Kutsusta häihin
Miksi kutsutatut tuovat väen väkisin kutsumattomia häihin, eli lapsiaan. Samat ihmiset lomailevat pitkiäkin aikoja ilman lapsia, mutta yhtäkkiä kun tulee hääkutsu niin hoitajaa ei löydy mistään. Mikä ei tietty ole totta. Huippuna on kun kehdataan sanoa että Muru niin suuttui kun ei päässyt toukokuussa häihin, ne muutes olivat oikein hienot häät, että nyt Murun ois kyllä päästävä ettei tule toista pettymystä. Lukekaa kutsukuori ja tehkää siitä päätelmä että ketkä on kutsuttu. Ei pitäis olla niin vaikeeta! Juhlapaikka on aina rajallinen ja jokainen juhlavieras maksaa n 40 eur kutsujille. Miettikääs asiaa omalle kohdallenne. Ai niin, mutta tehän ette koskaan itse järjestäkään juhlia, kun te tykkäätte vaan tulla toisten järjestämiin=maksamiin.
Kommentit (30)
Ja ykskaks sä tuut huomaamaan et sun kutsusi vähenevät, mut sitähän sä haluatkin koska et juhlista piittaa. Paitsi niistä toisten järkkäämistä jonne menet sukulaisiasi ilahduttamaan. Jeps jokainen tyylillään.
silloin kutsun saaneet soittavat ja voit vielä kerran varmistaa, että ei lapsia.
Eivät varmasti soita. Meillä oli pienet häät viime kesänä. Kutsuja lähti noin 20 kirjekuorta. Näistä vain KOLME tahoa ilmoitti oma-aloitteisesti, tuleeko vai ei. Kyllä, kutsuissa luki puhelinnumero, jonne voi ilmoittaa tuleeko vai ei. Sähköpostiosoitekin oli.
Inhottavaa on, että jotkut olettavat hääparin lukevan ajatuksia. "Toki me tullaan", sanovat yhdet kun soittaa. "Ei me nyt päästä, ettekö tienneet?", valittavat toiset jne.
Kyllä niille vieraille on loppupeleissä soitettava itse ja kysyttävä, ovatko tulossa.
Pahin tapaus oli kaveri, jolta kysyin tekstiviestein ja lopulta Facebookissa, ja kolme päivää ennen häitä ilmoitti että 4 hengen seurue ei tule.
"Enks mä muka ole jo kertonut?"
Eipä tolla enää ollut vaikutusta pitopalvelun tilaukseen, oli ne heidät ruoat maksettava kuitenkin, 56 eur naama...
Ihmiset on joskus todella ääliölitä, eivätkä yhtään tajua mitä seurauksia on jos jättää ilmoittamatta.
näin mä teen, ja oot oikeassa moukat ansaitsevatkin sen että heitä kohdellaan moukkina. Tätä juttua ei voi muutes sellainen tajuta joka ei koskaan järkkää itse juhlia. Asiat eivät ole semmosia että vois olla että hällä väliä, se tulee kuka tulee. Pitopaikan turvallisuussäännöt sanovat kuinka monta ihmistä tilassa saa enintään olla, ruuan ja juoman määrä on laskettava etukäteen kuin myös henkilökunnan. Kun kutsutaan 150 niin ei voi ajatella että sama se. Niinkuin jossain pikkubileissä voi tehdä. Olen niitäkin aika monet pitänyt.
meille ei ihan noin kurjasti tule käymään... Ihmiset ovat kauhean itsekkäitä. eli ääliöitä.
Ja ykskaks sä tuut huomaamaan et sun kutsusi vähenevät, mut sitähän sä haluatkin koska et juhlista piittaa. Paitsi niistä toisten järkkäämistä jonne menet sukulaisiasi ilahduttamaan. Jeps jokainen tyylillään.
Mä luulen, että tuo asenne, että juhliin kutsutaan vain vastakutsujen toivossa on aika harvinaista. Yleensä tosiaan ihmiset järjestävät juhlia tosiaan sen takia, että heillä on jotain juhlittava, ja niihin halutaan paikalle tietyt läheiset ihmiset. Voi tietty olla, että sulla ne juhlat on ainoa yhteudenpitotapa toisiin ihmisiin ja sen takia kuvittelet, että jos mä en järjestä juhlia, en myöskään koskaan tapaa noita mun läheisiä.
Juu, jokainen tyylillään ja mä ehdottomasti sillä tyylillä, että juhlia en järjestä kuin viimeisen pakon edessä. Miksi järjestää juhlat, jos se on pakkopullaa? Pitääkö juhlat järjestää hampaat irvessä vain siksi, että on pakko?
Toivottavasti kutsutut muistavat kutsua hänet tuleviin juhliinsa, muuten ei hyvä heilu!
juuri ilmoitin, ettemme mene häihin, joihin saimme kutsun. Koska kutsu oli osoitettu vanhempien nimellä (ilman perh. tms merkintää) oletin ilman muuta, ettei lapsiamme ole kutsuttu. Tosin kieltäytyminen tuli muusta syystä: LA on pari viikkoa ennen häitä.
Muutama vuosi sitten otimme vastaaviin häihin mukaan 2,5 kk ikäisen vauvamme morsiamen luvalla ("ilman muuta otatte"), muuten olisimme jääneet kotiin, tai olleet korkeintaan lyhyen aikaa imetyksen vuoksi. Muut lapsemme oli rajattu kutsuttujen ulkopuolelle tilanpuutteen vuoksi. Ymmärsimme hyvin, sillä omat häämme vietettiin aikoinaan samassa paikassa.
eli kun arvostelin niitä jotka tuovat juhliin mukanaan ihmisiä joita ei ole kutsuttu, niin minusta tuli nipo jonka juhlat ovat paskat. Tultiin taas siihen että Muruille ei saa sanoa ei, jos kert joku haluu tuoda muita mukanansa niin heidän tulee saada niin tehdä. Ja se yks viisas esikoinen joka menee juhliin koska muut ilahtuvat hänestä mutta joka ei tietty ikinä itse järkkää juhlia, koska ei niistä pidä...niin siinäkin kohtaa minun juhlistani tuli pakkopullaa, eli en mielelläni juhlia järkkäis. Vännän teille nyt rautalangasta että olen etsinyt kivan paikan ja pohtinut vieraslistan tarkkaan, suunnitellut pöytäjärjestykset kutsuttujen mukaan. En sen mukaan että kutsutut tuovat omia vieraita eli kuokkavieraita mukanansa! Pyysin että lukekaa kutsukirje huolellisesti ja toimikaa sen mukaan. Ja hilpeiden kutsujen ivailijalle tiedoksi että yksi kriteeri kutsuja lähettäessä oli se että olen kuulunut kutsutun vieraslistalle itsekin. Ei moukat Suomesta lopu!
uskoa siihen että järkeviäkin ihmisiä vielä on.
soitat niille ja sanot että Muru ei valitettavasti mahdu. Tila on rajallinen ja vain kutsutut mahtuvat mukaan. Moukkia voi kohdella moukkina.