Helteeseen hajoilevat okt- ja rivariasujat...
Hankkikaa ilmalämpöpumppu, niin ei tarvitse enää kärsiä, suosittelen!
Kommentit (39)
Huono ohje, taloyhtiössä ei sellaista saa asentaa omin päin!!! On sovittava taloyhtiön kanssa ja naapureiden, mihin hurisevat laitteet tulevat ulos, ettei häiritse naapuria. Ja seiniin tehtävät reiät on taloyhtiön omaisuuden tuhoamista, jos ei siihen ole lupaa.
:D Anteeksi nyt, mutta missä ohjeistin asentamaan itse ko. laitteen? Missä sanoin, että tämä ei kuulu taloyhtiössä niihin asioihin, joista on ilmoitettava isännöitsijälle? Aikamoista ylitulkitsemista ;) Väärä lääkitys vai onko helle pehmentänyt pääsi?
Hyvä idea, mutta työläs ja hankala käytössä siis jos sitä käyttää oikein.
Mitä tarkoitat?
siis jos sitä käyttää oikein.
nyt mitä tuo "työläs" ja "hankala käyttää" oikein tarkoittavat?
Odotan innolla....
Kyllä kerrostaloonkin voi hankkia ilmastointilaitteeen. Jopa minä olen selvinnyt ihan ok näistä helteistä (ainakin toistaiseksi) moisen avulla.
siis jos sitä käyttää oikein.
nyt mitä tuo "työläs" ja "hankala käyttää" oikein tarkoittavat?
Odotan innolla....
Minäkin haluaisin tietää, millä tavalla joku voi kokea ilmalämpöpumpun työlääksi?
Todella ihana laite näillä keleillä! Meillä se puhkunut omakotitalon yläkerrassa nyt 4vuotta kaiket kesät, enkä todellakaan ole kokenut sitä raskaaksi käyttää, vaan elämää todella paljon helpottavaksi tekijäksi!!!
Ja sit kun ilmalämpöpumppu huutaa kesät talvet niin kaikki iloisena oottaa sähkölaskua postilaatikolla.
Mä ainakin olen valmis maksamaan siitä, että kotini on kesäkuumalla miellyttävä asua. Viime kesänä oli 30 astetta sisällä sen vajaan parin kuukauden ajan,mitä hellettä kesti. Ei tullut paljoa nukuttua. Nyt saan itse valita lämpötilan ja kappas, saan nukuttua, IHANAA :)
lupa saatiin. Luotettavasta firmasta tuli asentaja joka laittoi ilpin ja sitäpaitsi ei se mitään naapureitä häiritse kun laitetta ei laitettu seinään kiinni. Se laitettiin seinän lähelle, mutta irti seinästä. Ääni on todella hiljainen, kuulee vain laitteen vieressä jotain. Ja suojakotelo piti hommata siihen ja se maalattiin saman väriseksi kuin rivaritalomme, niin eipä edes pistä silmään mitenkään. Ja meillä on nyt IHANAN VIILEÄÄ näillä helteillä:)
On sovittava taloyhtiön kanssa ja naapureiden, mihin hurisevat laitteet tulevat ulos, ettei häiritse naapuria. Ja seiniin tehtävät reiät on taloyhtiön omaisuuden tuhoamista, jos ei siihen ole lupaa.
joten ei aleta tähän enään panostamaan. Seuraava vuosi asutaan vuokralla, ja sinne ostetaan tarvittaessa liikuteltava ilmastointilaite. Nyt mennään isolla tuulettimella *plääh*
niin kaikki iloisena oottaa sähkölaskua postilaatikolla.
ei tunnu missään. Köyhistä junteista ehkä tuntuu, evvvk.
homehduttaa talot ja aiheuttaa kalliit sähkölaskut.
Hikoile, juntti, hikoile! HÄH HÄH HÄÄÄ!!!!!!!!!!
Kylläpä taas tämä ketju kertoo mainiota kieltään ihanista suomalaisnaisista.
Aloittajalle kommentoin sen verran että eihän tuo ihan kädenkäänteessä varmaan tapahdu pumpun hankkiminen ja asentaminen, eikä onnistu kaikissa asunnoissa/taloissa(?), mutta ihan huomionarvoinen asia, että tällainenkin mahdollisuus on olemassa. Itse en suostuisi asumaan kodissa, jossa ei ole ilmanviilennystä kuin pitkin hampain, ellei kertakaikkiaan esim. olisi rahaa saada tarvittavia laitteita. Olisi kauheaa hikoilla näillä helteillä ilman viilennyslaitetta
homehduttaa talot ja aiheuttaa kalliit sähkölaskut.
Sähkölaskut on pienemmät, vaikka käytetään myös viilennykseen. Ja kosteuden kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä.
<a href="http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…" alt="http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…">http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…; T:16
Eihän tuossa linkissä ole kuin ohje että laitetta pitää huoltaa ohjeen mukaan, kaikki muu on Kailan arveluja ilman mitään faktaa tai tutkimustietoa.
On sovittava taloyhtiön kanssa ja naapureiden, mihin hurisevat laitteet tulevat ulos, ettei häiritse naapuria. Ja seiniin tehtävät reiät on taloyhtiön omaisuuden tuhoamista, jos ei siihen ole lupaa.