Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos laskujen maksun jälkeen tilillesi jäisi

Vierailija
14.06.2011 |

3500 €. Jopa seuraavan kuun ruokakauppaan menevät rahat olisi siirretty toiselle tilille.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tuo olisi joka kuukautinen tilanne, sijoittaisin rahat, esim ostaisin osakkeita.

Vierailija
2/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi noin huono tilanne on erittäin epätodennäköinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloinen, ja jättäisin rahat odottelemaan. Ehkä etelänmatkaa talvella :).

Vierailija
4/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, että jonkinlaista puskurirahastoa kertyy. Voisin siirtää suurimman osan jemmatilille, ettei lipeä käsistä (ja jos vaikka sais käyttötiliä paremman koron) ja kesän kunniaksi laittaa muutaman satasen lomamatkaan tai johonkin kodin hankintaan.

5/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin muutenkin tosi iloinen. Kun ei kauppaan mentäessä tarvisi miettiä, että raksiikohan nyt ostaa tuota ja tätä ruokaa, vai eletäänkö makaroonilaatikolla. :)

Vierailija
6/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan siirtää parempikorkoiselle tonnin.

Vierailija
7/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olisi ihanaa... Nyt kun palkka on reilu tonni niin aina saa laskea senttejä.. Ja olisin kyllä onnellinen.

Vierailija
8/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuukauden nettotulot ole lähellekään noin paljoa.

Vierailija
9/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaaksi. Ostaisin jotain pientä kivaa ja loput säästöön Meksikon matkaa varten.

Vierailija
10/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tällä hetkellä tilanne semmonen että kaikki rahat menee mitkä tulee ja tietenkin lasten tarpeet etusijalla ja omat vaatteet yms. alkaa olla aika finaalissa), siis lähinnä vaatekauppaan.

Kahdella tonnilla maksaisin visa-laskun kokonaan pois, samantien muuttaisin kortin semmoseksi missä ei visa-ominaisuutta niin ei tulisi kiusausta elää velaksi.

Tonnin laittaisin säästöön pahan päivän varalle, jos vaikka pesukone menee rikki tms.

Vierailija
11/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyäänkään. Tilillä yleensä sellainen 3000-5000 puskurirahaa; miehen tilillä vähintään saman verran. Minusta se ei vielä ole kovin paljon puskurirahaa!

Vierailija
12/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun nettipankkitunnukset menee jonkun toisen tilitietoihin! :-)

Noh, jos olisi sittenkin mun tili, niin hakisin puutavaraa ja remontoisin/rakentaisin lisää mökille. Makuuhuone pitäis rakentaa loppuun, mutta kun ei rahat nyt riitä... Ah ihana äippäraha! :-)

Vierailija
13/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöön, siis omaa taloa varten.

Vierailija
14/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joka toisella on tuo summa tilillään anyway, pikkurahaa muka.. :D

Mä varmaan maksaisin Visan pois kokonaan (1000 euroa), laittaisin 500 euroa itteeni ja loput 2000 euroa säästöön.

Eipä ole bruttotulotkaan tuota vertaa joten eipä ihan todennäköistä ole että joskus tilillä oisi tuon verran.

Vierailija
15/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja ja ollut työelämässä vasta kaksi vuotta! Bruttoni vähän alle kolme tonnia. Silti siitä jää joka kuukausi jotain yli, ja parissa työelämävuodessa olen päässyt tilanteeseen, jossa ei ole aina se viimeinen lantti tilillä; kuten sanoin, muutama tonni on aina vähintään säästössä omallakin tililläni. Asumme Helsingissä hyvällä alueella, matkustamme, harrastamme. En edes koe eläväni kovin askeettisesti!

Itse en taas ymmärrä sitä, että visalasku on enemmän kuin tulot. Miksi ihmeessä ihmiset elävät yli tulojensa?!? - Minun mielestäni normaali työssäkäyvä perhe mitoittaa menonsa (asumisen, autoilun, matkailut ym.) menojensa mukaan. Mihin ihmeeseen sitä rahaa kuluu niin paljon, että miinuksella mennään (ja siis edelleen puhun nimenomaan työssä käyvistä ihmisistä)?

Ai niin, mutta me ei esim. asuta leveässä ok-talossa isolla tontilla ja ajella kahdella autolla, vaan asumme pienehkössä kt-asunnossa ja käytämme paljon julkisia. Rahankäyttö on valintoja!

13

Vierailija
16/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun tilille uhkaa jäädä ylimääräistä rahaa.

20 vuoden lainasta on enää 9 vuotta jäljellä, vaikka aikaa on kulunut vain 4 vuotta :) (korkotason lasku vaikuttaa tietysti kanssa)

Vierailija
17/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja ja ollut työelämässä vasta kaksi vuotta! Bruttoni vähän alle kolme tonnia. Silti siitä jää joka kuukausi jotain yli, ja parissa työelämävuodessa olen päässyt tilanteeseen, jossa ei ole aina se viimeinen lantti tilillä; kuten sanoin, muutama tonni on aina vähintään säästössä omallakin tililläni. Asumme Helsingissä hyvällä alueella, matkustamme, harrastamme. En edes koe eläväni kovin askeettisesti!

Itse en taas ymmärrä sitä, että visalasku on enemmän kuin tulot. Miksi ihmeessä ihmiset elävät yli tulojensa?!? - Minun mielestäni normaali työssäkäyvä perhe mitoittaa menonsa (asumisen, autoilun, matkailut ym.) menojensa mukaan. Mihin ihmeeseen sitä rahaa kuluu niin paljon, että miinuksella mennään (ja siis edelleen puhun nimenomaan työssä käyvistä ihmisistä)?

Ai niin, mutta me ei esim. asuta leveässä ok-talossa isolla tontilla ja ajella kahdella autolla, vaan asumme pienehkössä kt-asunnossa ja käytämme paljon julkisia. Rahankäyttö on valintoja!

13

on se tilanne että kaikki säästöt ja ylikin on mennyt siinä, että olen kaksissa Yt:ssä saanut kenkään, lomarahat on otettu firmalle jne. Eipä ole pahanpäivän varalle enää jäänyt mitään, vaikka töissä olen nyt jonkin aikaa ollut. Mutta tilanne on paranemaan päin ja ensi kuussa tulee lomarahatkin ekaa kertaa moneen vuoteen; luksusta!

Vierailija
18/18 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joka toisella on tuo summa tilillään anyway, pikkurahaa muka.. :D Mä varmaan maksaisin Visan pois kokonaan (1000 euroa), laittaisin 500 euroa itteeni ja loput 2000 euroa säästöön. Eipä ole bruttotulotkaan tuota vertaa joten eipä ihan todennäköistä ole että joskus tilillä oisi tuon verran.

mulla on tällä hetkellä pankissa tuo 3500 laskujen maksun jälkeen. (Pikkurahaa se kyllä on!)Oli tuplasti vuosi sitten, summa pääsi vajoamaan, kun tuli osteltua huonekaluja ja uudet koneet talouteen. Näppiin saan 2360 (minimielarit ja lapsilisät mukana), yh, lapsia + asuntolainaa on, ja asun Vantaalla. Luottokorteille olen "allerginen".

Miksi et pysty säästämään? Mä nipistelen sieltä sun täältä, että saan jotain pankkiin pahan päivän varalle ja teen tilaisuuden tullen ylitöitä.