Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauantaina grillibileet, auttakaa tarjoilujen kanssa!

Vierailija
07.06.2011 |

vihreä salaatti tulee jo korvista, mitä eri variaatioita voisi olla ainaisen tomaatti-kurkku-paprikan tilalle? Pastasalaatin ajattelin tehdä myös. Mitä muuta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus vihreäsalaatti kulhoon ja eri täytteitä puffet-tyyliin viereen, eri kulhoihin paprikaa, tomaattia, kurkkua, ananasta, viinirypäleitä, homejuustoa, fetajuustoa,raejuustoa, oliiveja, herneitä, kanaa, tonnikalaa yms. Kaikki saavat ottaa mitä haluavat!

Vierailija
2/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumnisalaattia, halloumin voi vaikka grillata

Eli jääsalaattia, rucolaa, paahdettuja pinjansiemeniä, tomaattia, punasipulia, papuja

Grillattavien kanssa maistuu myös erinnomaisesti cole slawsalaatti

Myös varhaiskaalia, paprikaa, herneitä ja kurkkua raikassalaatti

Tuoreyrttisalaatti erilaisia salaatteja ja yrttejä esim. korianteri/persilja kirsikkatomaattia, kurkkua punasipulia,

herneversoja

Marinoitua oliivi-perunasalaattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaatti-mozzarella-basilika salaatti?

Itse tehtyä perunasalaattia.

Ihan pelkkä vihreäsalaattikin on hyvää, siis erilaisia vihreitä salaatteja sekaisin, vähän tilliä ja tarjolle hyvä kastike.

Tässä vielä pari kivaa vinkkiä:

http://valio.fi/reseptit/italialainen-salaatti-1/

http://valio.fi/reseptit/appelsiini-sipulisalaatti/

http://valio.fi/reseptit/italialainen-salaatti/

http://valio.fi/reseptit/avokado-appelsiinisalaatti/

Vierailija
4/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rucola

-pinjansiemen

- leipäjuusto tai mozzarellapallo

tai

- erilaisia salaattilaatuja

-parmesanlastuja

-leipäkuutioita

tai perunasalaatti

Vierailija
5/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-paista ruisleivänmurut voissa

-lisää leipäjuustopaloja

nam nam nam

Vierailija
6/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs muuta voisin tehdä, kun grillissä grillataan kanaa ja possua? Patonkia ajattelin ainakin pöytään laittaa, mutta mitä muuta? Pitääkö olla myös jotain makeaa?

Vierailija
7/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sopia ihan jäätelö!

Vierailija
8/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanan ja possun lisäksi esim. kesäkurpitsaa viipaleina, herkkusieniä esim. tuorejuustolla täytettyinä ja vaikka paprikaa.

Sitten noita salaatteja ja patonkia ja hyvää juomaa.

Jälkkäriksi jäätelö on hyvä ja helppo ehdotus. ISoon kulhoon kuutioina eri makuisia jäätelöitä, jos on lapsia, niin tarjolle lisäksi strösseliä ja jotain kastiketta.

Siinä se!

Vierailija
9/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei, niin ehdotan:

osta varhaisperunoita, keitä, halkaise, valele pestolla tai vinaigrettella (tee itse, tulee parempia), anna jäähtyä ja marinoitua, silppua joukkoon sipulinvarsia.

Viereen tomaattisalaatti: eriväirisiä ja -kokoisia tomaatteja lohkoina, ihan vähän punasipulia ja valkosipulia, oreganoa, suolaa, mustapippuriua, öljyä.

Pastasalaattia ei tarvita jos on perunasalaattia.

Joku kunnollinen juusto leivän kanssa voi olla kiva.

Jällkiruuat tiedät paremmin itse, jos vieraat tykkäävät makeasta, niin sitten joo. Muuten riittäisi muutama litra kirsikoita suuta raikastamaan ja vahva kahvi ja hyvä suklaa.

Vierailija
10/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin alunperin valkosuklaaseen dipattuja mansikoita, mutta on vähän yksipuolinen?

t.ap

Vierailija
11/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimeloni on ihanaa ja raikasta lisäkettä....

Vierailija
12/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmävartaita voi hyvin grillata jäätelön kaveriksi. Vartaat voi rakentaa valmiiksi tai sitten laittaa valmiit hedelmälohkot kulhoihin ja jokainen saa valita mieleisensä. Jäätelön tilalla käy hyvin myös vaniljakastike tai valkosuklaa.

Jos ei haluta grillata enempää niin hedelmäsalaatti on raikas jälkkäri kesäiltaan. Aikuisten juhliin sen voi marinoida jollain hyvällä liköörillä.

Vierailija
13/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmä kastike; ranskankermaa, sweet chili-kastiketta, ripaus suolaa ja sokeria ja maun mukaan valkosipulijauhetta. Grillaisin myös ananasviipaleita, ehkä joku maustevoi, jos ei ole lihalle kastiketta... Jälkkäriksi tekisin juustokakkua. Mun mielestä voi olla tarjolla sekä pasta- että perunasalaattia ja varmaan sen vihreän salaatin toteuttaisin niin, että jokainen voi itse valita mitä siihen ottaa.

Vierailija
14/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin helteellä turvallisempi

Vierailija
15/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mun mielestä kannattaa valita tumma suklaa. Valkosuklaa ei ole suklaata ja se on niin makeaa, että ihan sama mitä sinne dippaa, ei maistu kuitenkaan.

Marinoi pilkottuja mansikoita sitruunalla, balsamicolla tms, sekoita joukkoon vaikka vähän sitruunamelissaa. Tarjoa mansikoita vähän sulaneen vaniljajäätelön kanssa.

Mikset tekisi rehellistä raparperipiirakkaa, jätskiä lisukkeena? Laita pohjalle alimmaiseksi siivutettuja mansikoita. Raparperia saa niin lyhyen aikaa, mansikoita vielä monta viikkoa. :)

10

Itse mietin alunperin valkosuklaaseen dipattuja mansikoita, mutta on vähän yksipuolinen?

t.ap

Vierailija
16/16 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauppoihin tullut lohimedaljongeja. Ovat kans todella hyviä. Ovat valmiiksi alumiinivuoassa, jonka voi nakata vain grilliin ja kypsyy tosi nopsaan.

Halloumi on kyllä ihanaa. Jälkkäriosastolla tein tuttavuutta Almondyn vadelmajuustokakun kanssa.. nam hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän