onko ok tuoda kipeitä taaperoita taloyhtin leikkipaikalle missä on muitankin lapsi
siis kyseessä mahatauti tai kuume-kurkkukipu-räkis tms.
Kommentit (27)
vaikkei paikalla olisi muitakaan! Kipeiden lasten paikka on kotona.
Mutta on musta kyllä vähän moraalitonta tuoda tartuttavia lapsia yleisille leikkipaikoille.
Myös niiden sairaiden lasten takia, mutta toki myös muiden kannalta.
riippuu aika paljon taudista. Jos tauti on sellainen missä voi mennä kouluun tai päiväkotiin niin voi mennä leikkipaikalle. Eli nuha ja pieni yskä ok, oksennustauti tai vesirokko ei ok.
Ps. meille voi tulla leikkimään nuhaisetkin lapset. Harvoin olemme itse kipeänä.
todella tehokas tapa levittää sikaflunssat ja ehecit + muut tappajavirukset. Ja ennen kuin ketään ehtii älähtää, että ei meidän nicopetterillä ole tappajavirusta, niin kyllä aikanaan sikaflunsaan ja nyt eheciin ehti varmasti kuolla aika moni, ennen kuin keksittiin mistä on kyse.
eikä leikkipaikalla?
Jos sairaudesta toipuva lapsi, niin sitten voi tulla.
siis kyseessä mahatauti tai kuume-kurkkukipu-räkis tms.
ja niin pysymme mekin. Mutta joka nuhataudin takia ei voi ainakaan monen lapsen äiti linnoittautua neljän seinän sisään, johan sitä saisi olla viikkotolkulla karanteenissa.
Ja minä kävin kaupassa jopa vesirokkoisen lapseni kanssa, tauti oli edennyt niin ettei enää ollut tartuttavassa vaiheessa.
Onneksi olen nykyään ok-talo asukki, niin on tuo hiekkis ja keinut omalla pihalla niin ei tartte tulla teitin mussuja tartuttamaan.
Joillakin lapsilla on myös paha allergiakausi meneillään, nenä voi valua senin takia, ei ole tarttuvaa ;)
Ja minä kävin kaupassa jopa vesirokkoisen lapseni kanssa, tauti oli edennyt niin ettei enää ollut tartuttavassa vaiheessa.
Joo tottakai voi ei tartuttavan toipilaan kanssa käydä. Minusta se on vaan hyvä karkea sääntö, että tulla voi leikkipaikalle, jos voisi mennä kouluun tai päiväkotiin. Osa yhden pienen äideistä ovat hysteerisiä. Kyllä se vastustuskyky on joskus hankittava. Leikkipaikat ovat varmasti valtavia infektiopesiä, koska usein lapset tartuttavat jo ennen sairastumistaan. Jos oikeasti haluaa välttää infektiota niin ei niihin kannata mennä ollenkaan... Samoin kaupat ym julkiset tilat ovat aikas pahoja. Me emme ole erityisesti välttäneet, noudatamme normaalia hygieniaa emmekä ole koskaan kipeänä. Ainostaan pikku nuhia saattaa olla talvella, antibiootteja emme syö turhaan eikä todellista tarvetta ole vielä ollut. Itse lääkärinä tuon varmasti töistäkin kaikenlaista kivaa ;)
ei testata oikeinkirjoitusta eikä myöskään kaunista käsialaa :)