Onko 40-vuotias nainen vanha vai nainen parhaassa iässään?
Lapset isoja, vapaus koittaa...
Kommentit (70)
oma äitini sanoi jo 50v olevansa ikäloppu, ruma, loppuun kulunut. Kieltämättä ei mikään kaunotar enää. Elämä aika rankkaa isän höykytyksessä. Anoppini on ähissyt ja puhissut ja liikkunut vaikean oloisesti niin kauan kuin muistan, eli ensitapaamisella hän oli jotain 45. Hänen vanhin tyttärensä, nyt 40, on hirveän vaikean oloinen, kaikki jotenkin hankalaa ja väsyttävää, olemus lysähtänyt. Kieltämättä aika karmeita 'esimerkkejä'. Ehkäpä he ovat antaneet aikoinaan peloilleen periksi.
Onpa sääli. Monien kommenteista kuulee, että luulevat elämän suunnilleen olevan ohi kun on 40v?? Millaisia esikuvia teillä oikein on? Ehkä äiti, joka näyttää loppuunkuluneelta ja katkeralta 40-vuotiaalta? Tottakai jos ryyppää nuoresta saakka, polttaa 13-vuotiaasta ja harrastaa muutenkin kuluttavaa elämää, niin varmasti on kulahtanut, kuivakka ja nyrpeän näköinen VANHA 40v.
Mutta jos pitää vähän huolta itsestään, elämästään, arvoistaan jne., niin 40v+ voi todellakin olla elämän parasta aikaa. Ja ihme kyllä voi jopa olla todella hyvän näköinen, plus iloinen, avoin, itsevarma ja onnellinen.
Minun sukuni naiset ovat tällaisia positiivisia esimerkkejä. Olen vielä nuori, mutta näen ympärilläni, että eläkepäivät voivat olla jotain, mitä mieluummin odottaa kuin pelkää. Pelot estävät meitä tekemästä ja saavuttamasta mitä todella haluamme.
että 25-30-vuotiaasta nelikymppinen on ikäloppu. Se kuuluu nuoruuteen. Ei sokeaakaan voi pakottaa näkemään värejä, se ei vaan näe niitä vaikka sille kuinka vakuuttaa. Mutta jokainen tulemme nelikymppisiksi, ja silloin silmät aukeaa. Ihana asia!
Pukeutuu ja käyttäytyy kun kaksikymppinen.
Kuka sanelee, miten minkäkin ikäinen voi pukeutua, sinäkö? Ja ei, en itse kulje teinikuteissa, mutta en katso nokkaa pitkin, jos joku toinen niin tekee. -36v-
Meidän suvussa eletään 90-vuotiaaksi, joten vielä on yli puolet elämää edessä.
Voi että naurattaa. Kuka edes kyselee tuollaista? Ikä määrittää lopulta aika harvoja asioita.
N45
Höh.. Ärsyttävää kun äiti täytti 40 niin sanoo olevansa muka vanha ja rupsahtanut vaikka oikeasti ei sitä todellakaan mielestäni ole se on saanut mut nuorena ja nyt sillä on omaa aikaa ja vapaus tehdä mitä vaan kun muutin omaan asuntoon. En ymmärrä miksi nuoremmat pitävät 40vuotiasta muka vanhana.
Onpa sääli. Monien kommenteista kuulee, että luulevat elämän suunnilleen olevan ohi kun on 40v?? Millaisia esikuvia teillä oikein on? Ehkä äiti, joka näyttää loppuunkuluneelta ja katkeralta 40-vuotiaalta? Tottakai jos ryyppää nuoresta saakka, polttaa 13-vuotiaasta ja harrastaa muutenkin kuluttavaa elämää, niin varmasti on kulahtanut, kuivakka ja nyrpeän näköinen VANHA 40v.
Mutta jos pitää vähän huolta itsestään, elämästään, arvoistaan jne., niin 40v+ voi todellakin olla elämän parasta aikaa. Ja ihme kyllä voi jopa olla todella hyvän näköinen, plus iloinen, avoin, itsevarma ja onnellinen.
Minun sukuni naiset ovat tällaisia positiivisia esimerkkejä. Olen vielä nuori, mutta näen ympärilläni, että eläkepäivät voivat olla jotain, mitä mieluummin odottaa kuin pelkää. Pelot estävät meitä tekemästä ja saavuttamasta mitä todella haluamme.