Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotiaan tytön pukeutuminen?

Vierailija
09.06.2011 |

Mulla menee hermo meidän 10-vuotiaan tytön kanssa. En kertakaikkiaan enää tiedä mitä vaatteita hänelle ostaisin. Itsekseni en uskalla ostaa mitään, koska ei tykkää. H&M, Lindex yms. vaihtavat malliston koossa 134 kauheisiin teinilumppuihin joista ei tykätä kumpikaan. Benetton ja Zara on suht lähellä sitä, mitä hänelle haluaisin pukea ja joista on ihan onnistuneita ostoksia tehty myös yhdessä, mutta tässä hemmetin kaupungissa ei ole kumpaakaan.

Millaisia vaatteita tuon ikäiset, hyvin puetut lapset käyttävät? Pitääko joku näistä lastenvaatefriikeistä blogia jossa olisi vähän isompien lasten kostyymejä esiteltynä. Kaikissa on vaan näitä Gant-huppari kaikissa sateenkaaren väreissä taaperoita :)

Etsiskelen lähes epätoivoisena vaatteita ja ostopaikkoja, jotka olisivat sopivasti sporttisia, ei pikkutyttömäisiä eikä röyhelöisiä, mutta kuitenkin kauniita ja tyttömäisiä eikä teinirötkylöitä (isot printit, revitty tyyli, repsottavat kaula-aukot paidoissa jne.). Mission impossible?

Haluan vaikutteita! Gant huppari meillä jo on ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10 vuotiaan tytömme vaatetus on yleensä seuraavanlainen: Pillifarkut tai 'lökärit', yli takapuoleen tai takapuoleen ylettyvä paita (löysä tai tiukka), nilkkasukat, huppari tai neule ja sitten yleensä jokin nahkatakki ja Reebokin kengät.

Mielestäni pukeutuu ihan normaalisti ikään nähden. Ehkä vähän teinimäisesti kuin hänen isosiskonsa tuossa iässä mutta kaikki muutkin kaverit pukeutuvat joten pidän tätä tyyliä normaalina.

Enkä osaa auttaa tuossa kauppa- ongelmassa, sillä itse ostamme vaatteet yleensä H&M, Seppälä, Lindex , Zara tai muista vastaavanlaisista kaupoista. ;)

Vierailija
2/26 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden päällä voi pitää kivaa urheiluliikkeestä ostettua paitaa, neuleita on joka paikassa, farkkuja myös. Lindexillä on myös ihan peruskamaa, Halosella, on myös JC, Carlings jne.

Top_Sport, Stadium jne.

Eivät omani kulje missään rytkyissä vaikka ei Gantin vaatteita olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuu pillifarkkuihin, vartalon myötäisiin t-paitoihin, legginseihin, pitkiin paitoihin, joissa se yläosa hieman löysä ja sitten pepun alapuolella leveä, tiukka resori, collegehousuihin, huppareihin, hameisiin jne... Ihan perusvaatteisiin mun mielestä.

Meillä ostetaan vaatteet seuraavista liikkeistä:

H&M, Ellos, Lindex, KappAhl, Tarjoustalo

Vierailija
4/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuu pillifarkkuihin, vartalon myötäisiin t-paitoihin, legginseihin, pitkiin paitoihin, joissa se yläosa hieman löysä ja sitten pepun alapuolella leveä, tiukka resori, collegehousuihin, huppareihin, hameisiin jne... Ihan perusvaatteisiin mun mielestä.

Meillä ostetaan vaatteet seuraavista liikkeistä:

H&M, Ellos, Lindex, KappAhl, Tarjoustalo

Että just nuo pillifarkut ja pitkät resorilliset paidat on sellaisia joita inhoaa (enkä itsekään kyllä kauheasti pidä noista paidoista). Ja just noita on mainitsemasi kaupat pullollaan.

Tyttömme on varmaan vähän keskimääräistä lapsellisempi ja tuntuu että sellainen keskitie noissa vaatteissa puuttuu. Esim. H&M "pienten" puolelta löytyisi monesti ihan kivoja perusvaatteita, mutta koot eivät riitä.

T.ap

Vierailija
5/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on valikoimaa vaikka millä mitalla.

Vierailija
6/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat kehiin Niissä on valikoimaa vaikka millä mitalla.

Jos löytyisi jotain uusia.

Nettikaupoista ostan joo, ne ei vaan auta akuuttiin tarpeeseen joka on esim. juuri nyt. Pitäisi saada vähän vaatekaapin täydennystä tyyliin tänään :)

Vierailija
7/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nextdirect.com/fi/en/home

http://www.smartkids.dk/

Myös urheilukaupoista ja marketeista voi tehdä hyviä löytöjä. Urheilukaupoilla on monia perusmerkkejä esim. Color kidsin vaatteita olen ostanut niistä. Ja tietenkin jos lähiseudulla vaan on minkäännäköistä lastenvaatekauppaa niin sinne. Niissä aina löytyy perusvaatteita isommillekin.

Vierailija
8/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy persoonallisia vaatteita vauvasta teiniin erittäin hyvään hinta-laatusuhteeseen. Suosittelen !

Vierailija
9/26 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuleva kakkosluokkalainen tyttö on jo 145 cm pitkä. Enkä todellakaan ole halunnut pukea häntä kuusvivuotiaasta asti noihin teinivaatteisiin.

Ostan hänelle vaatteita Benettonilta, urheiluliikkeistä ja satunnaisesti löytyy jotain neutraalia myös ruotsalaisketjuista ja Zaralta.

Itse olen löytänyt paljon kivoja vaatteita Stockmannilta Name It:n ja Globalin vaatteista. Niitä olen pääsääntöisesti hankkinut hänelle viime vuodet.

Vierailija
10/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli osaisin ehkä auttaa jotenki? :D ite tykkään ostaa vaatteita seppälästä, varsingin isosta. mut kannattaa kysyy ihan ite tytöltä tai sit annat sille rahaa ja saa mennä ite kattoo esim ottaa vaik jonku kamun mukaa ;) sillä mul käy yleens nii äiti kaa et ömmh tai no nii. oma tyyli on niiqu et legginsit, pillifarkut yms. tobit, neuleet, jne.

Vierailija
11/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni sieltä on löytynyt ihan kivoja. On toki vähän kalliimpia kuin nuo halpisketjujen vaatteet, mutta ei tuo hintaero mun mielestäni niin iso ole.

Toinen mitä meillä on paljon, on Bon'a'Parte, mutta en tiedä, saako niitä Suomesta. Siellä on kans ihan kivoja perusvaatteita.

Vierailija
12/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

140-senttinen tokaluokkalainen, jonka vaatteiden kanssa olen tuskaillut jo viime vuonna, eli juuri tuosta koosta 134 alkaen, ihan samoin miettein kuin ap.

Meidän suosikkimerkiksi on tullut Stockmannin Global Girl. Sinne suuntaan nykyään aina ensiksi, kun täytyy vaatevarastoa uudistaa, fiksuja perusvaatteita. Stockalla on myös verkkokauppa. Ulkomaisista nettikaupoista Nextiltä olen löytänyt tosi kivoja vaatteita.

Vierailija
13/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettikauppakin taitaa olla.

Vierailija
14/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuu pillifarkkuihin, vartalon myötäisiin t-paitoihin, legginseihin, pitkiin paitoihin, joissa se yläosa hieman löysä ja sitten pepun alapuolella leveä, tiukka resori, collegehousuihin, huppareihin, hameisiin jne... Ihan perusvaatteisiin mun mielestä. Meillä ostetaan vaatteet seuraavista liikkeistä: H&M, Ellos, Lindex, KappAhl, Tarjoustalo

Noi on just niitä kammotusteinivaatteita jotka ei kuulu pikkutytön vaatekaappiin. 10v on vielä pikkutyttö.

Miks teidän pitää "kasvattaa" se lapsi kauheella kiireellä pissismaailmaan.

Vierailija
15/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteet hankimme urheilukaupoista. Tyttö pitää alaosana yleensä farkkulegginsejä tai collareita. Farkkuja hän ei suostu käyttämään eikä hameita. Yläosana tunika, paitapusero, huppari tms.

Eli ihan perusvaatetta meillä ja peruskaupoista hankittuna. Juuri Seppälässä on isommillekin tytöille värikkäitä vaatteita.

Vierailija
16/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutuu pillifarkkuihin, vartalon myötäisiin t-paitoihin, legginseihin, pitkiin paitoihin, joissa se yläosa hieman löysä ja sitten pepun alapuolella leveä, tiukka resori, collegehousuihin, huppareihin, hameisiin jne... Ihan perusvaatteisiin mun mielestä. Meillä ostetaan vaatteet seuraavista liikkeistä: H&M, Ellos, Lindex, KappAhl, Tarjoustalo

Noi on just niitä kammotusteinivaatteita jotka ei kuulu pikkutytön vaatekaappiin. 10v on vielä pikkutyttö. Miks teidän pitää "kasvattaa" se lapsi kauheella kiireellä pissismaailmaan.

En todellakaan ole "kasvattanut" tyttöäni pissismaailmaan, mutta niin vain itsepäisesti 8v tyttäreni haluaa jalkaansa tiukat pillifarkut ja tyköistuvaa t-paitaa.

Hirveiden taisteluiden ja väittelyiden kanssa olen saanut hänet laittamaan talvella esim. toppahousut jalkaan..*huokaus* muuten menisi niissä tiukkaakin tiukemmissa pillifarkuissa -20° pakkasessa kouluunkin.

Tyttö on tosi jääräpäinen, mutta minä olen jääräpäisempi. Joten vielä olen pystynyt pistämään kampoihin älyttömiin vaatekotkotuksiin. Pukekoot mitä pukee, mutta ulos laitetaan pissisvaatteiden päälle lämpimät väli- ja toppavaatteet.

Vierailija
17/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on just niitä kammotusteinivaatteita jotka ei kuulu pikkutytön vaatekaappiin. 10v on vielä pikkutyttö. Miks teidän pitää "kasvattaa" se lapsi kauheella kiireellä pissismaailmaan.

En todellakaan ole "kasvattanut" tyttöäni pissismaailmaan, mutta niin vain itsepäisesti 8v tyttäreni haluaa jalkaansa tiukat pillifarkut ja tyköistuvaa t-paitaa. Hirveiden taisteluiden ja väittelyiden kanssa olen saanut hänet laittamaan talvella esim. toppahousut jalkaan..*huokaus* muuten menisi niissä tiukkaakin tiukemmissa pillifarkuissa -20° pakkasessa kouluunkin. Tyttö on tosi jääräpäinen, mutta minä olen jääräpäisempi. Joten vielä olen pystynyt pistämään kampoihin älyttömiin vaatekotkotuksiin. Pukekoot mitä pukee, mutta ulos laitetaan pissisvaatteiden päälle lämpimät väli- ja toppavaatteet.

Kyllä on kasvatusasiat hukassa ja pahasti jos 8v tuollatavalla pyörittää vanhempiaan. Millaistahan teillä mahtaa olla kun lapsi tulee teini-ikään.

Kuka ne pillifarkut ostaa ja pinipaidat ostaa? Tyttö varmaan itse juu.

Vierailija
18/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kivannäköiset esim. tunikan kanssa. Sellainen asukokonaisuus ei ole pissistä nähnytkään.

Vierailija
19/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole "kasvattanut" tyttöäni pissismaailmaan, mutta niin vain itsepäisesti 8v tyttäreni haluaa jalkaansa tiukat pillifarkut ja tyköistuvaa t-paitaa. Hirveiden taisteluiden ja väittelyiden kanssa olen saanut hänet laittamaan talvella esim. toppahousut jalkaan..*huokaus* muuten menisi niissä tiukkaakin tiukemmissa pillifarkuissa -20° pakkasessa kouluunkin. Tyttö on tosi jääräpäinen, mutta minä olen jääräpäisempi. Joten vielä olen pystynyt pistämään kampoihin älyttömiin vaatekotkotuksiin. Pukekoot mitä pukee, mutta ulos laitetaan pissisvaatteiden päälle lämpimät väli- ja toppavaatteet.

Kyllä on kasvatusasiat hukassa ja pahasti jos 8v tuollatavalla pyörittää vanhempiaan. Millaistahan teillä mahtaa olla kun lapsi tulee teini-ikään. Kuka ne pillifarkut ostaa ja pinipaidat ostaa? Tyttö varmaan itse juu.

Onko se pyörittämistä, jos lapsella on tarkka mielipide siitä minkälaisia vaatteita haluaa pitää päällänsä?

Onko sun lapsi kasvatettu niin tahdottomaksi, ettei hän osaa/uskalla ilmaista omaa mielipidettä tai tahtoaan?

Vierailija
20/26 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jotkut inhoaa mennä sitä muotia pitkin, mitä kaupat tyrkyttää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi