Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauttisin lämpimistä ilmoista ja helteistä, mutta kärsin aurinkoihottumasta. Kohtalotovereita?

Vierailija
07.06.2011 |

Rasittavaa. Olisi niin mukava olla ulkona, mutta samantien paukahtaa ihottumaa. Äsken olin 20min etupäässä varjon puolella ja nyt kukkii toinen käsivarsi. Miten te muut aurinkoihottumaiset selviätte? Miten ja kuinka herkästi teillä oireilee? Onko iän myötä pahentunut tai parantunut? Minulla puhkesi kolme vuotta sitten ja on koko ajan mennyt pahempaan suuntaan. Pystyttekö nauttimaan lämpimistä säistä? Vinkkejä kaipaan...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut joitakin vuosia. Käsivarsiin ja kaulalle iskee helpoiten mutta myös muualle. Ennen rusketuin, nyt en rusketu enkä pala mutta kärsin ihottumasta.

Hankalaa, kun kortisonia ei voi pitää auringossa. Joskus ostin etelässä karoteeniaurinkovoidetta, ei tullut ihottumaa sen kanssa.

Pääosin kuitenkin vain siedän tätä - muutenkin käyttämäni allergialääkkeet hillitsevät kutinaa. Ja suorassa auringossa vähissä vaatteissa oleskelen mieluiten vasta alkuillasta vaikka lämmöstä ja helteestä muuten nautin.

Vierailija
2/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä mulla tulee aina kämmenselkään, kun aurinko alkaa keväällä paistamaan ja heti ensimmäisillä t-paita keleillä käsivarsiin. Kaulaan ja niskaan tulee myös. Itselläni ihottuma helpottaa kesän edetessä, varmaankin joku kiintiö ylittyy. Miten teillä muilla? Helpottaako kesän myötä?

Itse en tosin voi aurinkoa juurikaan ottaa, koska palan todella helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reissussa, kun on enemmän auringossa ja valo on voimakkaampaa.

Ihottumaa ei tule kun käyttää riittävän korkean suojakertoimen rasvaa, siis SK 30+. Riittää kun laitan noihin kohtiin, joihin ihottuma iskee.

Vierailija
4/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee aurinkoihottumaa oikeastaan pitkin kesää. Vaikka välillä on helpompaa, tulee heti uudestaan, kun on helle.

ap

Vierailija
5/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on- sille auttaa apteekista Eucerinin sun allergy voide. Pelastanu meillä etelänmatkojakin!

Vierailija
6/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempina vuosina mennyt niin, että kesän edetessä alkanut helpottamaan.

Muutamia vuosia sitten mulla toimi BizBuin (tai joku semmonen) aurinkorasva, jossa luki että ehkäisee aurinkoihottumaa. Mutta sitten sekin lakkasi toimimasta.

Tänä kesänä olen itelleni laittanut lapsilleni ostamaa lasten aurinkovoidetta; Baby seba med sk 30, ja vielä ainakaan ei oo tullut ihottumaa ollenkaan.

Mä olen kärsinyt tästä vaivasta jo varmaan 10 vuotta :/.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän