Sis noi lasten kielikurssit maksaa n. 1500-2000 euroa
Kommentit (18)
Lapsi oppii kieltä, tutustuu uuteen kulttuuriin, saa uusia ystäviä, oppii pärjäämän. Meillä ainakin lapsi pääsee kielikurssille, jos haluaa.
Kultaisella 80-luvulla jolloin itse kävin Englannissa ja Ranskassa kielikursseilla, ne maksoi about 5000-6000 markkaa.
No tarvitseeko sitä kaikkea mitata rahassa? Lapsi oppii kieltä, tutustuu uuteen kulttuuriin, saa uusia ystäviä, oppii pärjäämän. Meillä ainakin lapsi pääsee kielikurssille, jos haluaa.
Mutta kannattaa selvittää oikeasti noita Lionsin lyhytvaihtoja! Joissain maissa Rotarytkin järjestää lyhytvaihtoja, en tiedä miten Suomessa.
..suomalasiten ryhmissä kulkevt. Ystäväni tytär oli Maltalla kielikurrsilla. Kirjoitti nippa nappa C:n yo-kokeissa ja tyttäreni kirjoitti ilman Maltaa vahvan E:n.
Viikko, kuukausi? Mitä kuuluu hintaan? Majoitus? Täysihoito?
Yritän suhteuttaa hintaa viikon etelänloman täysihoidolla.
..suomalasiten ryhmissä kulkevt. Ystäväni tytär oli Maltalla kielikurrsilla. Kirjoitti nippa nappa C:n yo-kokeissa ja tyttäreni kirjoitti ilman Maltaa vahvan E:n.
Kun siellä ei opiskella sitä kieltä yo-kirjoituksia varten. E:n tyttösi ei todennäköisesti uskaltaisi suutaan avata siellä Maltalla, mutta C:n tyttö pärjäisi vallan mainiosti. Suomessa, kun ei tajuta, että se kielitaito ei ole vain sitä, mitä onnistut raapustamaan paperille...
Mun oli 3 viikkoa, makso 2000, katto lennot, kuljetukset, vakuutuksen, ruoat ja koulueväät 3viikoks sekä asumisen. Saatko jostain matkan näin halvalla täysihoitoinenn????
Kun siellä ei opiskella sitä kieltä yo-kirjoituksia varten. E:n tyttösi ei todennäköisesti uskaltaisi suutaan avata siellä Maltalla, mutta C:n tyttö pärjäisi vallan mainiosti. Suomessa, kun ei tajuta, että se kielitaito ei ole vain sitä, mitä onnistut raapustamaan paperille...
olemme reissanneet monissa eri maanosissa ja on pärjännyt ja hoitanut asioita engalnninkielellä oikein hyvin selviytyen. Mistä tuo johtopäätös, että C:n kirjoittanut osaa kieltä paremmin kuin e:n kirjoittanut?? Eli huonot itse asiassa osaavat paremmin. Hyvä logiikka!!
oli kielikurssia käyty tai ei
..myös kuullun ymmärtäminen. Ja jos et ymmärrä, mitä muut puhuvat, vaikea on puhua. Ainakaan olla ns. vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Omaa pölinäähän jokainen voi pitää.
Lapsi oppii kieltä, tutustuu uuteen kulttuuriin, saa uusia ystäviä, oppii pärjäämän. Meillä ainakin lapsi pääsee kielikurssille, jos haluaa.
meillä ei pääse, vaikka rahaa olisikin (ja saisi sen helposti säästöistä maksettua). Mutta tuo ei ole mitenkään tärkeää tulevaisuudelle ja lapset ymmärtävät hyvin, että kaikkea ei saa ja joka paikkaan ei pääse. Omat harrastuksetkin ovat suht. kalliita ja varmasti tärkeitä.
olemme reissanneet monissa eri maanosissa ja on pärjännyt ja hoitanut asioita engalnninkielellä oikein hyvin selviytyen. Mistä tuo johtopäätös, että C:n kirjoittanut osaa kieltä paremmin kuin e:n kirjoittanut?? Eli huonot itse asiassa osaavat paremmin. Hyvä logiikka!!
mitä koulussa opitaan. Yo-kirjoitukset mittaavat lähinnä sanavarastoa ja kielioppia. Sen sijaan kommunikointi ja kielen käyttäminen on täysin eri asia, eikä liity millään lailla siihen, millaisen arvosanan onnistui raapimaan ylppäreistä.
..myös kuullun ymmärtäminen. Ja jos et ymmärrä, mitä muut puhuvat, vaikea on puhua. Ainakaan olla ns. vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Omaa pölinäähän jokainen voi pitää.
Tai jopa vähemmän. Oma puhuminen ja etenkin englanninkielisissä maissa puheen intonaatio on tärkeää. Sitäpä ei opita enkun tunneilla, vaan oleilemalla vieraassa kulttuurissa ja PUHUMALLA sitä kieltä natiivien kanssa.
meillä ei pääse, vaikka rahaa olisikin (ja saisi sen helposti säästöistä maksettua). Mutta tuo ei ole mitenkään tärkeää tulevaisuudelle ja lapset ymmärtävät hyvin, että kaikkea ei saa ja joka paikkaan ei pääse. Omat harrastuksetkin ovat suht. kalliita ja varmasti tärkeitä.
Minusta taas kielikurssi voi olla hyvinkin tärkeä lapselle nyt ja tässä. Mitä sitten vaikka se ei olisi tulevaisuudessa tärkeää? Pitääkö kaikkea tehdä vain siksi, että sillä on merkitystä tulevaisuudessa? Saako teillä harrastaa niitä suht kalliita harrastuksiakaan, jos niistä ei ole tulevaisuudessa hyötyä? Aika surullista.
Ja jos lapsi pääsee kielikurssille, niin sehän ei siis tarkoita sitä, että lapsi saisi kaikkea ja pääsisi joka paikkaan. Huoh.
Olin itse nuorena ja kaikki aika meni juhlimiseen. Omia lapsia en kielikursseille päästäisi, Lionsien yms. kesävaihtoon kyllä. Kielikurssiperhe teki selvästi bisnestä, Lionsperhe taas halusi oikeasti ottaa perheensä jäseneksi ja tutustua.
Kuukauden kurssi maksoi silloin n. 10 000 mk 80-luvulla. Kallista se oli jo silloin.
Itse koin että kurssi oli erittäin hyödyllinen. Me ei päästy bailaamaan mihinkään, että siihen ei mennyt aika, vaan kieltä opin ihan oikeasti käyttämään. Puhevalmiuteni syntyi silloin. 12 vuotta myöhemmin kirjoitin E:n englannista, jos se nyt johonkin liittyy.
eiväthän nuo ilmaisia ole. Mä olen ollut Rotary-vaihdossa kuukauden Ranskassa ja se oli hieno kokemus.
Meillä oli myöskin vaihto-oppilaita.
AV-mammoilla tietysti on se tilanne, että teineillä ei ole muita kustannuksia kuin kolmen euron viikkoraha ja lapsilisätkin pelkkää säästöä.
selvittää, mitä maksaa Lionsin lyhytvaihto. Lionsin ja Rotaryn vaihdot on halvempia, kun eivät ole kaupallisesti järjestettyjä, ja turvallisempia kuin nuo kaupalliset vaihtoehdot.