Vantaan PÄIVÄKODEISSA lapset eivät saa tarpeeksi RUOKAA ja aion tehdä siitä jutun. Kokemuksia?
Kommentit (53)
ja kyllä meillä ainakin lapset saavat ruokaa tarpeeksi.
jopa LIIKAA.
kaupungilla on säädetyt annoskoot, ja minä yritän noudattaa niitä... yleensä on hieman ylimääräistäkin, josta sitten saan itse keppiä.
ja-- tiedän omasta tarhastani yhden lihavan tarhatädin, joka kauhoo sitä ruokaa annoskokonsa yli ihan surutta.. antaisi lapsille ennemmin, mutta itsestään huolehtii ensin:(
eikö ne lapset voi olla hieman pidempää siellä tarhassa, tai viedä hieman aiemmin, jos se ruoka-aika on "huulilla", mutta muutaman minuutin takia sitä ei saa?
??
kysyn vaan.
minäkin olisin työni puolesta hakenut lapsen pois tarhasta klo 14.00, mutta tarhatädit pyysivät hakemaan vasta klo 15, jolloin on välipalakin jo syöty.
Esim. kun edellisestä ruuasta on kulunut riittävästi aikaa tai kun tullaan kolmen tunnin ulkoilun jälkeen sisälle. Aamulla lapset syö kun heräävät, milloin kukakin sitten herää. Näin niistä ei tule tapasyöjiä, jotka syö itsensä aikuisina läskeiksi, vaan syövät, kun on nälkä oikeasti eli kulutuksen mukaan.
TOSI KÄTEVÄÄ
Hei,
toivottavasti saat rukattua lasten vienti- ja hakuaikoja. Minustakin tuntui puolestanne pahalta. Mitähän kaikkea päiväkodeissa onkaan mitä en tiedä? Ainakin olin "järkyttynyt" siitä miten paljon päiväkodeissa tupakoidaan kesken työvuorojen ja nimenomaan Vantaalla..
"Miksi lapseni ei saa, kun muutkin saavat?" No, etkö tajua sääntöjä? Lapsi varmaan samanlainen tyhjästä vinkuva räkänokka.
kuutta lapsi ei saa ruokaa.
Eihän sitä välipala-aikaankaan tuumata että sut haetaan 1/2 tunnin päästä et saa välipalaa.
Meillä ei lapsi esimerkiksi syö päiväkodissa koskaan aamiaista. Niinä päivinä kun menemme aamusta hoitoon loppuu aamiaisaika varttia aikasemmin kun menemme päiväkotiin. Lapsi on sitäpaitsi nälkäinen heti heräämisensä jälkeen eli ei ole mieltä pitää nälässä aamulla ja viedä ennenaikoja hoitoon.
samaa jakso jauhaaa ja jauhaa ja jauhaa.
HEIAP ME OLLAAN YMMÄRRETTY JO ETTEI SUN MUKULA SAA RUOKAA, MUTTA OOKKO SÄ YMMÄRTÄNY NYT TÄN SÄÄNNÖN????
Tee asialle jotain = jätä mukulas pidemmäks aikaa hoitoon tai varaa ruoka valmiiksi tai vei heti syömään tai pistä evästä tai oo viemättä hoitoon PISTE
ja katsoa ne säännöt ihan itse. Vai pitääkö sulle olla jotenkin enemmän joustoa?
suurin osa on tyytyväisiä päivähoitoruokaan ja sen saamiseen. Yleensäkin on ihmisiä jotka jaksavat "valittaa" kaikesta eikä mikään ole hyvä ikinä. Jollei sun lapsella ole alipaino-ongelmaa, niin en nyt usko tästä kerrasta olleen haittaa kenellekään.
Meillä saattaa kesäisin jäädä kokonaan yksi lämmin ateria väliin esim. rannalla ja lapset on kyllä vielä ihan hengissä, vaikka olisivat olleet leipälapsia tällä uimarannalla oloajan.
lapsen saavan päivällisen mikä ei sitten toteudukaan.
On se kumma kun ei tästäkään asiasta kyetä keskustelemaan ilman haukkumista ja vittuilua.
No, toisaalta se on niin tyypillistä turhautuneelle palstamammalle, johonkinhan sitä pitää itseään purkaa.
ohistelija
sanot vain, että työaikasi on muuttunut ja viet ja haet lapset niin, että saavat kunnon ruokaa.
ei se oo niin vaikeeta.
sä oot ihme vänkäri. ei sun hoitoaikoja tarvi muuttaa. haet lapset 18.05 ja käyt itse sillä aikaa kaupassa tai vaikka tupakalla. roikut vaikka jossain kulmalla, mutta ajattelet lapsiasi.
Mutta kuten ap:n perheessä ei ole, koska ap on yh.