Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahasta raskauspahoinvoinnista kärsineet: montako lasta?

Vierailija
12.06.2011 |

Ja vaikuttaako pahoinvointi lapsilukuunne? Itse en kykenisi kärsimään tätä tuskaa enää kertaakaan. On se vaan helppoa niillä, jotka raskaus saa kukoistamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällä oli paha pahoinvointi kaikissa raskauksissa. Ihan alusta asti leikkauspöydälle saakka. Oli tiputuksessakin monesti joka raskaudessa, kun ei mikään pysynyt sisällä. 3 lasta on.

Vierailija
2/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka raskaudessa ajatellut ap:n tavoin. Pahoinvoinnit kestäneet 4kk, 5kk ja 6kk. Välillä oltiin tiputuksessa. Mutta enää en tiedä kestäisinkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooinkin, et jos ois ollut eka niin olis vikaksi jäänyt. Mutta kahdessa ekassa pahoinvointi oli inhimillistä, tuloksena poikia. Tämä kolmas tyttö ja se olo oli 24/7 ihan hirvee

Vierailija
4/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut enemmänkin, mutta tuo liiallinen pahoinvointi oli yksi aika iso syy miksi en pystynyt enää kokeilemaan kolmatta raskautta.

Kuka sitä ei ole kokenut, ei tiedä mistä puhutaan. Itse olin siinä mielessä onnekas että vain ekan kanssa jouduin sairaalaan, mutta oli se toka raskauskin ihan kamala. Eikä pahoinvointi kestänyt kuin noin rv:lle 16.

Vierailija
5/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää, kaksi kokemusta riitti.

Vierailija
6/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta silloin, kun oksentelee jatkuvasti? Itse en juuri oksentele, mut kuvotus on päällä 23/7. Ja laihdun jatkuvasti, vaikka koko päivä menee siihen, että yritän syödä.

Eka pahoinvointiviikko päällä. Viime kerralla niitä oli 10... :/

ap

Vierailija
7/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan sänkypotilaana ensimmäiset pari kolme kuukautta jouduin olemaan, mutta silti vielä yhdestä lapsesta haaveilen kova vauvakuume ollut jo vuoden verran. Ei vaikuta lapsilukuun, osasyy löytyy kait siitä että sen ekan kolmen kuukauden jälkeen olen voinut loistavasti.

Vierailija
8/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi alko viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitäny alkaa ja loppui rv 42+2 kun lapsi syntyi. Raskausaika oli mun elämän kamalinta aikaa.

Vierailija
9/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oksentelua tarkoitan. Yölläkin heräsin oksentamaan, vesikään ei pysynyt sisällä. Aika vähällä pääsee, jos vaan "kuvottaa". Oksentelujen välissä oli koko ajan tuo helvetillinen kuvotus ts. oksentaminen ei auttanut. Sitten vielä lisään, että sairastin yhdesti alkuraskaudessa oikean oksennustaudin ja siinä tuntui, että henki lähtee. Onneksi mies tajusi vahtia vanhimpia lapsia, vaikkei mua ymmärtänyt auttaa.

terv. viesti nro 3

vasta silloin, kun oksentelee jatkuvasti? Itse en juuri oksentele, mut kuvotus on päällä 23/7. Ja laihdun jatkuvasti, vaikka koko päivä menee siihen, että yritän syödä. Eka pahoinvointiviikko päällä. Viime kerralla niitä oli 10... :/ ap

Vierailija
10/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oksentelua tarkoitan. Yölläkin heräsin oksentamaan, vesikään ei pysynyt sisällä. Aika vähällä pääsee, jos vaan "kuvottaa". Oksentelujen välissä oli koko ajan tuo helvetillinen kuvotus ts. oksentaminen ei auttanut. Sitten vielä lisään, että sairastin yhdesti alkuraskaudessa oikean oksennustaudin ja siinä tuntui, että henki lähtee. Onneksi mies tajusi vahtia vanhimpia lapsia, vaikkei mua ymmärtänyt auttaa.

terv. viesti nro 3

vasta silloin, kun oksentelee jatkuvasti? Itse en juuri oksentele, mut kuvotus on päällä 23/7. Ja laihdun jatkuvasti, vaikka koko päivä menee siihen, että yritän syödä. Eka pahoinvointiviikko päällä. Viime kerralla niitä oli 10... :/ ap

Näitä viestejä kun lukee + muitakin netistä, tajuaa olevansa sit kuitenkin aika kohtuullisessa tilanteessa. Tuntuu vaan, että tuttavapiirissä kaikki on selvinnyt pienellä satunnaisella etomisella ja itse olen suurin piirtein kylmässä hiessä koko ajan. Mut siis pahemminkin voisi olla. Töissä käyminen on tässä tilassa vaan aika haastavaa. ap

Vierailija
11/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen alkoi rv:llä 5 ja jatkui viikolle 13.Oksensin aina koko päivän,lopulta vain sappinestettä ja suolahappoa joka poltti huulet ja kurkun.Laihduin siinä rytäkässä melkein 8kg.

Vierailija
12/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen alkoi rv:llä 5 ja jatkui viikolle 13.Oksensin aina koko päivän,lopulta vain sappinestettä ja suolahappoa joka poltti huulet ja kurkun.Laihduin siinä rytäkässä melkein 8kg.

Vierailija
13/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oksensin alusta lähes loppuun (viikolle 36 asti). Tiputuksessa kävin kahdesti.

Toinen raskaus oli helpompi. Oksensin vain ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella aamuisin.

Kolmannessa raskaudessa käytän pahoinvointilääkettä. Aiemmin en uskaltanut, mutta nyt on pysyttävä kunnossa, kun on kaksi pientä lasta hoidettavana.

Vierailija
14/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuuko auttavan?

Vierailija
15/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten odotusaikana oksensin 21 viikolle asti ja toisessa 17 viikolle.

Kaksosten kanssa se oli niin rajua, että ajattelin etten enää ikinä voi enkä halua kokea samaa. Mutta niin se aika vaan kultaa muistot, ja onneks kolmannen kanssa ei niin raju ollu, mutta oli kuitenkin todella kamala.

Kyllä mä neljännestä aina ajoittain kuumeilen, en taas muista koko pahoinvointia, lapsi kun on jo 4,5 vuotias, tää nuorin siis:)

Vierailija
16/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa voin pahoin varmaan ekat 3kk jonka jälkeen alkoi kamalat migreeni kohtaukset joita oli n.3-4kertaa viikossa ja tätä kesti lähes loppuun saakka. Kyllä sitä vähän mietti seuraavaa raskautta koska tuo ensimmäinen oli aika kamalaa mutta hyvä niin että toista yritettiin koska toisessa raskauksessa ei ollut minkäännäköistä pahoinvointia eikä migreeniä.

Vierailija
17/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi lapsi. Pahoinvointi (= tosi voimakas oksentelu) kesti rv 6 - raskauden loppuun.Monta kertaa tipassa, lääkitystä, koko raskausaika sairauslomalla. Ei kiitos enää. Etenkään, kun raskaus päättyi lopulta raskausmyrkytykseen ja lapsen syntymiseen keskosena. Oksensin viimeisen kerran synnytyssalissa.

Vierailija
18/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tyttöjä ja molemmissa pahoinvointia oli n rv7-25 vai oliko jopa pitempään. Joka pvä tuolla-ajalla oksensin. Hyvä päivä oli jos oksensi 1-2krt. Koko muun ajan oli etova olo,yökkäilytti,heikotti,kylmä hiki pinnassa..

Mitään kunnollista ei oikein saanut syötyä. Paino tippui alkuun n.5kg. Mutta se tuli nopeasti takaisin kun pystyi taas syömään.

MUTTA ainakin mulla aika kultaa muistoja. Pian sitä rupesi toista lasta haluamaan ja ajattelin,että ehkä sitä pahoinvointia ei tulekaan. Niin varmaan;)

Vierailija
19/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas raskaus menikin paljon paremmin oksensinb vaan kerran eikä tarvinnu yrjötä kaikkea ulos aamusta iltaan. Mulla vaan oli niin kova vauvakuume etten antanut asian estää. Tosin mun pahoinvoinnit kestäneet vain rv 12 asti. Toisilla se kestää koko raskauden :(

Vierailija
20/26 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksensin n.10 kertaa vuorokaudes viikoil 5-24, sen jälkeen enään satunnaisesti, joskus jopa kaks päivää oksentamatta! Tiputuksessa kolme kertaa ja pahoinvointilääke eka tiputuskerrasta asti käytössä. Ilman sitä oisin varmaan kuollu :( Ja joo, ei oo tulossa lisää lapsia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän