G: laulettiinko koulussanne suvivirsi? Paljonko koulussanne on ulkomaalaisia?
Meidän koulussamme laulettiin suvivirsi. Koulussa on 2 puoliksi ulkomaalaista. et-kasvatukseen osallistuu 3 oppilasta ja koulussa on 240 oppilasta.
Kommentit (44)
- Mutta sitten vähän asian sivusta, noustaanko suvivirren vikassa säkeistössä seisomaan teidän mielestä...?
Enkeli taivaassa seisotaan viimeinen säkeistö.
:-)
Joku muistikuva tuosta seisomisesta sitten oli - mutta meidän koulussa istuttiin koko Suvivirren ajan, jota kyllä ihmettelin.
Nostaisin hälyn. Kuuluu perinteeseen. Kyllä laulettiin. Muutama ulkomaalainen on.
Koulussamme on erittäin paljon ulkomaalaistaustaisia lapsia, äidinkieliäkin on yli 30. Suvivirren ja joulukuvaelman kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
ja oli myös jouluna uskonnollista ohjelmaa
Lapsen luokalla jo on useita.
reilu 100 oppilaan koulu. Ulkomaalaistaustaisia hyvin pieni marginaali.
Jos siis kuitenkin Suomessa ollaan. Omat lapseni ovat n. 500 oppilaan koulussa, jossa oppilaita yli 40 maasta ja pääasiallinen opetuskieli englanti. Ja suvivirsi toki laulettiin juhlissa. On kyllä yleensä ohjelmassa viimeisenä, joten halutessaan joku voisi poistua ennen sitä. En ole nähnyt kenenkään poistuvan, edes niiden tiukkojen muslimien. Tänä vuonna oikein varta vasten katsoin...
...tarvitse vastata jos Suvivirsi ON laulettu, sillä eikös tuo lauleta käytännössä joka koulussa (pois lukien toki kv.koulut)? Olisin siis kiinnostunut tietämään, että onko tosiaan kouluja, joissa Suvivirttä EI laulettu?
Ei tietääkseni yhtään ulkomaalaista. Pari ulkomailta adoptoitua löytyy.
Eli pari aikuista mumisi hiljaa, oppilaista lauloi osa. Itse tykkään laulaa ja opettaa lapsenikin edes sen laulamaan.
Tosi vaisua veisuuta ja hiipui vaan loppua kohden niin että ihan nolotti kaikkien kännykkää räpeltävien vanhempien puolesta..
vaikka kaikki suomalaisia. pettymys oli.
Suvivirsi esitettiin instrumentaaliversiona (oppilaat soitti pianoa, saksofonia ja jotain muuta (en nähnyt kunnolla)) ja yleisö sai laulaa jos halusi/osasi sanat.
Koulussa yli 25% mamuja
Hyvin paljon ulkomaalaisia. Joka ikäluokalla myös englannin kieliset luokat. Suvivirsi laulettiin ja myös joulujuhlassa oli mm. jouluevankeliumi.
laulettiin suvivirsi. Ulkomaalaisia on alaluokilla varmaan 100, et-oppilaita ehkä 60 (islamin uskoa opetetaan myös.
Koulussa on noin 400 oppilasta, lähes kaikki suomalaisia.
Onko täällä ketään Kangasalta? Vieläkö sielä lauletaan Kesäpäivä Kangasalla kevätjuhlissa, niin kuin mun nuoruudessani.
Meidän koulussamme laulettiin suvivirsi. Koulussa on 2 puoliksi ulkomaalaista. et-kasvatukseen osallistuu 3 oppilasta ja koulussa on 240 oppilasta.
meillä laulettiin, ei yhtään ulkkomaalaista ja luullakseni kaikki 40 oppilasta osallistuu ev lut tunneille.
kaksi lasta, joilla äiti on ulkomaalainen ja isä kotoisin Suomesta.
Lapsia 22 eri maasta. Hassua, se laulu ei säväyttänyt enää samalla lailla kun silloin kun itse olin koululainen!
ei ole yhtään sellaista perhettä, jossa molemmat vanhemmat olisivat maahanmuuttajia. Maahanmuuttajia on lasten vanhempina, mutta he ovat integroituneet Suomeen niin ettei heitä tavis suomalaisesta erota.