Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulssi koko ajan yli 120 :(

Vierailija
10.06.2011 |

Tätä on jatkunut jo yli vuoden ajan, minulla on pulssi koko ajan n. 100 tai hieman yli.

TK-lääkärillä olen käynyt kaksi kertaa, hän ei oikein osaa sanoa. Sydänfilmi on otettu, samoin kilpirauhaskokeet, ne on ihan hyvät.

Nyt aamulla heräsin taas siihen että luulin että sydän pmppaa rinnasta ulos, hakkasi aivan järkyttävästi, tuntui että koko rintalasta ja kaula heilui :(

Nyt koko päivän ollut sellanen tykytys päällä :( Äsken mittasin niin pulssi on noin 110/min. vaikka teen siis istumatyötä ja olin istunut jo kauan.

Mitä tämä voi olla? Olen reilusti ylipainoinen ja syön KAHTA eri verenpainelääkettä, tosin krooniseen migreenin.

APUA !

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit liikaa pulssiasi? Mulla on taipumusta sydämen lisälyönteihin (ollut jo 10 vuotta) ja aina kun alan miettiä niitä, niin eiköhän ala muljahdella ja tykyttää.

Vierailija
2/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lepopulssi myös aika korkea, 70-90 välillä, muttei sentään tuollainen. Saan kakkosvastaajan tapaan lisälyöntejä ja jos alan tarkkailla ja hermoilla pulssiani, se lisää tosiaan niitä aika selvästi.

Mutta kannttaisikohan sinun jutella tuosta lääkityksestäsi lääkärin kanssa, voisiko se aiheuttaa kohonneen sykkeen. Onko sinulle tehty esim. rasituskoe ja sydämen ultraäänitutkimus, olisiko niistä hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiseksi sitä painoa pitää saada pois, jos hengissä meinaat pysyä. Itsekin olen ylipainoinen reilusti ja tiedän että sydän on lujilla. Helpommin tosin sanottu kuin tehty. Mutta valitettava tosiasia.

Vierailija
4/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti ylipainoa. yritä hommata ilmastointilaite. Ja sitten alat pudottaa painoa pikkuhiljaa.

Vierailija
5/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hemoglobiini? Elimistö usein kompensoi alhaisia paineita ja hemoglobiinia kiihdyttämällä sykettä. Kärsitkö stressistä?

Vierailija
6/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan hyperventilaatiokohtauksia, jotka tunsin sydämen tykytyksenä. En tajunnut tai tuntenut hengittäväni mitenkään poikkeavasti paitsi jos kohtaus paheni niin että pulssi nousi yli kahdensadan, läähätin ja lopulta pyörryin. Eräs (mielestäni aika ammattitaidoton) lääkäri epäili sydänvikaa ja kävin sydänfilmissä... seuraava lääkäri tunnisti heti hyperventiloinnin. Sen jälkeen kun tiesin, mistä on kyse kohtaukset eivät enää menneet niin pahaksi. Edelleen joskus (jos vaikka itkettää) sydän alkaa hakkaamaan ikävästi mutta pystyn yleensä rauhoittumaan tahdonvoimalla.

Vierailija
7/9 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ole stressiä enkä usko että hyperventiloisinkaan. Töissä hyvä tilanne ja kaikki asiat ok. Rauhallisesti pystyn tekemään töitä, taukoja voin pitää.

Yöllä tosin taisin nähdä jotain painajaista ja siksi pulssi oli karmea :( Muistan hämärästi että uni oli jotenkin kamala, ahdistava.

Mutta muuten elämässä kaikki ok.

Olen nyt ollut viikon ajan easy die-valmisteilla, tarkoitus olisi saada niillä 10 kiloa pois ja sitten muuttaa ruokavalio totaalisesti.

Mutta tätä tykyttelyä on ollut ennenkin eli ei voi johtua laihdutusvalmisteista.

Tuli vaan nyt niin kovana että pelästyin :( Ja huono olo koko ajan.

T. AP

Vierailija
8/9 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun, mutta onko oikeasti mahdollista, että hyperventilaatio nostaa pulssin lähemmäs 200?

Vierailija
9/9 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin mahdollista. Eikä edes mitään hirveän harvinaista. Pääsen itse reippaasti yli 170 sykkeisiin suht helpolla ilman hypv. ja voin kuvitella miten sydän hakkaa hv:ssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme