seksi ja ei toivotut supistukset
onko muita joille on tullut kivuliaita supistuksia seksin jälkeen? Mulla meni viime yö valvoessa ja polille soitellessa, koska olen nyt rv. 30 ja pari tuntia seksin jälkeen alkoi supistelu 4minuutin välein, välillä tiheämminkin... Supistelua on ollut jo rv.20 mutta se on ollut lähes kivutonta eikä säännöllistä.
Vähän säikäytti, kun tuntui lähes synnytyssupistuksilta, toinen siis tulossa... mutta onneksi meni ohi 4 tunnin ja kolmen paracetamolin jälkeen, ettei tarvinnut polille lähteä.
-Oletteko enää uskaltaneet harrastaa seksiä vai onko kondomi auttanut? Mä luulen että sperman aineet on ne mitkä tuon aiheutti, eli kondomilla vois kokeilla seuraavan kerran....Selibaatista tulisi melko pitkä kun synnytykseen olis vielä kaksi kuukautta eikä sen jälkeenkään heti seksi tule mieleen!
Kommentit (4)
Seksistä voin pidättäytyä vallan hyvin jos tilanne sitä vaatii, ja mieskin on ihan ok asian kanssa. haluaisin lähinnä kuulla muiden kokemuksia samasta tilanteesta.
Viime raskaudessakaan lääkärit eivät antaneet mitään seksistä pidättäytymisneuvoja vaikka oikein kyselin asiasta.
Omat tuntemukset on tietenkin tärkeimmät eikä siihen lääkärin neuvoja tarvita. mulle ei sovi seksi eikä näköjään saunakaan näin loppuraskaudessa.
-Ap
Mulla tuli yhdessä raskaudessa aina alkuraskaudessa verta kun pantiin ilman kortsua - käytettiin sitten kumeja jonkin aikaa.
siemmennesteessä on kait jotain ainetta joka voi aiheuttaa supistuksia, mutta kovien ennenaikaisten supistusten taustalla voi olla myös jokin tulehdus.
Kaverillani oli b-streptokokki ja sillä oli tosipaljon ennenaikaisia supistuksia, oikein kivuliaita, kun se saatiin hoidettua pois loppui myös nuo kivuliaat supistukset.. siis synnytyssupistuksia lukuunottamatta :)
Siitähän tässä on kysymys.