Te, keillä neljä lasta
Oletteko tehneet lapset tasaisin välein, vai onko esim. kaksi putkeen, pitempi väli ja taas kaksi putkeen? Oletteko kokeneet ikäerot sopiviksi?
Kommentit (38)
eka ikäero 1v9kk
toinen ikäero 4vlähes 5kk
kolmas ikäero 3v9kk
Halusin ekalle ja tokalle lyhyen ikäeron. Sitten oli heidän kanssaan jaksamista ja kolmatta ei heti haluttu. Myös keskenmenot ennen kolmatta ja neljättä. Neljännen kohdalla myös halusin oman jaksamiseni vuoksi vähän pitemmän ikäeron kuin pari vuotta.
Meille ikäerot hyvät. Eka lievästi erityislapsi, jonka kehitystä toka edisti paljon ja heistä hyvät kumppanit, yhteinen leikkimaailma, tietty riitojakin. Nyt leikkivät kolmannenkin kanssa. Se kyllä harmittaa, että nämä pitemmällä ikäerolla syntyneet eivät tule saamaan yhtä intensiivisiä leikkejä toisten sisarusten kanssa, nämä ovat jo kaverienkin kanssa, Mutta äidin jaksaminen on myös tärkeä juttu ja siksi pitempi ikäero on hyvä kuitenkin. Tietty olisi voinut olla lyhemmätkin nuo jälkimmäiset ikäerot, jos ei olisi keskenmenoja.
Vai onko samat vanhemmat kaikilla?
Meillä lapset nyt 14,12,9 ja 6 ja kaikilla siis samat vanhemmat. Olen kokenut ikäerot hyvinä. Kahdella ekalla vain 1v8kk ja se oli rankin, muut ikäerot n. 3v ja se hyvä
10- 8- ja 5-vuotiaat ja toivottavasti olen raskaana
Vai onko samat vanhemmat kaikilla? Meillä lapset nyt 14,12,9 ja 6 ja kaikilla siis samat vanhemmat. Olen kokenut ikäerot hyvinä. Kahdella ekalla vain 1v8kk ja se oli rankin, muut ikäerot n. 3v ja se hyvä
..PALJON... ...tehdään mukeloita joka äijälle ja kadunmiehelle. Tämän sivuston eukot ovat jo tämän trendin aloittaneet.
On jokaisen oma asia, jos haluaa isomman perheen, ja jokaisen oma asia, jos tekee lapsia myös uusperheeseen, toiset haluavat, ja rakastavat, ja kokevat luonnollisena ison perheen, toiset ovat luotu korkeintaan yhden, jos senkään vanhemmaksi, ihmiset ovat erilaisia, mutta kaikki samanarvoisia!
annetaan kaikkien kukkien kukkia, elämässä on paljon hyvää, valitettavasti kaikki eivät osaa sitä arvostaa, vaan ajattelevat negatiivisuuden kautta, omaan katkeruuttaan, tai jotain muuta...?
on 3 lasta tasaisin välein.
Ikäeroa 2,5 vuotta.
Neljäs on sitten kolmanteen 5,5v ikäerolla.
Eli esikoisen ja kuopuksen ikäero on 10v ja 6kk.
Kuopus tuntuu semmoselta iltatähdeltä, jota isommat rakastaa kovin. Ja mielellään hoitavat ja leikkivät tämän kanssa.
On ollu mielle hyvät ikäerot. Ja jollekin kysyjälle, on sama mies edelleen.
ekan ja tokan ikäero 12 v.
Tokan ja kolmannen ikäero 1 v 7 kk.
Kolmannen ja neljännen ikäero 4,5 v.
Lapset nyt 21v, 9 v, 7,5v ja pian 3v.
Paras ikäero mielestäni tokalla ja kolmannella.
Esikoisen sain ex:ni kanssa, ja nämä kolme muuta ovat nykyisestä liitosta.
Neljännen olisimme halunneet tokan ja kolmannen kanssa samaan syssyyn, mutta podimme sekundääristä lapsettomuutta 2,5v, joten ikäero kasvoi.
Mutta mukavasti ottavat kuopuksen mukaan leikkeihin.
Ny ovat 20, 18, 17 ja 16. Tuli ero. Sitten tuli taas neljä lasta. Nyt 14, 13, 11, 10. Tuli ero. Ja halusimme niin suurta perhettä. Ja saimme. Tuli neljä lasta. 9, 8, 7 ja 6. Ei tultu ukon kanssa kuitenkaan toimeen. Ja nyt meillä on ihana uusioperhe kasvamassa. Neljäs on pian tulossa. Ihkua!! En ole ehtinyt töihin. Ehkä en saisikaan peruskoulupohjalta. Mies on työtön. Mutta kyllä men pärjätään. Sossu elättää meidät!
Ensin tuplat ja sitten toiset tuplat ikäeroa 5v4kk.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2011 klo 17:35"]
Mulla on YKSI. Kiitos luojalle! Ja maailma myös kittää! Lahjakas ja fiksu lapsi, mutta silti yksi riittää. Jos olisin halunnut enemmän Suomen älykkyysosamäärä olisi lisääntynyt, mutta antaa tyhmyyden lisääntyä teidän kauttanne.
[/quote]
no mun neljä lasta soittaa pianoa, viulua tai kitaraa täydellisesti ja keskiarvo kaikilla yli9,5 ja lisäksi kaikilla liikuntaharrastus , jossa menestystäkin tullut. Lisäksi on kotona seuraa ja tulevaisuudessa läheisiä...
Syntymävuodet -01, -03, -05, -07.
2T + 2P.
T10, P9, T7 ja P3...eli joka kerta on väli käytännössä tuplaantunut :) Itse sanoisin, että kahden nuorimmaisen ikäero on aina ratkaisevin. Mitä pienempi ikäero, sitä enemmän töitä.
Meillä lapset nyt 2, 4, 7 ja 9.
Ikäerot 1 v 6 kk, 3 v 3 kk ja 2 v 6 kk. Ekat haluttiin ihan putkeen, tokan ja kolmannen välille haluttiinkin vähän pidempi väli (oli myös yksi keskenmeno) ja vikoille tuli ehkä vähän pidempi ikäero, kun olisi haluttu.
Mutta nyt on tosi ihana elämäntilanne, kun on kaksi tarhalaista ja kaksi pientä koululaista.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2011 klo 17:54"]
25, 23, 22, 20,10 ja 8
[/quote] Etkö ymmärtänyt lukemaasi otsikosta? Minusta se oli hyvin selvä.
Minun lapseni ovat '95, '00, '05 ja '10. Ikäerot hyvät, kaikki olemme voineet kasvattaa yksilöinä huomioiden jokaisen taitoja ja mielenkiinnonkohteita. Sama mies minullakin.
Lapset nyt 15, 13, 8 ja 1. Kaksi ekaa siis aika putkeen, sitten vähän pidempi väli ennen iltatähteä. Ja sitten taas pidempi väli ennen toista iltatähteä ;) Ihan saman miehen kanssa kaikki.
Rankinta oli silloin, kun kakkonen oli vauva ja esikoinen uhmaikäinen. Kolmas oli helppo kuin mikä. Varmaan siksi uskallettiin tämä neljäskin tehdä.
Tämä perhe on meille juuri sopiva <3
[quote author="Vierailija" time="12.06.2011 klo 17:35"]
Mulla on YKSI. Kiitos luojalle! Ja maailma myös kittää! Lahjakas ja fiksu lapsi, mutta silti yksi riittää. Jos olisin halunnut enemmän Suomen älykkyysosamäärä olisi lisääntynyt, mutta antaa tyhmyyden lisääntyä teidän kauttanne.
[/quote]
Just.. Täällä on muuten kaksi mensan jäsentä, (minä ja mieheni) joille edes neljä lasta ei riitä. Saadaanpa ainakin lisää älykköjä maailmaan. :)
20, 16, 10 ja 8