Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elätkö järjellä vai tunteella?

Vierailija
08.06.2011 |

Mä elän järjellä ja voi jestas kun voi olla vaikea olla tunteella elävän pomon alaisuudessa. Se kerkeää tirauttaa itkut jos toisetkin kun minä jo suunnittelen täyttä höyryä miten ongelmat saadaan ratkottua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella.

Vierailija
2/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä asioissa järjellä ja tietyissä tunteella. Olen opetellut erottamaan miten milloinkin on viisainta toimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tunteella.

Vierailija
4/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Arjen aikataulut ja talousasiat mietin järjellä. Sekä jotkut ihmissuhdekriisit. Niinhän sitä sanotaan että järki on vain ruuanhankintaa varten, elämä on se mitä ihminen elää, siis tuntee. Tunteella eläminenhän ei tarkoita sitä että on impulsiivinen, hystreerinen kaaos, vaan tunteistaan on myös vastuussa ja niitä voi kanavoida haluamaansa suuntaan.. Ja elämäss voi silti olla rutiinit ja muitakin rakenteita. Viitaten siihen, kun tulee vastaan "tosi temperamenttisia" ihmisiä jotka syytävät suustaan ulos kaiken mitä sattuu mieleen tulemaan ja syytävät omaa tunnepaskaansa ympärilleen ihan vaan kun ovat niin "tunteella eläviä".

Vierailija
5/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunneihminen, vaikka yleensä pyrin elämään järjellä. Viime päivinä tunteet sai kuitenkin ylivallan, mikä ei ollut yhtään hyvä juttu. :(

Vierailija
6/16 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en siltikään itke paljon ollenkaan.

Vierailija
7/16 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se loputkin 1% tietenkin sitten selitetään itselle parhainpäin järjellä :)

En tulisi minäkään toimeen tunteiden vietävissä olevan pomon kanssa.

Vierailija
8/16 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se minään itkeskelynä näy. Olen hyvin päättäväinen ja voimakastahtoinen sekä äämäärätietoinen, mutta tunteella eläminen näkyy siinä millaisia valintoja elämässäni teen. En siis päätä ns. seuraavaa siirtoani sen mukaan mikä olisi järkevintä, vaan sen mukaan mikä tuntuu parhaalta.

Vierailija
9/16 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunteellinen ihminen mutta huomannut että yh:na on parempi pitää homma tiukasti hanskassa kuin heilahdella mielialojen ja mielitekojen mukana. Koskien siis esim työ ja parisuhdeasioita.

Vierailija
10/16 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se joskus hankaloittaa eloa.

Vierailija
11/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä. Tunneihmiset ovat rasittavia.

Vierailija
12/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella. Järki-ihmiset ovat tylsiä. Riskejä pitää ottaa ja elämästä saa nauttia ;)

Vierailija
13/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitiolla. En ole kauhean tunne-ihminen, mutta en järki-ihminenkään. Minä vaistoan asioita tunteita tai ajattelua syvemmällä tasolla  ja toimin vaistoni mukaan. 

Vierailija
14/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan kuin järjellä ajattelu. Joko osaa tasapainoisesti kokea tunteitaan tai sitten ei. Tunteita kun voi tuntea ilman tekojakin(joku ylempänä puhui "temperamenttisesta" luonteesta). Ja oletetuista epäitsekkästä teoista tai "kylmistä" ratkaisuista voi löytyä pitkällä tähtäimellä tyydytystä omillekin tunteille. Tai sitten järki perustuu pelkoon ja turvan etsintää eli tehdään "turvallisia" ratkaisuja. Elämä on parhaimmillaan kun se on hallittu kaaos.

Vierailija
15/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän järjellä, vaikka tunnepuoli pyrkii väkisin pintaan. Haluaisin esimerkiksi tilata lehtiä, mutta järki pistää vastaan tässä taloustilanteessa. Haluaisin laittaa pihaa, mutta järki sanoo ei käy. Haluaisin patistaa miestä tekemään yhtä sun toista remppaa, mutta järki sanoo, että jos patistaa, mitään ei ainakaan silloin synny. Olisin siis enemmän tunneihminen mutta järki pitää tunteet aisoissa.

Vierailija
16/16 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:23"]

Ei sellaista olekaan kuin järjellä ajattelu. Joko osaa tasapainoisesti kokea tunteitaan tai sitten ei. Tunteita kun voi tuntea ilman tekojakin(joku ylempänä puhui "temperamenttisesta" luonteesta). Ja oletetuista epäitsekkästä teoista tai "kylmistä" ratkaisuista voi löytyä pitkällä tähtäimellä tyydytystä omillekin tunteille. Tai sitten järki perustuu pelkoon ja turvan etsintää eli tehdään "turvallisia" ratkaisuja. Elämä on parhaimmillaan kun se on hallittu kaaos.

[/quote]

Minä tarkoitan "järjellä ajattelulla" sitä, etten ole tunteideni vietävissä, en vello turhaan tunteissa enkä pidä tunteita erityisen tärkeinä. Ja vähemmän yllättävästi olen kyllä eri mieltä siitä, minkälaista elämä parhaimmillaan on. -13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä