Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ei voi olla totta.. :'(

Vierailija
14.06.2011 |

Sain muutama päivä sitten kuulla lääkäriltä, että ainoa mahdollisuuteni saada lapsia on koeputkihedelmöitys. Sairastan vaikeaa endometrioosia ja pelkään, että sairaus tuhoaa pian paikat niin, etten voi koskaan saada biologisia lapsia. Tämän lisäksi meille taisi tulla ero mieheni kanssa. En tiedä, mitä tehdä. Olen niin hajalla kuin ihminen vaan olla ja voi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jos teillä ennen diagnoosia meni ihan hyvin, niin tuskin liittonne tähän kaatuu. Tarvitsette molemmat vähän aikaa toipua uutisesta, ja sitten menette eteenpäin. Tunnen monia endoa sairastavia, jotka ovat saaneet ekan lapsen hedelmöityshoidolla. Seuraava/seuraavat lapset ovatkin osalla syntyneet ilman hoitoja (raskaaksi tulohan on usein helpompaa, kun yksi raskaus on jo takana). Nämäkin parit olivat ensin surreet, että jäävät lapsettomiksi, ja nyt tilanne on ihan toinen (lapsia perheissä 2-3). Tsemiä!

Vierailija
2/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kuitenkin MAHDOLLISUUS, nyt käytätte sen ja sen jälkeen harmittelet, ellei se onnistu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuli ero?

Vierailija
4/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo pitkään ongelmia, välillä on kuitenkin tuntunut, että olemme voittaneet ne. En tiedä, mistä tämä ero loppujen lopuksi johtuu. Tuntuu kuin olisimme lääkärin kertoman uutisen jälkeen kasvaneet vain muutamassa päivässä aivan erillemme mieheni kanssa.

Olen niin kertakaikkisen hajalla. Elämälläni ei ole mitään päämäärää, jos en voi saada lapsia. Se on asia ja tavoite, jota olen odottanut pikkutytöstä asti, suunnitellut vain tulevaa perhettä ja elänyt ainoastaan unelmalle omasta perheestä. Nyt jäljellä ei ole enää mitään. Tuntuu kuin olisin äiti, jonka lapset on viety pois, ikuisiksi ajoiksi. En voi uskoa tätä todeksi. Tälläkin hetkellä, tätä kirjoittaessani itken. Olen itkenyt uutisen kuultuani joka päivä. En tiedä, mitä tehdä. Meillä meni ennen lääkärin kertomaa uutista käsittääkseni ihan hyvin. Olimme yrittäneet lastakin puolen vuoden ajan. Yhtäkkiä kaikki on heitetty romukoppaan. En ymmärrä? Voiko tällainen asia aiheuttaa tällaisen kriisin parisuhteelle? En tiedä, onko tästä enää ylöspääsyä, mies ei ole ollut oma itsensä sitten uutisen jälkeen.

Ap

Vierailija
5/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ammattiauttajan kanssa. Tietääkö mies tarpeeksi asioista? Tietääkö hän mikä on koeputkihedelmöitys?

Mies saattaa kuvitella asioista ihan erilailla. Olisiko katastrofi jos lapsi tulisi koeputkella avustettuna?

Vierailija
6/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti asiaa pitää sulatella vähän aikaa, mutta eroamaan nyt ei vielä kannata ryhtyä, jollei taustalla ole jotain fundamentaalia muuta syytä. Nythän te vasta aloitatte yrittämään lapsen saantia, koeputkihedelmöityksellä moni endometrioosia sairastanut on onnistunut (itse kaksi kertaa). Tsemppiä!

Vierailija
7/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin juuri noin! Ainut mahdollisuus piti olla koeputkihedelmöitys, JOS sekään.

No, silloisen miehen kanssa tuli ero (kaksi vuotta tämän tuomion jälkeen) ja sen jälkeen olin kaksi vuotta suhteessa toisen kanssa. Yhteensä seitsemisen vuotta ilman ehkäisyä, emme nimittäin menneet todellakaan heti alkuperäisen mieheni kanssa tutkimuksiin.

No, tapasin elämäni rakkauden ja kuinkas kävi? Kolmen kuukauden kuluttua raskaana... Tästä eteenpäin käytän ehkäisyä. :D

Vierailija
8/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koeputkihedelmöitys ei todellakaan olisi ongelma, päin vastoin, olisin ikionnellinen, jos voisin saada lapsen sen avulla. En todellakaan ymmärrä miestäni, hän on muutamassa päivässä muuttunut silmissäni aivan eri ihmiseksi, eikä ole mielestäni oma itsensä. Yhtäkkiä hän olisi valmis luopumaan tästä kaikesta. Hän ei ole sanonut kertaakaan, ettei haluaisi lähteä hedelmöityshoitoihin mukaan, päinvastoin se on ollut meille itsestäänselvyys, että niihin lähdetään, jos niikseen tulee. Yhtäkkiä meidän suhteessa on kuitenkin niin paljon ongelmia hänen mielestään, ettei hänen mielestänsä kannata enää yrittää. Ehkä olette oikeassa tuosta ammattiauttajasta, ehkä pitäisi kokeilla vielä sitä.

Ap

Vierailija
9/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehelle vähän aikaa. Toi ON kuitenkin iso juttu myös miehelle mietittäväksi. Mulla se eka mies oli vähän samoissa ajatuksissa kuin sun miehes, mutta lopulta sitten olisi kuitekin halunnut hoitoihin. Ero tuli muista syistä.

Kunpa voisitte olla täysin erossa pari viikkoa, saisitte täysin rauhassa miettiä asioita.

t.7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän