Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin paluu ja imetys - miten teillä toimitaan?

Vierailija
13.06.2011 |

Nuorimmaiseni on pian 8kk ikäinen, ja minulle koittaisi töihin paluu hieman odotettua aiemmin. Imetän edelleen useita kertoja päivässä ja yölläkin. Onkos teillä vinkkejä, kuinka ohjata hellävaraisesti vauva "unohtamaan" rintamaito ja tissittely, kun korvike ei maistuisi niin millään? Ja miten tuon korvikkeen saa maistumaan? Juoko teillä vauva maidon kylmänä vai lämpimänä, mukista vai pullosta, ennen vai jälkeen ruuan? kiitoksia etukäteen kaikista neuvoista ja kokemuksista!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain vauvan ollessa suht saman ikäinen. Olen imettänyt ennen töihin menoa ja sitten töistä tullessa, muuten kuten ennen. Ei töihin menon tarvitse tarkoittaa imetyksen loppumista. Itse asiassa vauvalle on helpompaakin, jos kaikki muutokset eivät tule lyhyen ajan sisään.

Kyllähän ton ikäinen kuitenkin syö jo muutakin ruokaa, jolla pärjää hyvin työvuoron ajan.

Vierailija
2/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa lapsi joi pullosta/nokkamukista korviketta ihan sujuvasti, sitä oli siihenkin asti satunnaisesti tarjottu. Imetys oli ihana läheisyyden hetki työ/hoitopäivän päätteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmivuorotyötä, ja pohdinkin, säilyykö maidontuotanto suht ennallaan, jos imetys olisi epäsäännöllistä, joskin päivittäistä? Kärsiikö vauva siitä, että rintaa ei saakaan enää säännöllisesti? Haluaisin edelleen imettää. Toki tilanteen näkee sitten, mutta henkisesti on nyt jollain tapaa valmistauduttava :)

Vierailija
4/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen töihin paluun jälkeenkin imettänyt lapsiani vielä 1-2 krt päivässä, vaikka ovat tuolloin olleet n. 1,5-vuotiaita. Poissaollessani joivat siis ihan tavallista maitoa. Imetin yleensä heti kotiin päästyäni ja illalla ennen nukkumaan menoa, se oli mukava rutiini päivän eron jälkeen. Jos et tee kovin pitkää päivää ja haluat välttyä korvikkeelta lutraamiselta, mikset imettäisi normaalisti ja lapsi saisi poissaollessasi vettä. Sitten taas rintamaitoa normaalisti illalla. Kohtahan voitte jo siirtyä tavalliseen maitoon. Ei kannata lopettaa imetystä samaan syssyyn töihin paluun kanssa, tulee liikaa muutosta pienelle.

Vierailija
5/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmivuorotyötä, ja pohdinkin, säilyykö maidontuotanto suht ennallaan, jos imetys olisi epäsäännöllistä, joskin päivittäistä?

Ekat pari viikkoa rinnoilla on varmaan totuttelemista ja ylituotantoa, mutta se on väliaikainen ongelma. Lapsellehan imetyksen jatkuminen on muutoksen keskellä ihana asia.

Vierailija
6/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista! Sainkin hyvin nyt kannustusta, miksi siis tosiaan lopettaa imetystä samaan aikaan, jos vain maitoa riittää. Kyllä se laps varmaan kieltäytyy rinnasta, jos ihan turhalta tuntuu nahkaa imeä :)

Vierailija
7/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin onnistui imetys. Vauvalle on ihan sama, että saako läheisyyttä ja maitoa päivällä, aamulla, illalla vai yöllä tai jääkö joku niistä kerroista väliin.

Kannustan jatkamaan imetystä niin pitkään kuin itse haluat / vauva haluaa!

Vierailija
8/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin työhön vauvan ollessa 9kk. Jatkoin imetystä: ennen ja jälkeen työpäivän aina kun vauva halusi. Olen näin imettänyt kumpaakin lastani parivuotiaaksi ja isä ollut lasten kanssa kotona. Hetken kesti että rinnat sopeutuivat, mutta muuten meni loistavasti.

Vierailija
9/9 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin kun lapsi oli 7kk. Oltiin aloitettu kiinteät ajoissa ihan tarkoituksella. Työpäiväni aikana lapsi söi iskän kanssa lounaan ja välipalan ihan soseina ja joi nokkamukista vettä päälle - korvike ei kelvannut. Ja imetin muuten ihan normaalisti 10kk ikään asti. Maitoa riitti hyvin ja toisaalta tissit tottuivat imetystaukoon, niin ettei parin ekan päivän jälkeen edes paidat kastuneet töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan