Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahasta raskauspahoinvoinnista kärsineet: montako lasta?

Vierailija
12.06.2011 |

Ja vaikuttaako pahoinvointi lapsilukuunne? Itse en kykenisi kärsimään tätä tuskaa enää kertaakaan. On se vaan helppoa niillä, jotka raskaus saa kukoistamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen alkoi rv:llä 5 ja jatkui viikolle 13.Oksensin aina koko päivän,lopulta vain sappinestettä ja suolahappoa joka poltti huulet ja kurkun.Laihduin siinä rytäkässä melkein 8kg.

Ekasta laihduin 10 kg (lähtöpaino 63kg), tokasta hakeuduin sairaalaan ja pitivät reilu 4 viikkoa sisällä tiputuksessa, kolmannessa raskaudessa selvisin kotona vaikka oksentelin noin 10-30 kertaa päivässä.

Neljäs vielä haaveissa, mutta pari vuotta saa hakea vielä vauvakuumetta oksentelun takia. Edellisestä oksentelusta nyt 3 vuotta.

Vierailija
22/26 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksennan rajusti yli 20 kertaa päivässä vatsalaukun tyhjäksi, ja pahoinvointi kestänyt ekassa 6kk ja tokassa 4kk. Ei enää.

PS en tiedä auttoiko, mutta tokassa raskaudessa aloin syömään raskaus multivitan lisäksi b-vitamiinia ja d-vitamiinia purkista, ja oksentaminen loppui kokonaan, kuvotuksen tunnetta kyllä tuntui sen jälkeenkin etenkin aamuisin ja iltaisin. Kannattaa kokeilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikuttaako pahoinvointi lapsilukuunne? Itse en kykenisi kärsimään tätä tuskaa enää kertaakaan. On se vaan helppoa niillä, jotka raskaus saa kukoistamaan.

yksi lapsi löytyy, toista tuskin tulee. en ole koskaan halunnut missään nimessä enempää kuin 2 lasta, mutta en ehkä kestäisi enää raskautta.

ja itsekin olen ainut lapsi, niin kaihoten muistelen miten ihanaa olla lellitty ainut lapsi ;) ehkä annan lapselleni sen ilon =)

Vierailija
24/26 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neljä lasta, joista olin haaveillut jo teini-ikäisestä. Voimakasta pahoinvointia kolme ensimmäistä kuukautta kaikkien raskauksien aikana. Oksensin lukuisia kertoja päivittäin, niin että kurkku oli aivan karrella sappinesteistä ym. Hajut, kauppareissut, ulkoilu, yök! Mutta onneksi sitten hellitti ja nyt on neljä ihanaa lasta. Kyllä kannatti : )

Vierailija
25/26 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi enkeli.

Kaikista olen ollut viikkoja sairaalassa tiputuksessa. Jos kuvottaa ja pystyt töissäkin olemaan...niin älä nyt loukkaannu...mutta et tiedä vielä todellisesta pahoinvoinnista mitään. Asiat todellakin voisi olla pahemmin. Minulle on kokeiltu jos jonkinlaisia pahoinvointi lääkkeitä, tuloksetta. Viimeisimmän kohdalla pahoinvointi jatkui loppuun asti. Muiden kohdalla noin viikolle 18-20. Lapsen sukupuolella ei merkitystä minun kohdallani ole ollut pahoinvointiin. Meillä lapsilal noin kolmen vuoden ikäerot ja jotenkin se pahoinvointi pääsi "unohtumaan"..mutta ei unohdu enää :)

Vierailija
26/26 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pisteet vaimolle, itse en olis ikinä pystynyt.