Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jee! Miehellä menee 400 €/kk "ei mihinkään".

Vierailija
12.06.2011 |

Maksoin miehen laskut hänen tililtään ja vakoilin samalla tilitapahtumia. Pikkumaksujen (alle 10 €, suurin osa vielä alle 5 €) suuri määrä kiinnitti huomioni ja päätin laskea, mitä ne tekevät kuukaudessa. Tulos: 350 €! Ja lisäksi vielä muutama 20 euron käteisnosto, jonka tiedän uponneen kahviin, jäätelöön jne, niin lopputulos on, että miehellä kuluu 400 €(!!!!) kuukaudessa kaikkeen pieneen turhuuteen.

Ja mä mietin kaupassa, että voisko ostaa kerrankin paistijauhelihaa ettei aina sitä sika-nautaa, vai onko liian kallista...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. En edes uskalla katsoa miehen (tai omianikaan) menoja tällä hetkellä. Joskus seurattiin mihin kummaan meidän rahat uppoaa, niin juurkin tuollaisiin epäämäärisiin 2-10e ostoksiin.

Vierailija
2/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasatteko kaiken miehen rahoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskän jos molemmat olette ansiotyössä. Meillä minä olen ainoa työssäkäyvä ja ostan kahvia ym. ihan vaan, että pysyn jotenkin järjissäni. Elämässä ei ole mitään mieltä jos en saa edes jotenkin hemmotella itseäni.

Vierailija
4/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kaikkea pientä, ja hövelinä tarjoili sitten kavereilleenkin usein kahvit... Tosin jossain vaiheessa sitten pettikin ja uudelle naiselle osteli kaikkia koruja jne..

Kotona oli pihi - lapsille piti hankkia kaikkein halvinta, pyöränkin osti ihan romun kun halvalla sai..

Eron jälkeen olen huomannut, että mulla rahat riittää yllättävän hyvin, itse asiassa aiempaa paremmin, vaikka suurimman osan lasten kuluista maksankin, ex ei maksa mitään elatustmaksua, periaatteessa meillä vuoroviikkosysteemi, tosin lapset pääoasin mulla.

Ex on sanonut joskus mulle, että on niin isot velat asunnosta ja autosta, että kaikki rahat menee mitä tulee...

Ja kyllä mun mielestä elämässä pitää olla pientä luxusta, kahvillakäyntiä jne, mutta kohtuudella.

Vierailija
5/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ärsyttää ennen kaikkea siksi, että minä maksan ruuat ja 70% asumismenoista, ja talouteni on aika tiukilla. Miehellä tuntuu olevan varaa törsätä ja minä säästän välillä monta kuukautta että saisin uudet rintaliivit irti.

ap

Vierailija
6/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ärsyttää ennen kaikkea siksi, että minä maksan ruuat ja 70% asumismenoista, ja talouteni on aika tiukilla.

Vierailija
7/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ärsyttää ennen kaikkea siksi, että minä maksan ruuat ja 70% asumismenoista, ja talouteni on aika tiukilla.

Samoin huolehdin siitä, että meillä on aina puskurirahastoa yllättäviin menoihin, joihin lasketaan myös mm. vakuutus- yms. isot laskut, jotka eivät todellakaan ole yllättäviä mutta joihin miehellä ei ikinä riitä rahat, vaikka hänen kuuluisi ne maksaa.

Ärsyttää ihan sikana. Tuo on vielä niin jääräpää, että en taas tiedä miten saisin tähän asiaan muutoksen.

ap

Vierailija
8/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä mietin että teenkö vain puuroa vai ostanko peräti perunaa ruoaksi...

Vierailija
9/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle menee suoraveloituksena tilipäivänä tietty summa molempien tileiltä jolla maksatte laskut, asumismenot ja josta jää myös puskurirahastoksi. Sille tilille ei pankkikorttia.

Vierailija
10/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle menee suoraveloituksena tilipäivänä tietty summa molempien tileiltä jolla maksatte laskut, asumismenot ja josta jää myös puskurirahastoksi. Sille tilille ei pankkikorttia.

Mutta tokihan mies ei halua luopua saavutetuista eduista, joten ei ole suostunut. ap

Vierailija
11/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puoliso kyttäisi jokaista euroani ja edes kahvikuppia ei saisi ostaa...

Vierailija
12/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puoliso kyttäisi jokaista euroani ja edes kahvikuppia ei saisi ostaa...

mutta jos molemmat tekee yhtä pitkää työpäivää ja saa saman verran palkkaa, mun mielestä molemmille pitäisi jäädä jonkun verran rahaa omiin menoihin. Ei niin, että toisella on satoja euroja ja toisella 10 €, jos saa oikein ruokakaupassa pihistettyä.

ap

Vierailija
13/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskea joka kolikon...

Vierailija
14/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi et vain maksa osaa laskuista hänen tililtään?

Vierailija
15/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teepä kokeeksi vaikka niin, että ostat jonkin aikaa ruoat vain itsellesi ja lapsille, katat pöytään lautaset vain teille ja toteat miehelle, että nyt ei ole ollut rahaa ostaa koko porukalle ruokaa kun tarvitsit uudet rintsikat tms.

Vierailija
16/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi et vain maksa osaa laskuista hänen tililtään?

kun niin ei ole sovittu. Me on siis melko tarkasti sovittu, kumpiko maksaa mitkäkin menot. Jako tosin tehtiin vuonna 1999, kun lapsia ei ollut ja menot oli pienet...

ap

Vierailija
17/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene miehen tilille ja maksa ne laskut sieltä,jätä 10e kahvirahaa! Olet marttyyri ja liian kiltti.

Vierailija
18/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on niin pihi joissakin asioissa, kuten leipä pitää syödä loppuun, ei uutta ennen.Kahviakin pitää laittaa mahdollisemman vähän, mieluummin laihaa. Itse tykkään juoda sen kupillisen vahvana.

Vierailija
19/21 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta niin oma vikasi.

Vierailija
20/21 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteet ja palkkakuitit käteen, yhteisen pöydän ääreen ja kulut puoliksi. Ei se ole miehen osalta mikään haluamis- tai suostumiskysymys, eihän nyt aikuinen ihminen voi pitää vaimoaan köyhyysrajalla, jotta saa törsirahaa!

Jos mun mies toimisi noin törkeästi eikä kuuntelisi järkipuhetta, mä alkaisin ihan pokkana jättää maksamatta. Laskuista jättäisin maksamatta kaikki ne, jotka tulevat miehen nimellä ja ne, joidan maksamattomuus vituttaa miestä enemmän kuin mua, eli ainakin lehdet ja netin - mulla on netti puhelimessani ja pystyn lukemaan päivän lehdet töissä. Ruoka talossa alkaisi ihan yllättäen riittää vain mulle ja lapsille ja hassusti jääkaapista löytyisi vain elintarvikkeita, joista mies ei oikein välitä. Puskurirahastolle perustaisin oman vain mun nimissä olevan tilin, jonka käytöstä vastaan yksin minä.

Eihän näin naimisissa pysyisi, mutta en kyllä haluaisikaan pysyä parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on yhtä isot tulot kuin minulla, mutta joka silti olettaa tietoisesti, että elätän sen ja yhteiset lapsemme, jotta herra saa shoppailla ja hassutella.

Toivottavasti olet provo, ei kai noin urpoa miestä voi olla olemassakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi