Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa sanoa, ettei pidä jostain lapsesta? Eihän kukaan pidä kaikista aikuisistakaan!

Vierailija
06.06.2011 |

Ihmetyttää tämä kivitys täällä heti jos joku sanoo, ettei pidä jostain lapsesta. Tiedän monta lasta, joista en pidä. Tiedän vielä enemmän lapsia, joista pidän. Ei ne kemiat aina vaan kohtaa lapsen ja aikuisenkaan välillä, ihan sama juttuhan se on kahden aikuisenkin kesken. Toisista pitää, toisista ei.

Eli kertokaa nyt mulle. Miksi minun pitäisi pitää jostain ihmisesta vain sen takia, että on lapsi? Persooniahan lapsetkin on, ihan kuten aikuisetkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan vihaan joitakin lapsia.

ja myös joitakin vauvoja, esim jos ovat tosi rumia.

vauvojen tehtävänä on olla söpö, jos ei ole, en pidä.

Vierailija
2/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on huonokäytöksisiä vinkujia ja inisijöitä jotka ei ole suoloisia eikä herätä mitään positiivisia tunteita.

Kitinää, vitinää, vinkunaa, "äääääääiiiitiiiiii" huutoo jatkuvasti ja parkumista. Kyse kuitenkin jo ekaluokkalaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta irl ei ole todellakaan kivaa, jos sanotaan ääneen.

Vierailija
4/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä, mutta en tietenkään lapsille itselleen, enkä heidän vanhemmilleen. Mutta mä olen ottanut muiden kanssa asian puheeksi siksi, että olen tajunnut inhoavani lasta, jos hänen vanhempansa eivät komenna häntä lainkaan.

Siis tottahan se on, että ko. lapsi on tyhjännyt meillä vaatekaapit lattialle ja kaatanut kukat multineen ympäri, mutta eihän se silti ole lapsen vika. Ei kolmevuotias voi olla vastuussa siitä, mitä ymmärtää ja mitä ei. Siitä huolimatta inhoni kohdistuu lapseen, varsinkin jos vanhemmat on muuten mukavia.

Vierailija
5/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta eihän se silti ole lapsen vika. Ei kolmevuotias voi olla vastuussa siitä, mitä ymmärtää ja mitä ei. Siitä huolimatta inhoni kohdistuu lapseen, varsinkin jos vanhemmat on muuten mukavia.

Minkä ikäinen on mielestänne lapsi? Esimerkiksi 12- vuotias on mielestäni lapsi vielä, mutta varmastikaan ei enää hänen teoistaan ja käytöksestään voi enää syytää automaattisesti vanhempia. Jo paljon nuorempikin varmasti ymmärtää, mikä on oikein ja väärin. Eikä siinä "pitämättömyydessä" aina ole kyse edes teoista, vaan ihan luonteenpiirteistä. Ihan yhtälailla en vain pidä joidenkin aikuisten ihmisten luonteesta. Ei se aina ole teoista kiinni.

3-vuotiaasta en todellakaan voisi sanoa, pidänkö vai en, koska oma luonne on vasta kehittymässä ja ympäristö vaikuttaa siihen kovasti joka päivä.

Tarkoitin siis hiukan vanhempia lapsia, ehkäpä kouluikäisiä?

-ap

Vierailija
6/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä sano lapselle suoraan, mutta enpä sano aikuisellekaan noin vain että "en pidä sinusta".

Pidän asian omana tietonani ja käyttäydyn myös korrektisti. Niin lasta kuin aikuistakin kohtaan.

Vierailija
7/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä sano lapselle suoraan, mutta enpä sano aikuisellekaan noin vain että "en pidä sinusta".

Pidän asian omana tietonani ja käyttäydyn myös korrektisti. Niin lasta kuin aikuistakin kohtaan.

En tiedä olenko kaksinaamainen ja kamala, mutta vain mieheni ja pari läheisintä ystävääni osaisi nimetä ihmisiä, joista en pidä. On lapsiakin niissä.

Vierailija
8/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät ole kivoja ja kauniita ja ihania. Eivät todellakaan. Kaikki aikuisetkaan eivät ole.

Vierailija
9/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kaikista lapsista. Tai oikeastaan pidän vain muutamasta. Jos olen tekemisissä jonkun ihmisen kanssa, suhtaudun melkein aina neutraalisti. Kun tutustun paremmin, shtautuminen on edelleen neutraali. Harvinaisempaa on, että alan pitäå ihmisestä ja vielä harvinaisempaa, että en pidä.

Vierailija
10/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on heikompia ja avuttomampia kuin aikuiset, jolloin ihmisessä herää yleensä sellaisia hellyyden ja sympatian tuntemuksia. Lapsista ja aikuisista "tykkäämistä" ei voi rinnastaa.

Vierailija
11/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tuntea sympatiaa lasta kohtaan (ja aikuistakin), vaikka en pidä hänestä.

Esimerkiksi voin sanoa suoraan, etten pidä vaikkapa riehuvasta, kiroilevasta ja täysin kasvattamattomasta lapsesta, vaikka tunnen häntä kohtaan sympatiaa vaikeiden kotiolojen vuoksi (josta siis käytöskin kumpuaa).

Samoin en pitäisi ko. lasta "pahana", mutta en silti tykkäisi lapsesta.

Vierailija
12/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista!! Miksi pitäisi? Ei kai kaikki lapsetkaan pidä sinusta? :)

Vierailija
13/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että sinä olet aikuinen ja se lapsi on, no lapsi, siksi sinä et voi hänelle sanoa, että "Hei, naapurin Elli, mä en muuten tykkää susta! Kelpaisiko tuo syyksi?

Aikuisen on osattava pitää ne ikävät ajatukset ominaan, niin on mulle opetettu ainakin. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.

Vierailija
14/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, naapurin Elli, mä en muuten tykkää susta!"

Ap tarkoitti varmaankin siis ääneen täällä netissä. Anonyymisti siis.

Ei kukaan fiksu ihminen sano toiselle (lapselle tai aikuiselle) ääneen "En tykkää susta" ihan noin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan