Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaako kippari savujuustoa antaa maitoallergiselle pienen maistiaisen?

Vierailija
05.06.2011 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidolle allerginen on allerginen ihan kaikelle maitoa sisältävälle riippumatta siitä, miten sitä on käsitelty.

Kyllä allergisellekin voi joskus jotain maistiaista antaa, mutta herkimpien kohdalla on sitten varauduttavat todella pahaan reaktioon. Mutta voi olla, että ei tule mitään oireita.

Vierailija
2/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siedätystä pikkuhiljaa, ei tiukkaa eliminaatiota, ellei ole todella vakavia reaktioita. Tavalliset yliherkkyydet lähtevät nopeammin pois, jos eliminaatiodietti ei ole aivan tiukka. Eli itse tiedät. Minä antaisin maistiaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maitoproteiiniallergia, mutta pystyn syömään pieniä määriä. Oireet kun ei oo iho- ja vatsaoireita ja pientä sydämen tykytystä kummempia. Mutta jos pelkona olis vakavammat oireet, vaikka henkigtysoireet, niin en kyllä kokeilisi, ellei ole lääkärin määräämästä testistä kyse.

Mulla näitten allergioitten kanssa on sellanen tyyli, että kun itse tiedän mitä mistäkin seuraa, voin syödä ja sitten kärsiä seuraukset. Pitää aina miettiä, onko sen arvoista. (Onneksi mulla ei ole hengenvaarallisia oireita.) Mutta lasta en ehkä kiusaisi kokeilemalla mitään huvikseen.

Vierailija
4/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä vetäisin kyl sua iloisesti kuonoon jos mun lapsille menisit antamaan. Voisi nimittäin käydä hengen päälle.

Muista et kaikki allergiat ei ole että "oho, söinpäs jotain sopimatonta ja nyt pierettää". Vaan joku voi olla oikeasti hengenvaarallisesti jollekin allerginen, kuten nyt esimerkiksi maitoproteiinille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän