Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En nyt oikein tajua tätä suosittelija - hommaa työnhaussa?

Vierailija
13.06.2011 |

En muista että tollasia ois ennen kysytty mutta nyt kun parin vuoden tauon jälkeen oon vaihtamassa työpaikkaa ni aina pitäis olla suosittelija! Oon aina tehny työni hyvin, mutta enimmäkseen vuokrafirmoissa ja niistä nyt ei suosittelijaa voi saada kun ei tavallaan ole esimiestä tai vakituisia työkavereita. Yhdessä vakituisessa paikassa olen ollut mutta siitäkin on vuosia, ja tietääkseni ko. työpaikan kaikki kolme esimiestä ovat vaihtuneet eli eivät osaisi sanoa minua mitään vaikka kysyisinkin suosittelijaa.

Soittavatkohan haastattelijat edes oikeesti noille vai näyttääkö vaan hyvältä paperilla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on soitelleet joskus rekrytöivästä firmasta ja kyselleet kommenttia hakijasta.

Vierailija
22/28 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimia tilanteessa, kun entisen työnantajan kanssa on mennyt välit poikki? Pitääkö tämä työpaikka pyyhkiä koko cv:stä ettei kukaan vain mene soittelemaan sille? En siis ole mikään riitelijä, kaikkien muiden työnantajien kanssa olen aina tullut toimeen mutta tämän tapauksen kanssa ei vain natsannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimia tilanteessa, kun entisen työnantajan kanssa on mennyt välit poikki? Pitääkö tämä työpaikka pyyhkiä koko cv:stä ettei kukaan vain mene soittelemaan sille? En siis ole mikään riitelijä, kaikkien muiden työnantajien kanssa olen aina tullut toimeen mutta tämän tapauksen kanssa ei vain natsannut.

Osaisiko joku vastata tähän?

Vierailija
24/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdessa työtodistuksessa mainittu esim. "X X on joustava ja erittäin tunnollinen työntekijä. Suosittelen häntä lämpimästi vastaaviin tai vaativimpiin tehtäviin."

Voiko suosittelijat - kohtaan laittaa, että kirjalliset suositukset on mainittu työtodistuksissa? Toinen näistä todistuksista on kaupungin alla toimivasta paikasta, joka pyörii käytännössä työkokeilijoilla joten tämä esimies on näiden kolmen vuoden aikana kohdannut jo monia, monia alaisia joten ei varmaan meikäläistä oikein enää muista.

Vierailija
25/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä keksiä suosittelijaa kun en halua nykyisessä työpaikassa mainita että olen aikeissa vaihtaa. Yksi aiempi esimies on minua mielellään suositellut, mutta en tiedä pitäisikö seuraavalla kerralla kysyä uudelleen lupa käyttää häntä suosittelijana. En kuitenkaan häntä näe useinkaan.

Laittaisin sinuna entiselle esimiehelle viestiä.

Olen toiminut esimiehenä pitkään, joten suosittelupyyntöjä tulee melko usein. Suosittelen mielelläni, mutta yleensä on kyllä kivampi, jos suositeltava kertoo minulle etukäteen millaista paikkaa on hakemassa ja että minulle ehkä soitetaan. Näin tiedän odottaa puhelua ja valmistautuakin siihen.

Öh, entä jos on kunnon työhaku päällä eli hakemuksia saattaa mennä vaikka kymmeniä eri paikkoihin samaan aikaan. Mielestäni sun ohjeet on aika spesifejä sopii vaan tiettyyn tilanteeseen. Muakin kiinnostaa jos ihan tavallinen rivityöntekijä hakee joka ei ole erityisemmissä väleissä, ihan perus välit vaan. Mitä silloin tehdään suosittelijan suhteen? Mulle on onneksi pomo sanonut että laittakaa mut suosittelijaksi, mutta sanonut sen massana esim kesätyöntekijöille. Ei se varmaan mua oikeesti muista, mut tollanen tyhmä suosittelija pitää silti olla kaikilla.

Vierailija
26/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos suosittelijat on kuolleet???

Vierailija
27/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimin esimiehenä kansainvälisessä firmassa.

Moni on laittanut minut suosittelijaksi, usein minulta kysymättä.

Sitten kun minulle soitetaan ja kysytään suosituksia, niin kerron myös rehellisesti niitä huonojakin puolia. En rupea kehumaan maasta taivaisiin jos ei aihetta ole.

Hyvin harva työntekijä on sellainen, jota voi varauksetta suositella.

Vierailija
28/28 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haastattelijat soittavat, ainakin hyvät heistä.

Suosittelijoiden merkitys on nykypäivänä korkeampi kuin aiemmin. 

Tässä toinen kirjoitus heidän merkityksestään: https://www.aaltovoima.fi/suosittelijat-tyonhaku-suosittelijoiden-merki…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme