Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksin tilaaminen syrjäiselle kesämökille?

12.06.2011 |

Voiko luottaa siihen, että taksin saa tilattua syrjäiselle, käytännössä osoitteettomalle, kesämökille?

Onko jollakin kokemusta aiheesta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää tietysti selvittää mistä sen saa.

Vierailija
2/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mökki on keskellä ei mitään. Postilaatikollekin on matkaa reilu neljä kilometriä. Siitä huolimatta ei ole ollut vaikeuksia saada taksia tulemaan paikalle. Haluavat kyllä nimen ja kännykkänumeron tilatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monella paikkakunnalla on etäisiä metsäteitä jotka vievät kesämökeille joihin ei ole osoitetta olemassakaan. Eikä kukaan niistä ole tietoinen, paitsi mökin omistaja.

Vierailija
4/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulan kautta voi olla hankalampaa. Pikkukylien taksit kyllä tietää ne metsätaipaleet ja mökit. Ja jos kyseessä on vuokramökki, vuokraajan nimi ratkasee paljon.

nimim. isä pikkukylässä taksimiehenä 46 vuotta :)

Vierailija
5/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonokuntoisen tien takia?

Tavallisella henkilöautolla kyllä ovat kaikki vierailijat päässeet ehjänä perille.

Kyse ei ole omasta kesämökistä. Mietin tätä lähinnä hätätapausten varalle. Olen menossa ystävän mökille ja minä olen ainoa ajokortillinen. Auton rattiin en lähde, jos olen ottanut vähänkään alkoholia.

Ihmisille saa ambulanssin, mutta koiralle ei.

Vierailija
6/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yksityisen omistajan mökki.

Täytyykin kaivaa tuo paikallisen taksin numero esiin. Näin voisi varmistaa asian etukäteen.

Vierailija
7/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokaiselle tuvalle on osoitteensa, vaikka jostain syystä mökkiläiset eivät tätä vaivaudu tietämään. Vaikka sillä mökille vievälle tielle ei ole nimeä (eli yksityistie, joka vain yhden tilan käytössä), niin osoite on siihen risteykseen, josta mökille käännytään.

Vierailija
8/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonokuntoisen tien takia? Tavallisella henkilöautolla kyllä ovat kaikki vierailijat päässeet ehjänä perille. Kyse ei ole omasta kesämökistä. Mietin tätä lähinnä hätätapausten varalle. Olen menossa ystävän mökille ja minä olen ainoa ajokortillinen. Auton rattiin en lähde, jos olen ottanut vähänkään alkoholia. Ihmisille saa ambulanssin, mutta koiralle ei.

eli käytännössä voi jäädä lähimmän tiekunnan hoitaman tien risteykseen odottamaan.

Vierailija
9/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on ilman rakennuslupaa rakennettu on toinen juttu.

Vierailija
10/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monella paikkakunnalla on etäisiä metsäteitä jotka vievät kesämökeille joihin ei ole osoitetta olemassakaan. Eikä kukaan niistä ole tietoinen, paitsi mökin omistaja.

Vierailija
11/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan (tulee varmasti, vähintään uteliaisuuttaan, luvatkaa egejä), jos tie huono ja vie sellaiseen paikkaan sitten traktorin kanssa, mistä pääsee hyvin taksilla jatkamaan.

mutta koiralle ei.

Vierailija
12/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain sen, ettei mökin nykyinen omistaja (so. kaverin vanhemmat) ole sitä rakentaneet, vaan ostaneet yli 20 vuotta sitten.

Mutta selvittelemma asiaa :)

Vierailija
13/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan (tulee varmasti, vähintään uteliaisuuttaan, luvatkaa egejä), jos tie huono ja vie sellaiseen paikkaan sitten traktorin kanssa, mistä pääsee hyvin taksilla jatkamaan.

mutta koiralle ei.

Ei ne isännät koiran takia traktorilla tule, ne ottavat metsästyskiväärin mukaan.

Vierailija
14/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koiralle ei.

Vierailija
15/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne isännät koiran takia traktorilla tule, ne ottavat metsästyskiväärin mukaan.

Oot katsellut liikaa amerikkalaisia jännitysnäytelmiä metsäläisistä, jotka raiskaa kaikkea eteensä tulevaa ja nai elukoita. Sekä pitää koko ajan kivääriä olallaan.

Vierailija
16/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olette perillä.

Vierailija
17/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee ystävämme. Google Maps ei tunnistanut tietä, jonka varrelta piskuinen mökkitie kääntyy :)

Vierailija
18/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi koordinaatit jotka saa tuolta karttapaikasta tai 112.fi:stä

http://www.mokki.net/kesamokin-koordinaatit/

t. määvaan

Vierailija
19/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä niitä osoitteettomia mökkejä on, tai että jollain käytössä olevalla tienpätkällä ei ole nimeä, kun ajattelee noita metsiä, joissa menee teitä ristiin rastiin useammalle mökille. Joskus tiet yhtyvät toisiinsa, ja joku pätkä voi olla liian huonokuntoinen kulkea... Joo en todella usko, että kaikilla on tarkka tieosoite.

Vierailija
20/21 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot katsellut liikaa amerikkalaisia jännitysnäytelmiä metsäläisistä, jotka raiskaa kaikkea eteensä tulevaa ja nai elukoita. Sekä pitää koko ajan kivääriä olallaan.

ne ei kestä katsoa eläimen kärsimystä eli parempi lopettaa sairas tai loukkaantunut koira kuin pitkittää sen kärsimyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän