Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen nimistä ja kummeista

Vierailija
10.06.2011 |

Meillä on esikoisella toisena nimenä minun edesmenneen ukkini nimi, kutsumanimi on vain kiva nimi ilman suurempia merkityksiä. Kummina hänellä on sekä minun että miehen sisko.

Nyt toisen lapsen ristiäiset tulossa. Mies ei oikein osaa ottaa kantaa nimi- tai kummiasiaan, tai siis hänelle sopii minun ehdottamani toisen ukkini nimi toiseksi nimeksi ja kaksi ystävääni kummiksi.

Minusta olisi mukava, jos nimessä olisi jotain miehen suvusta, mutta kun mies itse ei ole oikein keksinyt sopivaa vaihtoehtoa. Hän ei ole esimerkiksi kokenut kumpaakaan ukkiaan erityisen läheiseksi, eikä kauempaa suvustakaan tunnu löytyvän kivaa nimeä.

Samoin olisi kiva, jos toinen kummeistä olisi miehen puolelta, mutta kukaan ystävä ei tunnu kuulemma niin läheiseltä, eikä kummankaan suvussa ole oikein sopivia kandidaatteja.

Mietin jo sitäkin, pitääkö miehen sukulaiset ja ystävät minua sitten kauheana päällepäsmärinä...

Lasten sukunimi on kyllä isän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entäs lapselle isän etu tai toinen nimi johonkin väliin? Ehdota sinä itse, entä miehesi isän nimestä jotain?

Vierailija
2/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäpä sinä sille voit, jos miehelle käy sinun juttusi ja sillä ei itsellään ideoita edes ole. Jos minun pitäisi laittaa väkisin vaikkapa isäni nimi (emme tulleet toimeen) niin eipä sekään hyvältä tuntuisi. tai vaikka vaan ihan nobody-sukulaisen nimi, joka ei ole kiva, ihan vaan periaatteen vuoksi. Jos anoppi käy ihmettelemään, sano sille, että xx (miehesi) ei halunnut. Ei noihin mitään väkisin tehtyjä juttuja kannata viritellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entäs lapselle isän etu tai toinen nimi johonkin väliin? Ehdota sinä itse, entä miehesi isän nimestä jotain?

Olen ehdottanut miehen ja hänen isänsä yhteistä toista nimeä, on miehen mielestä ruma. Serkuistakaan ei osaa valita kummia, ei ole erityisen läheinen kenenkään kanssa...

Kaikenlisäksi mies on sosiaalinen, hänellä on paljon ystäviä, tulee toimeen kaikkien sukulaistensa kanssa jne. Ilmeisesti ei vaan koe ketään niin tärkeäksi yli muiden, että haluaisi antaa nimeä lapselle tai pyytää kummiksi.

Minusta taas tuntuu hassulta valita nimeä tai pyytää kummia miehen puolesta 'hänen puoleltaan'.

Mitäs AV-mammat sanoisivat, jos kuulisivat, että jossain perheessä lapsien 'merkitysnimet' kaikki on äidin puolelta ja vain yksi neljästä kummistakin on miehen puolelta?

Vierailija
4/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en sanois mitään. Sä paisiuttelet nyt kärpäsestä härkästä.

Olen ehdottanut miehen ja hänen isänsä yhteistä toista nimeä, on miehen mielestä ruma. Serkuistakaan ei osaa valita kummia, ei ole erityisen läheinen kenenkään kanssa...

Kaikenlisäksi mies on sosiaalinen, hänellä on paljon ystäviä, tulee toimeen kaikkien sukulaistensa kanssa jne. Ilmeisesti ei vaan koe ketään niin tärkeäksi yli muiden, että haluaisi antaa nimeä lapselle tai pyytää kummiksi.

Minusta taas tuntuu hassulta valita nimeä tai pyytää kummia miehen puolesta 'hänen puoleltaan'.

Mitäs AV-mammat sanoisivat, jos kuulisivat, että jossain perheessä lapsien 'merkitysnimet' kaikki on äidin puolelta ja vain yksi neljästä kummistakin on miehen puolelta?

Vierailija
5/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole parempi valita lapselle kummit, jotka ovat teille tai edes sinulle läheisiä kuin pakolla joku sukulainen, johon ette pidä mitään yhteyttä.

Lapsella olisi kiva olla läheinen suhde kummiinsa, sama se on lapselle ovatko isän vai äidin ystäväpiiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan