10-vuotiaan tytön pukeutuminen?
Mulla menee hermo meidän 10-vuotiaan tytön kanssa. En kertakaikkiaan enää tiedä mitä vaatteita hänelle ostaisin. Itsekseni en uskalla ostaa mitään, koska ei tykkää. H&M, Lindex yms. vaihtavat malliston koossa 134 kauheisiin teinilumppuihin joista ei tykätä kumpikaan. Benetton ja Zara on suht lähellä sitä, mitä hänelle haluaisin pukea ja joista on ihan onnistuneita ostoksia tehty myös yhdessä, mutta tässä hemmetin kaupungissa ei ole kumpaakaan.
Millaisia vaatteita tuon ikäiset, hyvin puetut lapset käyttävät? Pitääko joku näistä lastenvaatefriikeistä blogia jossa olisi vähän isompien lasten kostyymejä esiteltynä. Kaikissa on vaan näitä Gant-huppari kaikissa sateenkaaren väreissä taaperoita :)
Etsiskelen lähes epätoivoisena vaatteita ja ostopaikkoja, jotka olisivat sopivasti sporttisia, ei pikkutyttömäisiä eikä röyhelöisiä, mutta kuitenkin kauniita ja tyttömäisiä eikä teinirötkylöitä (isot printit, revitty tyyli, repsottavat kaula-aukot paidoissa jne.). Mission impossible?
Haluan vaikutteita! Gant huppari meillä jo on ;)
Kommentit (26)
Meillä käytetään myös värikkäitä retrotyylisiä vaatteita koossa 134/140cm...
Meillä löytyy merkkejä; Metsola, Maxomorra, Småfolk, Name It, Polarn o. Pyret, Esprit, S.Oliver, Me&I...
Isompien kokojen löytäminen vaatii kyllä enemmän vaivaa. Ei voi enää mennä Lindexiin tms. ja ostaa koko settiä kivoja vaatteita.
Mun 7 tytärtä kaikki käyttää sellasia pastelli sävyisiä vaatteita ja röyhelö hameita. Ei ole kiusattu 4 luokkalaistakaan kun leikkii barbeilla ja Baby born nukeilla. Benita 1,5v. Jade 3v. Lyydia 5v. Brianna 7v. Nette 9v. Vivian 11v. Ja Stella 19v. Stellalle tulossa lapsi ja niin minullekin :)
Meidän 10v pukeutuu seuraavan laisesti kouluun: tiukat nike pro housut ja joku tiukka T-paita ja huppari tai pitkähihainen
12v pukeutuu seuraavan laisesti kouluun: tiukat nike prot tai samantyyliset housut ja yleensä päällä T-paita tai pitkätoppi sekä pitkähihainen trikoopaita tai huppari (neuleet,hupparit,gollegepaidat yms)
On puettava mitä seurakunnan vaateavusta saa. Kengistä pulaa.
Vähän kyllä järkyttää miten nopeasti maailma muuttuu. Kun itse olin kymmenen, oli tyttöjen peruspukeutuminen tyyliä collegepusero ja perusfarkut/puuvillahousut (miksi noita nyt kutsuisi). Nykyään ei kukaan tuonikäinen suostuisi noita collegepuseroita pitämään, ja housujenkin pitää olla niin muodin mukaisia.
Ei ole helppoo nykyajan vanhemmilla ala-astelaisten kanssa. Karmeeta kun ei lapset saa olla lapsia enää ollenkaan.
Niin, ja täytän tänä vuonna 25, eli kävin ala-astetta -90-luvun loppupuolella. En siis edes ole mikään ikäloppu...