Että minä haluaisin nähdä näiden "niin pian kuin suinkin töihin"-äitien lapset
Siis ihan vain päästä kärpäseksi kattoon.
Nähdä, miten loistavaa heidän hoitonsa päiväkodissa on, kuinka pph rakastaa enemmänkin kuin oma äiti, kuinka he ottavat 1-vuotiaana vastaan päiväkodissa erinomaisen laadukkaita virikkeitä, kuinka he istuvat yksin paikallaan seisovissa rattaissaan kaksi putkeen tuntia tätien hellässä hoivassa, kuinka hienosti heidän vaippansa vaihdetaan ja kanssaan kommunikoidaan laadukkaasti, kuinka he luovat kiintymyssuhteen vaihtuviin täteihin viettäessaan pääosan hereilläoloajastaan hoitopaikassa, kuinka he saavat jo pienenä opetella puolensa pitämistä, kun lauma isompia lapsia repii lelut käsistä ja paukuttaa palikalla päähän ja karjuu 200db:n voimalla... ja pienin saa itse puolustaa itseään.
Ai, mutta olenhan minä joskus nähnytkin. Oppivat lukemaan 4-vuotiaana nämä lapset upean varhaiskasvatuksen ansiosta, saavat lahjaksi loistavan keskittymiskyvyn ja toisten huomioonottaminen on parasta a-luokkaa. Se on hienoa se, että lapsen tarpeet huomioidaan niin hienosti jo pienestä pitäen!
Kommentit (30)
Mulla on täällä kotona 6-vuotias ja 4-vuotias, jotka molemmat osaa lukea, laskea yhteen- ja miinuslaskuja, tunnistavat eri puulajit, osaavat heittää kärrynpyörän jne. Oppivat kävelemään 9kk iässä ja päiväkuiviksi alle 2-vuotiaina. Istuivat kauniisti kirkonpenkissä kesähäissä, kun serkun täyskotihoidetut juoksentelivat ja marisivat.
Niin, molemmat ovat menneet hoitoon ollessaan 1v. Esikoinenhan aloittaa eskarin syksyllä, toka menee ehkä hoitoon, jos itse saan hakemani työpaikan. Niin ja kuopus menee sitten 1v myös hoitoon.
kyllä meidän päiväkotiakaan...
Mä en tajua, miten se on ap:lta pois, millaisia valintoja mä olen aikoinani tehnyt. Mä sentään maksan veroilla kotiäitimafian elämäntavan:(
Se on 10 arvonen suoritus kun saa lapset äkkiä vaan pois jaloista. 10 pistettä ja surkimuksen merkki.
1-vuotiaana. Ja oli muuten kiva pph. Palaute päiväkodista eskarista on ollut seuraavanlaista: rauhallinen, erinomainen keskittyjä, huomioi toisia, tarkkailee ennen syöksymistä tilanteeseen jne. Mitä sitten "miinusta" taas? Ei aina osaa pitää puoliaan, helposti jää jalkoihin, kun ei osaa vaatia huomiota jne.
Eikös tuollaiset asiat ole kuitenkin lapsen persoonasta kiinni!
Pph oli oikeasti hyvä ja rakastava, kuvitelkaa että sellaisiakin on vielä olemassa. Lapset on ihan normaaleja, ei mitään tuollaisia ap:n kuvailemia ihmelapsia. Jotenkin katkeranoloinen kirjoitus.
Mä olen mennyt molempien lasten kohdalla heti vanhempainvapaan päätyttyä töihin. Esikoinen on nyt 3v, kuopus 1,5v. He eivät tosin vielä ole olleet kodin ulkopuolella hoidossa, vaan isänsä kanssa kotona. Minkähänlaisia heistä nyt tulee, kun äitinsä on tällainen hirviö. Voi lapsiparat.
ulkomailla hoitoon. Oikein fiksuja ja mukavia nuoria, jotka menestyvät myös koulussa.
naapurini oli kotona, kunnes lapsi meni kouluun. Lapsi on jo aikuinen, ei varmaan ole päivääkään työtä tehnyt ( ellei tukityötä työpajassa lasketa) ja elää yhteiskunnan tuella ( huumeongelma, on k0rvaushoidossa)
kyllä meidän päiväkotiakaan... Mä en tajua, miten se on ap:lta pois, millaisia valintoja mä olen aikoinani tehnyt. Mä sentään maksan veroilla kotiäitimafian elämäntavan:(
Meillä mies tienaa sen verran, että maksaa kyllä veroja varmasti minunkin puolestani, jotta voin harjoittaa kotiäitiliikettä :) ;) :)
osannut omaasi kasvattaa.