Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen? Lapsen kaveri, 10v kertoilee usein, että

Vierailija
09.06.2011 |

harkitsee itsemurhaa. Kuulemma harmittaa kun äiti on paljon töissä, eikä ole aikaa lapselle. Ihan hyvät kotiolot heillä on, mutta kiireiset vanhemmat toki on. Varmaan haluaa sympatiaa minun lapselta. Omani on sitten pyytänyt juttelemaan äitinsä kanssa ja onkin luvannut tehdä niin... mutta jutteleeko, ehkä ei.

Samoin tyttärelleni, että minun on varmaan puhuttava lapsen äidin kanssa asiasta. Tytär sanoi, että sitten tuo tyttö suuttuu ja ei enää ikinä puhu hänelle. Ei se ole oikein. Sitten ei tuolla tytöllä ole ketään jolle jutella, kun tulee tarve siihen. Kaverikin pettää. Uskon kyllä tuon, tuo tyttö on todella herkkä ja loukkaantuu hetkessä. Hänelle ei voi sanoa mistään asiasta, heti menee porot sieraimiin. Kokemusta on :(

Mitäs teen?

Tunne tietysti on, että pakko olisi puhua äidille, mutta sitten menee luottamus molemmilta tytöiltä. Omani ei sitten enää halua minulle puhua asioitaan, koska menen ja lavertelen eteenpäin ja samalla tuo toinen tyttö suuttuu lavertelustani :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ota tätä asiaa tosissaan ja kerro äidille... mietipä vähän. Annat sellaisen viestin että on ihan ok suunnitella itsemurhaa, eikä siitä pidä heti aikuisille kertoa, pikkujuttu. Annat myös sen viestin että asia on oman tyttösi vastuulla. Jos et vieraasta tytöstä välitä, niin kerro edes oman tyttösi takia, että vastuun taakka putoaa hänen harteiltaan. 10.vuotiaan ei kuulu olla itsemurhasta puhuvan lapsen terapeutti.

Vierailija
22/23 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ammattilainen. Nyt on toki kesäloma, mutta olisivatko silti paikalla/toisissa hommissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii myös varmasti nopeammin, koulupsykologit jäämässä varmaan jo lomalle kohta. eivätkä saa tavata lapsia ilman huoltajan suostumusta.