Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa esikoisen odottajaa!

Vierailija
14.06.2011 |

Elikkä ongelma olisi tälläinen, että olen viikolla 7+5. Nyt on jo muutaman viikon ajan parina päivänä viikossa, kun olen käynyt vessassa paperiin jäänyt verta.. Mitää kipuja ei ole vaan sellaista paineentunnetta, kuin menkat olisi alkamassa.. Pelottaa ihan hirveesti, että meneekö tämä kesken. Auttakaa minua ja kertokaa mitä tämä voi olla!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista, että alkuaikoina sitä verta hieman tulee, jos alkaa tulemaan kunnolla, kuten kuukautiset, siltikään ei tarkoita, että menisi kesken, toki suurempi riski jo sitten on.

Koeta olla hermoilematta liikoja!

Vierailija
2/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme raskautta, joista yksi meni kesken noilla viikoilla. Silloin alkoi ensin tulla hitaasti verta, ja seuraavana päivinä se runsastui kovasti. Lääkäri sitten totesi keskenmenon.

Kuitenkin myös kolmannessa raskaudessani tuli noilla viikoilla verta vessassa käydessä, ja ihan on tuo puolivuotias vieressä taputtelemassa pöytää.

Tiedän myös paljon tapauksia, joissa runsaskaan verenvuoto ei ole tarkoittanut keskenmenoa. Vaaratilanne se kuitenkin on, mutta ei voi kuin toivoa parasta! Voimia, tuo on mielestäni raskauden kurjinta aikaa kun pitää pelätä syntymättömän puolesta niin kovin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "Voi ei":llä en tarkoita, että kesken on menossa, vaan tuota tunnetta, kun saa olla peloissaan. Muistan elävästi.

Joo, veren vuotaminen jossain vaiheessa alkuraskautta on HYVIN yleistä. Varsinkin, jos veri on vanhan näköistä; vähäistä ja rusehtavaa. Kirkkaampaa ja runsaampaakin voi olla, eikä se siltikään välttämättä merkitse yhtään mitään.

Yritän kai vain sanoa, että mitenkään asiaa ei voi tietää, mistä verenvuoto johtuu: voi olla normaalia tai VOI olla, että km on alkamassa. Pidän kamalasti peukkuja sulle, että kyse on ihan huolettomasta vaivasta, ja näin uskonkin.

Muistathan senkin, että oikein mitään et voi tehdä; et väärin, saadaksesi km:n aikaan, etkä oikein, estääksesi sen. Turha neuvoa, että ota rennosti, mutta koita ainakin olla huolehtimatta (ei, et silläkään saisi tosin keskenmenoa aikaiseksi! :) ). Jos km tulisi, niin sille olisi joku syy: alkio ei olisi elinkelpoinen, ei vääristä elintavoistasi johtuvaa tms.! Odottele, josko vuoto vähenee ja loppuu, soita neuvolaan tai käy, jos se rauhoittaa mieltäsi.

Mutta muistutan vielä: alkuraskauden vuodot ovat erittäin yleisiä, eikä se tarkoita välttämättä yhtään mitään! :)

Vierailija
4/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen vuoto tuli limakalvoista. Olivat niin kuivat ja vuosivat vähän väliä. Karmea huoli siitä kuitenkin aina oli, vaikka olikin ihan vaaratonta.

Vuotoa saattaa aiheuttaa myös polyypit (jotka nekin ihan vaarattomia). Vuoto saattaa vaihdella ihan niukasta paperiin jäävästä raidasta runsaaseekin kirkkaanpunaiseen vuotoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän