Millaiset aurinkorasvarutiinit teillä lasten kanssa?
Panetteko rasvaa joka päivä, monta kertaa? Pesettekö rasvan pois joka päivä?
Kommentit (24)
saa pestä lasta joka päivä? Atoopikotkin saavat peseytyä asianmukaisin pesuainein joka päivä, niin miksei tavallinen iho kestäisi. Meidän rymyäjät on päivän jälkeen niin likaisia, että on pakko käydä suihkussa ihan joka ilta.
Mutta asiaan. Suojakerroin 50, aamuisin ennen pihalle menoa laitetaan, lisätään päivällä ja ennen rannalle lähtöä sekä uinnin jälkeen. Iltapäivällä/illalla en enää lisää.
Heikkilä ei varmaan ole ottanut huomioon, että ostonikerros on ohentunut ja uv-säteilyn määrä on lisääntynyt sekä ihmisten elinikä on pidentynyt, joten ihosyöpiä ehtii kehittyä. Vai onkohan tämäkin joku salaliitto? ;)
ja päiväkotirasvaamiseen vielä.
Meillä ei rasvata. Aamulla olen laittanut ja ihann hyvin sille ulkoilumäärälle on riittänyt, vaikka meidän lapset on kaikki niitä vaaleita, jotka palavat aina.
ollut puhetta, ei kovin hyvään sävyyn, eli siis että pitäisi käyttää fysikaalisia suojia, jotka ei imeydy, eikä näitä kemiallisia. Tosin en muista että niidenkään olisi väitetty ihosyöpään liittyvän.
En tiedä mistä olen ymmärtänyt, ettei ole suositeltavaa minkään ikäisen, saati lapsen, peseytyä päivittäin saippualla. Vesipesua olen siis harrastanut talvisin, ja toki lapsi nytkin plutaa vedessä päivän aikana useasti.
En tiedä päiväkotien rasvaussysteemeistä, meillä on pph, ja me olemme tehneet niin että aamulla rasvaan 50 kertoimisella koko lapsen, ja ennen ulkoiluja hoitaja lisää vielä ilmeisestikin paljaille alueille omaa rasvaansa. Kotona laitan sitten taas, kasvoihin ja käsiin, kun mennään illalla ulos, jos paistaa aurinko.
Työskentelen itse pk:ssa ja lapseni ovat pk-ikäisiä. Meille tuli juuri uudet ohjeet ettei lapsia rasvat päivän aikana. No omassa pk:ssa käytetään maalaisjärkeä ja rasvoja lisätään tenaville. Omat lapseni taasen saavat kärsiä tuosta ohjeesta. Heitä ei missään nimessä rasvata. Isot laput eteisen ovessa asiasta.
Mä olen näreissäni asiasta. Lapset eriarvoistetaan tässäkin yksinkertaisessa asiassa. Saavat mun puolesta viettää päivät sisällä.