipähylly lähikaupassa ihan tyhjillään. ja täytyy sanoa, että oli NIIIIIIN paskan makuista leipää, ettei ole tosikaan, en pystynyt palaa loppuun syömään. tai maku ehkä menetteli, mutta se suutuntuma, ihan kuin olisi puoliksi sahajauhosta tehty!
Nämä "karppaajille" tulevat tuotteet ovat erinomaisia DIABEETIKOILLE jotka joutuvat laskemaan hiilihydraatteja, tietääkseen miten paljon pistävät insuliinia.
Oma äitini erityisen iloinen näistä uutuuksista on, koska näin joutuu pakosti toimimaan.
Just ajattelin ihan samaa kuin sinä! Miksihän tuota ei ole keksitty missään 'mainostaa', että diabeetikolle myös hyvä tuo Karppinen. :D
Miehelläni on 1-tyypin diabetes, ja on kova syömään leipää, tykkäs kovasti tosta Karppisesta.
Miksei kukaan ole vielä esitellyt karppikarkkia? Fazerin Sininen karppisuklaa räjäyttäisi ns. pankin.
Tero
tsekkaa sokeriton.net
että hiilareiden raju vähentäminen saa kaiken ruuan maistumaan todella hyvältä.
Ihan loogistakin, kun sitä sokeria ei tule joka tuutista, niin makuaisti herkistyy.
siinä 100g kohden 29g hh:ta ja 1 viipaleessa 7,9g/hh:ta, että silleen!
Oleksää lukutaidoton vai vaan tyhmä? 12,1g hh:ia /100g sisältää tuo Karppinen. Näin voit todeta myös itse lataamalla Karppinen -esitteen netistä.
Mutta tavallisten, hyvin hiilaripitoisen leipien ongelma meille hiilariherkille on siinä, että kun yhden leivän syö, niin hiilarihimot iskee ja hups, yhtäkkiä on syöty koko leipä, ja sen jälkeen koko päivä pitää napostella mitä vaan. Sen takia oli hyvä opetella leivätön ruokavalio, sillä se leipä nyt ei välttämätön ruokavaliossa ole. Ennenkin on ollut hiilarittomia "leipä"vaihtoehtoja, esim. lehtileipäkorput, mutta ne ovat korppuja, eivät toimi leivän tavoin. Karppaajat ovat myös perinteisesti itse leiponeet erilaisia leipäsiä, joissa vehnä on korvattu siemenillä ja mantelijauhoilla, ne ovat ihan hyviä, mutta aina ei ole aikaa ja halua ruveta leipomishommiin. Nämä karppiset nyt siis toimivat juuri niinkuin pitävät: toimivat leipänä niissä tapauksissa kun leipää tarvii (esim. aamupalalla sekaruokavalioisten kanssa tai retkieväänä), mutta kun sisältävät tarpeeksi vähän hiilareita, eivät herätä nukkuvaa hiilarihirviötä. As simple as that. Hienoa jos ei kärsi näistä ongelmista, olkaa iloisia älkääkä ilkkuko!
Itsekin olen vähentänyt hiilareita (en kuitenkaan karppaamiseen asti) ja ostin tuota Karppista kokeillakseni. Syömättä jäi. Se haiseekin ihan kalalle, ja tuntuu suussa jotenkin ällöttävälle. Ehkä mä olen sitten poikkeava... Tosin myöskään meidän koko muu perhe ei tykännyt siitä, eikä mun sisko, eikä myöskään mun vanhemmat. Riitti siis maistiaisia noin monelle, kun ei kukaan pystynyt syömään hädin tuskin sitä yhtä viipaletta :(.
Mä olen oikeasti ihan pettynyt. Olisihan se ollut kivaa syödä leipää miettimättä hiilareita ollenkaan. Mut mieluummin syön tavis ruisleipää ja vähennän niitä hiilareita sitten jostain muusta.
että siksi hiilareita vain tuo 3g viipaleessa. Esim. Uotilan ruislimpussa on 100g kohden puolet vähemmän hiilareita.
Moilasen Perheleipurit toi myyntiin eilen uuden karppileivän, jossa on 3g/hh per viipale ja 4,6g/proteiinia per viipale :D.
Nimeltään Karppinen. Oli hyvää, maistoin tänään Moilasen kahvilassa!! Suosittelen!
tossa ruislimpussa on proteiinia?? Epäilen, ettei ainakaan 4,6g..
Vaikka epäilen kyllä, että omatekemä karppi"leipä" peittoaa tuon mennen tullen...