Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapsen kummi se ei vain pääse käymään synttäreillä!!

Vierailija
13.06.2011 |

Ei tarvi edes lahjaa ostaa, kunhan ymmärtäisit tulla edes käymään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna minäkään en mennyt synttäreille. Ystäväni, jonka lapsen kummi siis olen, muutti toiselle paikkakunnalle. Ovat asuneet siellä lähes kaksi vuotta. Kertaakaan eivät ole päässeet meillä käymään useista kutsuista huolimatta. Kertaakaan eivät siis lapsetkaan ole olleet käymässä. Minä olen kyllä käynyt kun kutsu on tullut. Nyt ei menty. En halua hypätä heti kun joku viheltää. Pitäisi olla myös vastavuoroisuutta. Lapsen puolesta harmittaa, mutta eipä ole nähty 1.5 vuoteen kuitenkaan, joten mahtaako lapsi edes olla pahoillaan. Äiti kuitenkin on vetänyt herneen asiasta.

Niin, siis tarkennan, että ei ole nähty 1.5 vuoteen tarkoittaa ettei ole nähty kuin synttäreiden merkeissä, jolloin on muutakin porukkaa eikä varsin ole ehditty yhdessä viettää aikaa.

Vierailija
22/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna minäkään en mennyt synttäreille. Ystäväni, jonka lapsen kummi siis olen, muutti toiselle paikkakunnalle. Ovat asuneet siellä lähes kaksi vuotta. Kertaakaan eivät ole päässeet meillä käymään useista kutsuista huolimatta. Kertaakaan eivät siis lapsetkaan ole olleet käymässä. Minä olen kyllä käynyt kun kutsu on tullut. Nyt ei menty. En halua hypätä heti kun joku viheltää. Pitäisi olla myös vastavuoroisuutta. Lapsen puolesta harmittaa, mutta eipä ole nähty 1.5 vuoteen kuitenkaan, joten mahtaako lapsi edes olla pahoillaan. Äiti kuitenkin on vetänyt herneen asiasta.

samanlainen näkemys. Aivan sama juttu, meidän pitäisi mennä myös kummilapsen sisarusten synttäreille, ja kun aina ei päästä niin äidillä on herne nenässä. Kertaakaan he eivät ole käyneet meillä kylässä, aina on joku tekosyy jonka varjolla he voivat kieltäytyä kutsusta. Ovat jääneet pienistä valheista kiinni useamman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei ole kummeja ja aina niitä kaipasin..miehelläni on mutta eivät juurikaan pidä yhteyttä..peruivat häihinkin tulon vaikka ensin olivat niin innoissaan tulemassa, lupasivat lähettää lahjan postissa mutta edes korttia ei tullut. Siksi olemmekin pyrkineet valitsemaan omille lapsille läheiset kummit, kummit joilta ei odoteta lahjoja vaan aikaa ja kiinnostusta! Ovat kyllä lahjoneetkin mutta ennen kaikkea leikivät kun käyvät :) monelle kummius ei ole tärkeää ja se harmillista..

Voisitteko valita lapsellenne erikseen vielä epävirallisesti haltijakummin tai kunniakummin tms? Tiedän et joillakin voi olla esim kalastakummi joka vie kalaan :) siis ns lisäkummi joka on jo läheinen lapselle?

Vierailija
24/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunistaa itsensä ja YMMÄRTÄÄ tulla käymään!!!

Vierailija
25/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee tämän ja ymmärtää... no, monta asiaa.

Vierailija
26/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsellä pienet lapset ja kiireinen arki. Kummilapsi asuu toisessa kaupungissa ja heidän perheellään on myös kiireistä elämänvaihetta. Pari viime vuotta synttärit on jääneet välistä, koska meillä niinä harvoina vapaina viikonloppuina on joku lapsia iana kipeänä :( Tosi harmillista, mutta kuuluu tähän elämäntilanteeseen, kun lapset ovat pieniä. Paketin olen laittanut aina postissa.

Vierailija
27/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee tämän ja ymmärtää... no, monta asiaa.

Vierailija
28/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä laita paketiakaan postissa. Viestin voin laittaa ja antaa paketin kun nähdään.

Ei kummeus ole yhtäkuin paketti tai muistaminen juhlapäivinä. Nykyään se merkitys on muuttunut, ja monilla on tosiaan eri käsitykset kummin velvollisuuksista/velvotteista.

Joidenkin mielestä riittää, että on nimi paperissa, toiset taas haluaa kalliita lahjoja ja jotkut kyläilyjä tai sitä, että kummi hoitaa lasta/vie hänet paikkoihin. Minusta kummi oikeastaan itse määrittelee oman tehtävänsä ja paikkansa, ja jos ei osaa olla sellainen kummin, kun mitä höneltä vaaditaan, niin se on vaatijan ongelma.

Vierailija
29/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän ole käynyt vuoteen katsomassa lasta, vaikka ohi ajelee... asuu itse opiskelijasolussa sen verran kaukana, ettei ihan pienien kanssa voi mennä sinnepäin tuosta vain. Hän on kuitenkin ollut vanhemmillani lomat ja joulut, eikä kutsusta huolimatta tule esim. jouluna syömään tms... Yksi kummeista asuu yli 500 km päässä, ja silti käy 2-3 krt vuodessa kuitenkin, ja toisen lapseni kummi asuu parin tuhannen kilometrin päässä, ja oli vähän aikaa sitten meillä 4 päivää lasta katsomassa. Tahdonasioitahan nämä aikuisen puolelta ovat...

Me emme kaipaa lahjoja, vaan suhdetta lapsen ja kummin välillä.

Vierailija
30/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heillä on aina synttärit viikolla. Lisäksi kummatkin vanhemmat ovat opettajia, heillä juhlat alkaa aina tyyliin tiistaina klo 16. Mä pääsen töistä klo 17, voisin ehkä päästä tuntia aikaisemmin jos pyytäisin, mutta mulla kestää 2 h heille bussilla, kun pitää välillä vaihtaakin.

Joka ikinen kerta on tosi surkea olo kun en pääse synttäreille.

Lahjavinkitkin ovat aina 50 euron luokkaa + postitus. Ei tee yhtään mieli lähettää heille yhtään mitään kun ei yhtään ajattele pääsenkö vai en. En tietenkään pääse.

He ovat hyvin aktiivisia ihmisiä, vkonloppuisin on aina harrastuksia ja he eivät halua järjestää juhlia silloin, kun viikolla on hyvin aikaa.

Toinen kummityttöni asuu samassa kaupungissa ja äiti aina, vähintään 2 kk ennen kysyy käykö joku näistä päivistä. Juhlissa on 2 kummit, toisen puoliso ja 2 lasta sekä eno vaimonsa kanssa sekä toiset isovanhemmat. Lapsi täyttää 12 v, joka kerta kaikki ovat päässeet, koska äiti todellakin ottaa ajoissa yhteyttä ja antaa vaihtoehtoja + kaikki asuu 20 km säteellä.

Vierailija
31/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 1-vuotis-, 4-vuotis, 8-vuotis- ja 9-vuotissynttäreillä, on siis nyt 9 vuotta. Välissä olevat synttärit eivät vain sopineet, koska kummilapsen synttärit ovat aina tiettyyn loma-aikaan, ja noina vuosina olen silloin ollut mökillä. Kummilapseni vanhemmat ovat tätä pitäneet todella pahana seikkana, vaikka joka kerta olemme sopineet seuraavan viikonlopun, jolloin olemme vieneet kummilapsen syömään ja antaneet lahjan (2- ja 3-vuotissynttäreinä menimme käymään ja veimme lahjan, mutta saimme kuulla, että aiheutimme ylimääräistä vaivaa heille, kun emme tulleet samaan aikaan kuin muut kutsutut, joten siksi olemme vieneet syömään ja antaneet siellä lahjan tuon jälkeen).

Ylipäätään en ole pitänyt noita kummilapseni synttäreitä tärkeinä, koska paikalle on kutsuttu läjäpäin sukua ja ystäviä, ja lapset ovat juosseet pitkin pihoja. Kummilapseni olen nähnyt tasan sen verran, että on avannut oven ja ottanut lahjan ja juossut kavereiden kanssa sen avaamaan jossain muualla, ja sen jälkeen ei lasta ole näkynyt. Paljon mieluummin tosiaan vien syömään ja juttelen rauhassa hänen kanssaan. Nyt parit viime synttärit olen ollut paikalla, ja minä en saa niistä synttäreistä mitään eikä kummilapsenikaan minua siellä tarvitse. Ainoa syy, miksi menen, on se, että vanhemmat vetäisivät muuten herneen nenäänsä. Rehellisesti toivon, että keksisin jonkun syyn olla menemättä seuraavana vuonna.

Toisen kummilapseni synttärit ovat vain ihan lähisuvulle, joten meitä on siellä vain kourallinen aikuisia ja pari lasta kummilapsen perheen lisäksi. Pystyn rauhassa juttelemaan kaikkien kanssa, myös kummilapsenikin. Hänen kaverisynttärinsä ovat erikseen eikä kaiken maailman ystäväperheitä ole kutsuttu samaan aikaan. Näille synttärelle lapsen äiti soittaa ja kyselee, mikä aika sopisi. Ei ole kertaakaan tarvinnut perua.

Asioita voi tosiaan tehdä monella tapaa.

Vierailija
32/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kovin ajoissa. Meidän työpaikalla työvuorot sovitaan pari kuukautta, kesällä yli kolmekin kuukautta etukäteen. Ja viikonlopputöitä on usein, joten jos olisin lapsesi kummi, saattaisi hyvin olla etten pääse paikalle noin lyhyellä varoitusajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä