Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on mielestänne tasapainoinen avioliitto..

Vierailija
11.06.2011 |

Kuinka kotihommat, lastenhoito ja vapaa-aika hoidetaan perheessänne?

T: Sohvaperunan vaimo

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommia, minä hoidan lasten asiat ja vaatetuksen, sekä auton. Lapsia hoidetaan ihan yhtä paljon. Vapaa-aikaa on niin paljon, kun sitä kukin tarvitsee.

Vierailija
2/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on kiirettä töissä, mies tekee enemmän ja toisinpäin. Inhoan siivousta, ja mies siivoaa enemmän. Laitan mielelläni ruokaa, mies taas ruokkii lapset lämmittämällä tekemiäni ruokia, sillä tulen töistä vasta päivällisajan jälkeen. Pyykit ovat minun heiniäni, tosin mies autta tarvittaessa. Tekniset hommat aika paljolti miehen hommia. Ei ole mitään tarkkaa sulle-mulle jakoa, vaan ajan, voimien ja tykkäämisten mukaan mennään.

Sohvaperunana on myös molemmilla oikeus olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vapaa-ajalla hoidamme lapsia yhtä paljon. Samoin kotihommat on melko tasaisesti jaettu. Omia harratuksia/menoja molemmilla on sopimuksen mukaan, käytännössä noin 2 krt/viikko/hlö.

Vierailija
4/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, olemme kyllä avoliitossa, mutta vastaan silti, koska elämämme on hyvin tasapainoista. Meillä on kummallakin vapaa-aikaa niin paljon kuin haluamme. Minä hoidan lasta arkipäivisin. illalla ja vkonloppuisin hoidamme yhdessä, mies ehkä enemmän. Kotityöt teemme yhdessä. Mies tekee vkonloppuisin ruokaa, käyttää astianpesukonetta, vie roskat ja imuroi. Minä hoidan kaikki pyykit ja lapsen vaateasiat. Käyn myös useimmiten kaupassa. Lisäksi teen arkipäivisin ruokaa itselleni ja lapselle. Minä myös hoidan huonekasvit ja parvekekasvit, mutta se on vähän harrastuskin eikä pelkkä kotityö.

Yhdessä teemme isompia siivouksia, kuten kylpyhuoneen ja saunan pesu, ikkunoiden pesu, vaatehuoneen ja varaston järjestelyä tms. Meillä ei ole autoa

Vierailija
5/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ihanaa lukea, että jollain on noin "onnistunut" parisuhde. Olen avautunut miehelleni pitkin viikkoa ja hän on hetkittäin yrittänyt hiukan skarpata. Tänään sain kukkiakin, ehkä tämä taas tästä. =)

Vierailija
6/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommat ja lastenhoito on jaettu tasan? Tasa-arvoinen ja tasapainoinen eivät ole sama asia...

Meillä on ihan tasapainoinen avioliitto ja kyllä minä teen suurimman osan hommista.

Vierailija
7/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastamme toisiamme ja kunnioitamme. Olemme hyvin samanhenkidiä. Kotitöiden tekemättämyys harmittaa varmaan meistä molempia. Teemme sen mitä töiltä ja lastenhoidolta jaksamme ja se ei riitä alkuunkaan. Kumpikin siis kipuilee yhtä lailla jaksamisen ja ehtimisen kanssa. Onneksi jaamme näkemyksen siitä, että riman voi jättää matalalle tässä elämänvaiheessa.

Vierailija
8/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommat ja lastenhoito on jaettu tasan? Tasa-arvoinen ja tasapainoinen eivät ole sama asia...

Meillä on ihan tasapainoinen avioliitto ja kyllä minä teen suurimman osan hommista.

Anteeksi väärä sanavalintani, mutta tasa-arvoa siis hain. Suurin osa kuitekin ymmärsi, mitä hain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän