Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö AIO AUTTAA lapsianne, kun ne saa lapsia?

Vierailija
12.06.2011 |

Ihan käsittämätöntä, vaikka ei tietenkään ole pakko auttaa, mutta on musta vaan helvetin surullista, että avun toivominen silloin tällöin on "ruikuttamista" ja se, ettei isovanhemmat auta tippakaan on "normaalia".

Minä ainakin aion auttaa omia lapsiani ihan satavarmasti. En koko ajan, en jatkuvasti, mutta ihan varmasti välillä annan vanhempien levätä!

Eikö muut ajattele samoin? Järkyttävää! Ihmekös kun pahoinvointi lisääntyy.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin siitä syystä, että sukumme asuu toisella puolella suomea ja tiedän miten hankalaa arjen pyörittäminen ilman turvaverkkoa on... tosin minun ja mieheni vanhemmat kyllä auttaisivat jos asuisivat lähellä.

Vierailija
2/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ollut äiti tyyppiä enkä usko että musta tulee hyvää mummoakaan.'

Poika on nyt 16v ja toivon todella ettei lisäänny ennen kuin opiskelut on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei mua ole koskaan auttaneet, ei taloudellisesti, eikä muutenkaan.

Sitä samaa katkeruutta en aoi omille lapsilleni aiheuttaa.

Vierailija
4/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta vain siksi, että se olisi jonkun mielestä mun velvoite!

Osaan siis kieltäytyä kohteliaasti.

Vierailija
5/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun kaukana. Jos jaksan voisin joskus tulla kylään, mutta mun omat elikot kaipaa hoitajaa joka päivä. Vaikea lähteä.

meille ovat tervetulleita sit isompana kyllä.

Vierailija
6/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että oikein mielelläni. Rakastan varmasti lastenlastani/lapsia. En minäkään joka kerta ihan muuten vaan suostu.. mutta ihan varmasti autan jos avuntarvetta ilemenee.. Joskus myös vanhempien omia menoja varten jos niin haluavat.. En kuitenkaan joka viikko ala miksikään "kännivahdiksi".

Vierailija
7/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että pelisäännöt on molemminpuolin selvät. Tosin tuota aikaa saa vielä tovin odottaa kun lapsi on vasta eskariin menossa.

Vierailija
8/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireisiä ovat, eivät minuakaan auttaneet. Mieheni kuoleman jälkeen olisin tarvinnut parina vuotena apua monessa asiassa talon kanssa.

Eivät lapset ehtineet, heillä oli omatkin juttunsa.Ymmärrän sen ja pärjäsin sitten itse pienen avun turvin. Meillä tapana selvitä itse.

Vierailija
9/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä omani rupeavat vähääkään keskivertoa aiemmin lastentekoon, niin olen vielä aika tiukasti työelämässä kiinni silloin. Mutta mielelläni annan tulevaisuudessa heille vapaata silloin tällöin, varsinkin jos vauva on vaikea ja valvottaa.

Itse saan apua ihan yliluonnollisen paljon, kiitos vaan äiti ja mummo :)

Vierailija
10/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään jo etukäteen niitä tilanteita, kun oma hyvän hoidon näkemykseni meneekin ristiin pojan ja hänen vaimonsa kanssa. Mitä jos heillä onkin ajatuksena "vapaa kasvatus", täysi rajattomuus tai vaikka jokin niin omituinen ruokavalion, etten käsitä? Tai jos heidän mielestään lasta pitää ojentaa niin tiukasti ja jakaa aresteja, etten pysty siihen?

Pelkään tulevaa anoppiutta ja mummoutta.

Vierailija
11/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on vielä pitkä aika ja itse olen alle 30v, mutta osaan jo silti kuvitella itseni mummoksi :)

Toivottavasti omat lapset eivät siirrä lastentekoa nelikymppisiksi, että saisin pitkän mummo-uran, ennen kuin omat voimta ja terveys alkaa hiipua.

Vierailija
12/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on autettu, joten laitan hyvän kiertämään. : ) En mitenkään voisi kuvitella hylkääväni rakkaita lapsiani minkään ikäisinä. Kauhea ajatuskin.

Meillä on tapana pitää aika tiiviisti yhteyttä lähisuvun kanssa ja apua saadaan ja annetaan tarpeen mukaan, kuten kuuluukin.