Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset aurinkorasvarutiinit teillä lasten kanssa?

Vierailija
10.06.2011 |

Panetteko rasvaa joka päivä, monta kertaa? Pesettekö rasvan pois joka päivä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tottahan kesällä käydään päivässä monta kertaa uimassakin, niin miksi ei kerran päivässä suihkussa? Saippuan voi kyllä unohtaa, kun usein käy. Kainalot ja jalkapohjathan sitä muutenkin vain eniten kaipaa.

Vierailija
2/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvojen käytön yleistyttyä..nyt en voi muistaa mistä luin,mutta kyllä ne sellaisia myrkkyjä on että ei meille kiitos. Me myös suojaamme vaatteilla/vältämme paahdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne blokkaavat UVB-säteilyn ja estävät näin ihoa palamasta. Samaa säteilyä tarvitaan D-vitamiinin synteesiin. Mutta ei sitä kyllä syntetisoidu sittenkään, jos huolella välttelee aurinkoa...

Niin se vesipesu ei minulle ole ongelma, vaan saippua pesu. En usko että rasva lähtee vedellä suihkuttelemalla.

T: ap

Vierailija
4/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveälierisiä hattuja, peittäviä vaattia.

Ei ennen maattu pikkubikineissä rannalla. Toinen juttu on tietysti uv-säteilyn lisääntyminen ja eliniän nousu. Kaiken lisäksi ihosyöpiä ei sairautena ole edes tunnettu ja tilastoitu kovin pitkään.

Vierailija
5/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puen aurinkosuoja pitkähihaisiin auringonsuoja vaatteisiin. Ovat ystävällisesti lisänneet rasvaa ilmeisesti aina ulos mennessä tai ainakin pyrkineet siihen. Asiasta ei ole tullut ongelmaa, sillä ymmärtävät päiväkodissa varsin hyvin, että punatukkaiset vitivalkoiset lapseni todella tarviset suojakertoimia. Kauhistuneena lueskelin, että joissain paikoissa asiassa on ongelmia.

Vierailija
6/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari-ikäisen rasvassa sekä fysikaalinen, että kemiallinen suoja, 2-v rasvassa vain fysikaalinen. Varsinkin tuo taapero on valkoinen kuin lakana joten rasvaa on laitettava jos aurinkoisella säällä ulos mielii. Vasta oltiin Thaimaassa 2 vko:a ja aamulla lapset rasvasin, päivällä kuumimpaan aikaan oltiin pari kolme tuntia sisällä ja sen jälkeen rasvasin uudelleen. Muun ajan päivästä olivat altaassa/rannalla, pitkälahkeiset uikkarit päällä tai T-paitasillaan ja yhtään ei iho edes punoittanut koko loman aikaan. Moni muu suomalaislapsille sitä vastoin oli palanut pahastikin.

Nyt kotikulmilla rasvaan aamuisin ja pesen iltaisin. Lapset on atoopikkoja ja hyvin on iho kestänyt. Toista rasvausta ei ole tarvinnut.

Vierailija
7/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalle mentäessä kyllä vähän, mutta siinäpä ne sitten onkin.

Lapsi, vaalea pellavapää, ei ole koskaan palanut. Ruskettuu hyvin ja nopeasti.

Vierailija
8/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten ostaa kunnon rasvat apteekista. Halvalla ei saa hyvää, ei ainakaan vedenpitävää.

Me nimittäin miehen kanssa otettiin lomalla se perinteinen punotus loppulomasta, kun vichyn rasva loppui ja ostettiin Niveaa (minä) ja Garnieria (mies) ruokakaupasta, molemmat lähti iholta ekan kerran altaaseen hypätessä, vaikka piti olla vedenpitäviä..

Vierailija
9/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole lapset koskaan palaneet. vanhin 12v. emme ole ulkona klo 12-15, jolloin uv-säteily kovinta. emme ole hihattomissa paidoissa/ilman paitaa.

uimisen jälkeen rantaleikkeihin t-paita päälle.

uskon aurinkorasvojen aiheuttavan melanoomaa siinä missä ihon palamisenkin, siispä vältämme kumpaakin.

Vierailija
10/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaali- ja terveysministeriön ohjetta, niin lapsille ei saa laittaa hoitopäivän aikan mitään voiteita (aurinkovoiteet, perusvoiteet, huulirasvat), ellei ne olen lääkärin reseptillä määräämiä. Ei edes vanhempien suostumuksella! Itse olen päiväkodissa töissä ja me kyllä katsotaan tuota läpi sormien ja laitetaan aurinkorasvaa, jos vanhemmat sellaisen tuo. Sama ohje koskee muuten hyttyskarkotteita, yskänlääkkeitä ym. käsikauppalääkkeitä...

Vierailija
11/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän vallan mainiosti ettei voiteita suositella pk:ssa laitettavan. Siis sellaisten ettei vanhemmat rasvaa atoopikkojaan kotona vaan olettavat henkilökunnan tekevän sen. Valitettavasti näitä on. Tai lääkkeitä kiikutetaan ja oletetaan et pk:ssa annetaan kun itse ei saatu rimpuilevalle muksulle. Mutta aurinkorasvan lisäyskieltoa en. Kesällä vietetään pitkiä aikoja pihalla ja muksut kirmaavat auringossa ja aikuiset istuvat varjossa. Kesäpäiväkotien iloja. Kyllähän tuo suositus sisältää myös sen että ulkoilua vältetään klo 11-15. Mutta todellisuudessa ulkona ollaan paljon. Varsinkin isommat lapset.

Vierailija
12/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkin kovin ruskeita iholtaan

Vierailija
13/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivällä ollaan asukaspuistossa t-paita ja shortsit vaatetuksena. Kuumimpaan aikaan poju nukkuu päikkärit. KLO 15 jälkeen menemme rantsuun, pojalle pitkähihainen uv-paita ja uintivaippa.

Pojulla on vaalea tukka ja siniset silmät, mutta on perinyt mun helposti ruskettuvan ihon, sillä on jo nyt ihanan ruskeat kämmenselät ja naama. Eli ei pala helposti vaan ruskettuu.

Vierailija
14/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että päiväkodissa laittavat lisää (suojakerroin alhaisempi) ennen jokaista ulkoilua.

En enää lisää, vaikka ulkoiltaisiin iltapäivällä/alkuillasta.

Tottakai lapset käyvät illalla suihkussa. Jo sen takia, että hikeentyvät ja pölyyntyvät päivän aikana!

Vierailija
15/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitäiis lisätä lapsen iholle 2-3h välein.

Ja tietysti ne pestäänkin pois, kuka nyt hikisenä, pölyisenä ja rasvailujen kera menee petiin?!

Vierailija
16/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut kyseistä voidetta itselle tai lapsille. Olen suojannut ennemmin vaatteilla ja varjolla. Vanhempi onkin oppinut välttämään auringon palvomista.

Pitäneeköhän paikkaansa Antti Heikkilän maininta, että ennen aurinkovoiteita ihosyöpä oli harvinaista, nykypäivänä voidemarkkinoiden aikaan huomattavasti yleisempi sairaus. Tämä maininta ei ole vaikuttanut omaan rasvankäyttöön tai käyttämättömyyteen, mutta tuli mieleen.

Auringon ottamisessa pitää osata käyttää järkeä ja totuttaa iho pikku hiljaa aurinkoon.

Vierailija
17/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut kyseistä voidetta itselle tai lapsille. Olen suojannut ennemmin vaatteilla ja varjolla. Vanhempi onkin oppinut välttämään auringon palvomista.

Pitäneeköhän paikkaansa Antti Heikkilän maininta, että ennen aurinkovoiteita ihosyöpä oli harvinaista, nykypäivänä voidemarkkinoiden aikaan huomattavasti yleisempi sairaus. Tämä maininta ei ole vaikuttanut omaan rasvankäyttöön tai käyttämättömyyteen, mutta tuli mieleen.

Auringon ottamisessa pitää osata käyttää järkeä ja totuttaa iho pikku hiljaa aurinkoon.

Vierailija
18/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin varmistaisin, että rannalla on puita tai suojaa auringolta.

Pikkuhiljaa aurinkoon totutettu iho kestää loppukesästä paistetta paremmin, on mun mielepide. Oma järki mukaan.

Vierailija
19/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään kun lapsi on uinut

illalla tietty liat ja vanhat rasvat pois, joka ilta

Vierailija
20/24 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saippualla pesua päivittäin, ei ehkä vesipesuakaan, mutta olen kuitenkin aiemminkin suihkussa käyttänyt lasta. Kuitenkin olen nyt tuon 2.5-veen rasvannut moneen kertaan päivän aikana, illalla joudun saippuan kanssa pesemään ja tukankin aika usein shampoolla, koska klähmääntyy kuitenkin siitä rasvasta.

Mietin siis että jos ulkoilua on mahdollista säädellä niin ettei mennä pahimpaan paahteeseen ulos, pidetään suojaavia vaatteita ja pysytään puolivarjossa, niin olisiko se fiksumpaa kuin tämä kemikaaleilla läträäminen.

Toki muutenkin kiinnostaa aihe :). Minä ja poika olemme molemmat tosi vaaleita, lähipiirissä on tummempia lapsia, en usko että heitä rasvataan yhtä huolellisesti, mutta enpä tiedä myöskään johtuuko se siitä etteivät pala niin herkästi kuin me kalkkilaivan kapteenit vai mistä.

T: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän