Taksin tilaaminen syrjäiselle kesämökille?
Voiko luottaa siihen, että taksin saa tilattua syrjäiselle, käytännössä osoitteettomalle, kesämökille?
Onko jollakin kokemusta aiheesta?
Kommentit (21)
Äitini mökki on keskellä ei mitään. Postilaatikollekin on matkaa reilu neljä kilometriä. Siitä huolimatta ei ole ollut vaikeuksia saada taksia tulemaan paikalle. Haluavat kyllä nimen ja kännykkänumeron tilatessa.
Kyllä monella paikkakunnalla on etäisiä metsäteitä jotka vievät kesämökeille joihin ei ole osoitetta olemassakaan. Eikä kukaan niistä ole tietoinen, paitsi mökin omistaja.
Ulan kautta voi olla hankalampaa. Pikkukylien taksit kyllä tietää ne metsätaipaleet ja mökit. Ja jos kyseessä on vuokramökki, vuokraajan nimi ratkasee paljon.
nimim. isä pikkukylässä taksimiehenä 46 vuotta :)
huonokuntoisen tien takia?
Tavallisella henkilöautolla kyllä ovat kaikki vierailijat päässeet ehjänä perille.
Kyse ei ole omasta kesämökistä. Mietin tätä lähinnä hätätapausten varalle. Olen menossa ystävän mökille ja minä olen ainoa ajokortillinen. Auton rattiin en lähde, jos olen ottanut vähänkään alkoholia.
Ihmisille saa ambulanssin, mutta koiralle ei.
vaan yksityisen omistajan mökki.
Täytyykin kaivaa tuo paikallisen taksin numero esiin. Näin voisi varmistaa asian etukäteen.
Eli jokaiselle tuvalle on osoitteensa, vaikka jostain syystä mökkiläiset eivät tätä vaivaudu tietämään. Vaikka sillä mökille vievälle tielle ei ole nimeä (eli yksityistie, joka vain yhden tilan käytössä), niin osoite on siihen risteykseen, josta mökille käännytään.
huonokuntoisen tien takia? Tavallisella henkilöautolla kyllä ovat kaikki vierailijat päässeet ehjänä perille. Kyse ei ole omasta kesämökistä. Mietin tätä lähinnä hätätapausten varalle. Olen menossa ystävän mökille ja minä olen ainoa ajokortillinen. Auton rattiin en lähde, jos olen ottanut vähänkään alkoholia. Ihmisille saa ambulanssin, mutta koiralle ei.
eli käytännössä voi jäädä lähimmän tiekunnan hoitaman tien risteykseen odottamaan.
Kyllä monella paikkakunnalla on etäisiä metsäteitä jotka vievät kesämökeille joihin ei ole osoitetta olemassakaan. Eikä kukaan niistä ole tietoinen, paitsi mökin omistaja.
hakemaan (tulee varmasti, vähintään uteliaisuuttaan, luvatkaa egejä), jos tie huono ja vie sellaiseen paikkaan sitten traktorin kanssa, mistä pääsee hyvin taksilla jatkamaan.
mutta koiralle ei.
Tiedän vain sen, ettei mökin nykyinen omistaja (so. kaverin vanhemmat) ole sitä rakentaneet, vaan ostaneet yli 20 vuotta sitten.
Mutta selvittelemma asiaa :)
hakemaan (tulee varmasti, vähintään uteliaisuuttaan, luvatkaa egejä), jos tie huono ja vie sellaiseen paikkaan sitten traktorin kanssa, mistä pääsee hyvin taksilla jatkamaan.
mutta koiralle ei.
Ei ne isännät koiran takia traktorilla tule, ne ottavat metsästyskiväärin mukaan.
mutta koiralle ei.
Ei ne isännät koiran takia traktorilla tule, ne ottavat metsästyskiväärin mukaan.
Oot katsellut liikaa amerikkalaisia jännitysnäytelmiä metsäläisistä, jotka raiskaa kaikkea eteensä tulevaa ja nai elukoita. Sekä pitää koko ajan kivääriä olallaan.
lienee ystävämme. Google Maps ei tunnistanut tietä, jonka varrelta piskuinen mökkitie kääntyy :)
noi koordinaatit jotka saa tuolta karttapaikasta tai 112.fi:stä
http://www.mokki.net/kesamokin-koordinaatit/
t. määvaan
että kyllä niitä osoitteettomia mökkejä on, tai että jollain käytössä olevalla tienpätkällä ei ole nimeä, kun ajattelee noita metsiä, joissa menee teitä ristiin rastiin useammalle mökille. Joskus tiet yhtyvät toisiinsa, ja joku pätkä voi olla liian huonokuntoinen kulkea... Joo en todella usko, että kaikilla on tarkka tieosoite.
Oot katsellut liikaa amerikkalaisia jännitysnäytelmiä metsäläisistä, jotka raiskaa kaikkea eteensä tulevaa ja nai elukoita. Sekä pitää koko ajan kivääriä olallaan.
ne ei kestä katsoa eläimen kärsimystä eli parempi lopettaa sairas tai loukkaantunut koira kuin pitkittää sen kärsimyksiä.
se pitää tietysti selvittää mistä sen saa.