Kotiuduttiin etelänmatkalta pri päivää sitten
Oli kaikin puolin ihana loma, lämmintä, hyvä hotelli, nähtävää jne, mutta en ikimaailmassa jaksaisi olla kahta viikkoa jossain etelän kohteessa! Tuntui, että viikkokin oli jo pitkä aika. Miten ihmeessä saatte aikanne kulumaan kaksi viikkoa?
Kommentit (38)
eikä oikeastaan liity mitenkään siihen tarviiko sitä lompakkoa kantaa mukana vai ei.
ei-all inclusive -hotelleissakaan, jos tämä tulee jollekin yllätyksenä. Ajattelin vaan kun tämä sama väite putkahtelee täällä aina välillä esiin, kyllä melkeinpä hotellissa kuin hotellissa voit maksaa huoneen laskuun kaiken haluamasi.
all inclusiven ja maksat sen etukäteen, tulee se loppupeleissä halvemmaksi, kuin tilata huoneen laskulle joka ikinen jäätelö, limsapullo, kakkupala ja drinksu ja maksaa sitten lähtöpäivänä...
se all inclusive tulee, etenkin kun on useampi lapsi mukana.
all-inclusive olis ollut myös mahdollista. Mutta ainakin meidän makuun ruuat ei ollut, pari kertaa syötiin illallista hotellissa. tyyli oli alkupalat ja jälkkäri pöydästä, pääruoka tarjoiltiin ja oli joku 3-4 ruokaa valittavana. Jäi syömättä....
Ennen lapsia reissatessa joskus viikko tuntui lyhyeltä, kun oli kiva tehdä joka päivä pitkiä kävelyretkiä milloin minnekin. Neljän lapsen kanssa oleminen on paljon raskaampaa, ja täytyy sitä rantahommaakin tehdä enemmän kuin itse haluasi, koska lapset tykkäävät, ja aika tuntuu paljon pitkästyttävämmältä.
t. Vapaaehtoisesti lapseton, joka sai taas uuden syyn pysyä sellaisena
kannattaakin pysyä lapsettomana. Maailma kiittää.
että koko viikon makaan ja fiilistelen altailla ja meressä. Ja nautin all inclusivesta. En enää ikinä mene huoneistohotelliin. Rumasti tekis mieli sanoa, että oon jo matkustellut niin paljon, ettei mun tarvi enää koko aikaa snorklata ja vuokrata autoa ja käydä katselemassa alkuperäsiasutusta ja kulttuuria ja käydä hotellissa vaan nukkumassa. Mut en sano.
aitoa kurjuutta. Mulle riittää rahojen vastineeksi kauniit maisemat, hyvä ja siisti hotelli, hyvät safkat ja se, että lapset nauttivat kans olostaan. Miks pitäis koko ajan istua autossa taivastelemassa paikallisten hökkeleitä tms.
koska iho palaa herkästi. Tulen pahoinvoivaksi kuumasta paisteesta. Mieluummin reissaan ympäri maata ilmastoidussa autossa ja tutustun kulttuurikohteisiin ja hyviin ruokapaikkoihin.
Katsellaan hotellin seiniä, uima-allasta ja läheistä ah niin paikallista minimarkettia.
Me vuokraamme aina auton ja kiertelemme kaikki sopivalla etäisyydellä olevat alueet läpi, harrastamme sukellusta, snorklausta, purjelautailua ja muutenkin olemme aktiivisia. Altaalla jaksaa lösöttää tirisevien turistien seassa ehkä tunnin.
Ja sitten kotona selität innoissasi kaikille miten te vuokrasitte auton ja snorklasitte. Ja kuvia tietenkin pari rullaa.
Toi on niin noloa.
Esim Virossa jaksan olla max 2-3 päivää. Turkissakin viikko on liika. Intiassa viikko tuntui liian vähältä. USA:ssa kaksi viikkoakin oli vähän!!!
Hyvän matkan pituus riippuu kohteesta ja matkaseurastakin. Kaupunkilomilla mulle paras pituus on 3 päivää (max.4), rantalomalla viikko on pitkä aika. Kaukomatkalla kierrelläsessä ja uusia asioita kohdatessa 2-3 viikkoa menee kevyesti.
No ehkä jonkun Oulun. Mutta minulle kaupungeissa on niin paljon nähtävää että jo pelkät taidemuseot vievät jokainen 3 tuntia, Eremitaasiin en ole vieläkään mennnyt koska siihen menisi ainakin viikko. Olen käynyt esimerkiksi Munchenissä monta kertaa ja nähnyt vasta murto-osan.
käydään etelässä 1-2krt vuodessa ja aina vaan viikko kerrallaan. Ei jaksais olla 2 viikkoa putkeen. kerran oltu 2viikon reissulla ja viimeinen viikko oli kotiin lähdön odottelua :/
lomilta kiire takaisin kotisohvalle. Mieluummin mä lojun jossain lämpimässä uudessa paikassa kuin kotona, jossa saa muutenkin istuskella 50 viikkoa vuodessa.
mutta johtuu siitä että en ole samassa hotellissa / paikassa koko aikaa vaan matkustelen ympäri maata. Tokihan sitä tylsistyy jos samoja nurkkia joutuu tuijoittemaan viikko kausia.
Esim Virossa jaksan olla max 2-3 päivää. Turkissakin viikko on liika. Intiassa viikko tuntui liian vähältä. USA:ssa kaksi viikkoakin oli vähän!!! Samoin Thaimaa!
Jos sinun lomasi on olla rannalla kaikki päivät tai hotellilla, niin ymmärrän
Minun lomat ovat enemmän pyörimistä kaikialla. Vuokraamme auton ja kierrämme niin paljon kun jaksamme. Ja joskus kaksi viikkoa on liian vähän.
Esim Virossa jaksan olla max 2-3 päivää. Turkissakin viikko on liika. Intiassa viikko tuntui liian vähältä. USA:ssa kaksi viikkoakin oli vähän!!!
Hyvän matkan pituus riippuu kohteesta ja matkaseurastakin. Kaupunkilomilla mulle paras pituus on 3 päivää (max.4), rantalomalla viikko on pitkä aika. Kaukomatkalla kierrelläsessä ja uusia asioita kohdatessa 2-3 viikkoa menee kevyesti.
Jossain Turkin lomakohteessa jaksaisin olla kaksi päivää, Lontoossa, Pariisissa tai New Yorkissa kuukausikin on liian lyhyt.
Katsellaan hotellin seiniä, uima-allasta ja läheistä ah niin paikallista minimarkettia.
Me vuokraamme aina auton ja kiertelemme kaikki sopivalla etäisyydellä olevat alueet läpi, harrastamme sukellusta, snorklausta, purjelautailua ja muutenkin olemme aktiivisia. Altaalla jaksaa lösöttää tirisevien turistien seassa ehkä tunnin.
Me ollaan tähän asti lasten synyttyä oltu aina vain 1 viikko mutta nyt kahdeksi viikoksi ja juurikin Turkkiin (jossa ollaan oltu kyllä ennenkin). Reissataan vähän lähiympäristössä mutta ennenkaikkea aion nauttia kiireettömyydestä ja ohjelmattomuudesta lasten viihtyessä uima-altaalla. Olen tehnyt koko talven kovasti töitä, illat vapaaehtoistöitä lisäksi, nyt on juuri sopiva aika oikealle lepolomalle.
Usein mullekin riittää se viikko (siitä huolimatta että emme ole niitä altaalla löhöäviä vaan koko ajan menossa...) mutta joskus kun oikein saa lomafiiliksen päälle ja tykkää paikasta niin voisi olla pidempäänkin. Viimeksi mulle kävi näin Gran Canarialla minkä odotin olevan tylsistä tylsin kohde mutta se olikin aivan ihana...
waannabe-parempi-kuin-turisti-turistit :). "Me vuokrataan auto ja snorklataan" Jee, kuinka omaperäistä...!! Tuhannet muutkin turistit vuokraavat auton ja kiertävät lomakohdetta, very original, jeee:). Mutta jollain pitää yrittää päteä, vaikkapa sillä snorkklauksella ja autonvuokrauksella, he he
eikä oikeastaan liity mitenkään siihen tarviiko sitä lompakkoa kantaa mukana vai ei.