Kun mulla alkoi menkat, äitini sanoi:
Menin ujona 13-vuotiaana kertomaan äidilleni, että "luulen, että mulla on alkanut kuukautiset", ja £äiti tiuskasi "Luulet ja luulet, kai sä nyt tiedät onko ne alkaneet vai ei."
Eikö tuo nyt ollut aika outo kommentti? Äitini on yleensä ihan ok tyyppi, mutta välillä outo juuri tuolla tavalla.
Miten kävi teillä?
Kommentit (8)
meillä ei koskaan puhuttu mistään seksuaalisuuteen viittavasta kotona.
Muistan tarkasti kuinka kerroin äidille että kuukautiset alkoivat, minulla kanssa 13-vuotiaana. Äiti kans jotenkin oudosti vaan sanoi että mene nyt pesulle ja laita vessassa side housuihin. Ja sitten tiedät että miesten kanssa ei mitään sellaista.
Mä aion omalle tyttärelle ainakin olla avoin ja sellainen, että se uskaltaa kertoa kaikista asioista.
Toki äitini oli "vanhanaikainen" noissa asioissa. Minulla ikää nyt 31v.
juoksin äkkiä kertomaan äidille.. olinko 13 tai 14v.. äiti halasi ja sanoi, että nyt olen naisen alku :DD ja osti minulle sormuksen, joka on vieläkin sormessani :))
nyt olen 25 v
miten meni kun 12-vuotiaana vähän tuhrutteli, muttei vielä kunnolla alkanut, kuin vasta vuoden päästä. Muistan että minua ainakin hävetti ihan suunnattomasti.
Äitini oli asian suhteen ihan mutkaton, kun 13-vuotiaana soitin hänelle töihin, että nyt alkoi kunnolla. Neuvoi laittamaan siteen ja jatkamaan normaali touhujani. Jonkun ajan kuluttua soitin itkien takaisin. Vuosin sen verran, että side oli pettänyt (ollut ehkä vähän vinossa myös tms...) ja housuihin oli tullut verta, olin ollut kaverilla kylässä ja hävetti ihan kamalasti. Äiti sitten neuvoi hakemaan hänen kaapistaan suuren yösiteen, joita käytinkin sitten niin kauan, että innostuin tampooneista. Olen aina vuotanut todella paljon ja pitkän aikaa. Nyt esikoisen myötä vuoto on vasta vähän helpottanut.
Ja kun valittelin mahakipuja ja vuotoja, totesi pikkuveli 9v, että "laita laaaastari" =D
Huomasi sen housujen tahrasta itse ja totesi "tässä eka sidepkt, loput osat itse". Sen jälk kuten ei sitä ennenkään äiti puhunut aiheesta mulle mitään.
Ja niin minä 12v tyttö olenkin siitä lähtien ostanut itse suojani yms.
suhtautui, itseäni hirvitti, tunsin itseni niin kovin nuoreksi, olin 11.
Okei tässä alkaa tarina olin 10v koulussa toinen tunti matikkaa ni kesken tuntii tuli pikkuinen läiskä pöksyihin hups onneks mun kaveri lainas housuja siis sillä oli kahdet housut mukana ni olin sillee kiitos kiitos kiitos ni siitä lähtien otin joka päivä kouluun kahdet housut mukaan oon nyt 16
ite jouduin kertomaan iskälle ja molemmat oli kyl asiasta vaivautuneita, mut kyllä siitä selvittiin :) nyt hymyilyttää, silloin ei hirveästi.