Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajat! Onko työnne oikeasti kamalaa?

Vierailija
15.06.2011 |

Minulla edessä uuden ammatin hankkiminen ja työkkärissä oltiin sitä mieltä, että kannattaa hakeutua lähihoitajaksi. Ongelma on se, että kaikki tuntemani lähärit haluaisivat tehdä jotakin muuta työtä ja valittavat jatkuvasti työstään.

Onko siis totta, että lähärin

- palkka on naurettavan pieni? Työvoimatoimiston mukaan se vaihtelee bruttona 1100-1700 euron välillä, mikä on tosi pieni palkka vastuullisesta työstä

- onko totta, että lähihoitajat ovat työyhteisön sylkykuppeja (jos siis hierarkinen sairaalayhteistö tms.) joita kohdellaan tosi kurjasti?

- entä onko työ oikeasti hirveän raskasta, sekä fyysisesti että psyykkisesti?

Kiitos jos joku viitsii vastata...tuntemani ihmiset ovat siis henkilökohtaisina avustajina (toisen asiakas arvaamaton) sekä töissä hoitolaitoksessa. Koska itse olen täysin toiselta alalta, minulla ei ole minkäänlaista käsitystä hoitoalasta noin ylipäänsä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt riippuu ihan siitä missä on töissä,päiväkoditkin on täynnä lähihoitajia. Hoitajan työ todella on raskasta kaikin puolin,varsinkin jossain hoitolaitoksessa

Vierailija
2/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja olen ja suuntautunut sairaanhoitoon. Sairaalassa työskentelen ja työni ei eroa juurikaan sairaanhoitajan työstä. Palkka on n. 2070€/kk + lisät päälle.

Riippuu paljosti siitä mihin suuntautuu ja missä työskentelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa lastenhoitajana.Lapsia on 23, ja meitä aikuisia vain kaksi.lto tekee jatkuvasti kirjallisia töitä,joten vastuu ryhmästä jää paljon minulle.Siirtymät ovat usein hanjalia,kun ryhmässä on lapsia jotka tarvitsevat jatkuvasti aikuisen lähelleen(eikä avustajaa ole saatu).Sijaisia ei

palkata,joten jos joku on pois,se näkyy heti. Toki vanhemmilta tulee palautetta,että pitäisi olla enempi henkilökuntaa ja enempi ltoita.Olen samaa mieltä.mutta ei tänne enempää henkilökuntaa saada.lakikin antaa opettajalla olla 14 eskaria,sen aiemman seitsemän sijaan. Olen hyvin velvollisuudentuntoinen ja saan näppyjä esim. Henkilökunnan juoruilusta pihalla. Naisvaltainen ala on aina riski,monesti,kun naisilla on hormonihöyryjä ja tapana tehdä tulkintoja rivien välistä. Onneksi ilmeisesti pääsen syksyllä muihin töihin.

Vierailija
4/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse meinaan äitiysloman jälkeen vaihtaa alaa. olen siis kotihoidossa ollut työssä. henkisesti ja fyysisesti todella rankkaa työtä. vuorotyöhön olen myös totaalisen kyllästynyt.hoitajista niin kova pula että työkkäristä pistäisivät mielellään hoitsuksi lukemaan.

Vierailija
5/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tosiaan usein joutuu yksin olemaan 8h päivässä yhden ihmisen katkeroitumisen sylkykyppina.

Mutta lähihoitajat tekevät paljon muutakin, ainakin minä rakastan työtäni ja tuo työkkärin palkkaarvio on kyllä vähän pielessä, NETTOpalkkani on suurinpiirteinn 1700-2000 riippuen kuukaudesta, vuoroista,juhlapyhistä. Teen kaksivuorotyötä vanhainkodissa.

Lähihoitajalla ainakin vanhustenhoidossa on vara valita paikka, jossa työskentelee ja silloin voi valita sellaisen paikan jossa on hyvä henki eikä hormonihöyryt haittaa.

Fyysistä rasitusta on mutta sitä kyllä vähennetään kiitettävästi apuvälineinä, kunhan ei itse tee muka nopeammin ilman nosturia jne.

Psyykkisen raskauden tekee jokaisen oma luonne, jos kokee raskaaksi hoitaa esim kuolevia vanhuksia, se on raskasta, mutta onneksi ainakin meillä töissä sen voi purkaa toisten hoitajien kanssa ja vaikka kansliassa pääsee itku tai kirous kukaan ei katso pitkään vaan ymmärtää.

Vierailija
6/6 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen sihteerinä, joten ei fyysistä kuormitusta..

Mulla ois perupalkka jotain päälle 1800/kk, mutta teen lyhennettyä päivää. Lisiä tulee alle sata.

Tykkään paljon työstäni!

Sylkykuppeja tosin saatetaan olla. Mutta eipä se ole multa pois, jos toiset ei ylipäätänsä arvosta muita ammattia kuin omaansa.