Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle tulee koko ajan exänsä vanhoja laskuja...milloin loppuu?

Vierailija
10.06.2011 |

Exänsä on siis tilaillut kaikenlaista miehen nimellä heidän suhteensa aikana, eikä sitten koskaan maksanut laskuja. Nyt näitä saakelin laskuja on tullut jo pari vuotta ja maksettu on... kuinka kauan näitä oikein voi tulla??? Siis kun ymmärtääkseni siinä on jokin raja, milloin laskuja pitää lähettää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta laskujen maksaminen osoittaa että on.. Eli virhe on tapahtunut jo aikoja sitten.

naapurin nimellä ja lähettää laskut naapurille! Tuo on laitonta, miehesi voi laittaa stopin jos haluaa.

Vierailija
22/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet samaa perhettä, luulisin, että se jotenkin vaikuttaa? Laskutusfirmaan soittaa mies kyllä heti kun tulee kotiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta laskujen maksaminen osoittaa että on.. Eli virhe on tapahtunut jo aikoja sitten.

naapurin nimellä ja lähettää laskut naapurille! Tuo on laitonta, miehesi voi laittaa stopin jos haluaa.

kokeiltu on.

ap

Vierailija
24/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aviopari(kaan) voi tilata toisen nimissä mitään ilman toisen hyväksyntää.

Tässä se hyväksyntä on tapahtunut silloin kun miehesi ekan kerran maksoi sen laskun eikä ilmoittanut laskuttajafirmalle että laittakaapas laskut tulemaan naisen nimellä. Nyt sitten maksaa siitä tyhmyydestä..

ei tietenkään voi toisen nimellä tilata, mutta ovat silloin olleet samaa perhettä, luulisin, että se jotenkin vaikuttaa? Laskutusfirmaan soittaa mies kyllä heti kun tulee kotiin.

ap

Vierailija
25/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMAINEN LAKIASIAINTOIMISTO vähävaraisille kuten te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Älkää nyt ainakaan perhettä kasvattako ennenkuin aikuistutte!

Vierailija
26/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMAINEN LAKIASIAINTOIMISTO vähävaraisille kuten te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Älkää nyt ainakaan perhettä kasvattako ennenkuin aikuistutte!

oikeusaputoimisto nimeltään, EIKÄ OLLUT ILMAISTA, koska myös minun tuloni huomioitiin, vaikka asia ei koskenut minua mitenkään. Se on ilmaista ehkä jollekin pienituloiselle yh:lle.

ap

Vierailija
27/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan näitä oikein voi tulla??? Siis kun ymmärtääkseni siinä on jokin raja, milloin laskuja pitää lähettää?

Vierailija
28/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet lapsen kanssa kotona, niin ei kai tulosi nyt NIIN suuret ole? Tai sitten voinette lyhentää vähän enemmänkin niitä velkoja?

ILMAINEN LAKIASIAINTOIMISTO vähävaraisille kuten te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Älkää nyt ainakaan perhettä kasvattako ennenkuin aikuistutte!

oikeusaputoimisto nimeltään, EIKÄ OLLUT ILMAISTA, koska myös minun tuloni huomioitiin, vaikka asia ei koskenut minua mitenkään. Se on ilmaista ehkä jollekin pienituloiselle yh:lle.

ap

Vierailija
29/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet lapsen kanssa kotona, niin ei kai tulosi nyt NIIN suuret ole? Tai sitten voinette lyhentää vähän enemmänkin niitä velkoja?

oikeusaputoimisto nimeltään, EIKÄ OLLUT ILMAISTA, koska myös minun tuloni huomioitiin, vaikka asia ei koskenut minua mitenkään. Se on ilmaista ehkä jollekin pienituloiselle yh:lle. ap

Mies on töissä ja pienet tulot. Soita vaikka sinne ja kysy, millä tuloilla saa täysin ilmaiseksi, jos et usko. En jaksa enää vääntää, kun kokemuksesta TIEDÄN, miten asia on.

ap

Vierailija
30/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeusaputoimiston palvelut on ilmaisia,mikäli kotivakuutuksessa on oikeusturva mukana.

näin ainakin muutama vuosi takaperin meillä..

Vierailija
31/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeusaputoimisto nimeltään, EIKÄ OLLUT ILMAISTA, koska myös minun tuloni huomioitiin, vaikka asia ei koskenut minua mitenkään. Se on ilmaista ehkä jollekin pienituloiselle yh:lle. ap

Mies on töissä ja pienet tulot. Soita vaikka sinne ja kysy, millä tuloilla saa täysin ilmaiseksi, jos et usko. En jaksa enää vääntää, kun kokemuksesta TIEDÄN, miten asia on.

ap

Tehkää nyt vaan se rikosilmoitus! Vai eikö mies halua? Ovatko edelleen (tietämättäsi) pariskunta?

Vierailija
32/37 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sanoi siellä oikeusaputoimistossa teille?

Vierailija
33/37 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamainen tilanne. Vaikeaa päästä eroon tuollaisista laskuista kun niitä on jo alettu maksamaan. Hulluintahan on että jos ei olisi yrittänyt maksaa yhtään, niistä voisi päästä eroon. Ja summa ei tunnu koskaan loppuvan kun korot juoksevat edellä karkuun. Todennäköisesti sieltä tulee paljon laskuja joita löytyy sitä mukaa kun toisia saadaan maksettua. Jos lopettaa maksamisen niin ne menevät ulosottoon ja tilanne on entistä huonompi. Rikosilmoituksen voi tietysti tehdä, mutta asian käsittelyyn voi mennä kauan aikaa eikä mitään varmuutta miten käy. Ja sekin voi aiheuttaa lisäkustannuksia.

Tuollaisia tapauksia on paljon. Jokut äidit tilailevat tavaroita lastensa nimissä, ja lapset päätyvät ulosottoon ennen kuin ehtivät kunnolla itsenäistymään. Ja lapsethan eivät omia vanhempiaan halua haastaa oikeuteen. Monissa perheissä puolisot maksavat toistensa laskuja ja suostuvat tilauksiin, ei osata varoa tällaisia tilanteita. Tsemppiä ap:lle, toivottavasti pääsette vielä joskus eroon tuosta harmista.

Vierailija
34/37 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut eräpäivä 2006...ja siis korkoja toki päälle hirvittävät summat. Useimmiten on "kosmetiikkaa" tilattu.

Ei ne lopu ennen kuin miehesi maksaa kaikki ostoksena. Eli miehen kannattaisi ottaa yhteyttä laskun lähettäjiien ja kysyä paljonko on velkaa ja maksaa kakki velat pois. Jos velat on otettu miehesi nimiin hän on ne velvollinen maksamaan, vaikka joku muu olisi ne tavarat käyttöönsä saanutkin.

Vierailija
35/37 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä teidän maksettaviksi kaikki.Laskuthan tulee miehen nimellä joten lain edessä ne on miehen vaik ois ostettu meikkejä yms.

Siksi haluaisinkin tietää, kuinka kauan näitä voi tulla. Ja siis perintätoimistosta tulevat. Tällä hetkellä mies lyhentää näitä laskuja 150€/kk ja tätä jatkuu vielä reilu vuosi. (Meillä on pienet tulot ja minä olen kotona lapsen kanssa, siksi noin vähän kuussa) Ja nyt taas siis tuli uusi lasku, eri perintätoimistosta kuin edelliset. Suoraansanottuna VITUTTAA!!! ja PALJON!! Exä ei niitä suostu maksamaan (tietenkään), on kyllä käsketty/kysytty/keskusteltu/jne. ap

Sitä on ihan turha yrittääkään. Juridisesti laskut on miehesi kun ne ovat miehesi nimellä.

Eihän tuossa tilanteessa ole muuta mahdollisuutta kuin soittaa sinne toiseen perintätoimistoon ja kysyä paljonko on velkaa ja mistä ostoksista. Sitten vaan maksaa ne mahdollisimman nopeasti pois. Sitä enemmän miehelläsi menee korkoihin rahaa, mitä hitaammin lyhentää velkaa pois. Esim. kesälomat rahat kokonaisuudessaan velan lyhennykseen ja makdollisimman paljon aina ylimääräistä sinne, niin velat loppuu aikaisemmin ja pian teillä ei enää olekaan sitä kuukausimaksua perintätoimistoon.

Vierailija
36/37 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia? Ihan niinkuin jostain 600-luvulta! Soita nyt paikkakuntasi ilmaiseen lakiasiaintoimistoon ja kysy neuvoja. Tiesitkö edes että sellaisia on?

mutta tiedätko sinä, että niistä saa suuret kulut maksettavaksi? ja todennäköisesti mies joutuu kuitenkin laskut maksamaan, koska ne on hänen nimellä tilattu.

ap

En nyt jaksa lukea enempää mutta sanotko vielä miehesi nimen niin minäkin tilaan tavaraa hänen nimiinsä, tää sällihän on oikea kultakaivos :)

Vierailija
37/37 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia? Ihan niinkuin jostain 600-luvulta! Soita nyt paikkakuntasi ilmaiseen lakiasiaintoimistoon ja kysy neuvoja. Tiesitkö edes että sellaisia on?

mutta tiedätko sinä, että niistä saa suuret kulut maksettavaksi? ja todennäköisesti mies joutuu kuitenkin laskut maksamaan, koska ne on hänen nimellä tilattu.

ap

Itellä oli aikoinaan sellainen homma, että mies oli mun nimiin tilannut tuotteita ilman lupaa. Koskaan en edes tuotteita nähnyt. Mies oli ovela ja ehti aina hävittää mulle kuuluvat postit yms ennen kuin niitä näin. Monen mutkan jälkeen, kun osoitteet vaihdoin omaan asuntoon alkoi näitä karhukirjeitä ja laskuja tippumaan paljon! Ei auttanut, vaikka poliisilla kävin ja ex myönsi heille ihan suoraan tilanneensa ilman lupaa. Mulle ne jäi maksettavaksi ja oikeusaputoimistossa sanoivat, että kyseessä on niin pienet summat, että asialle ei kannata tehdä mitään.