ÄRSYTTÄÄ jumalattomasti, että 8-vuotias poikani on niin arka menemään kylään!!!!
Juuri äsken poika haettiin pyörällä kotoa, ajelivat aikansa, mutta toinen poika halusi mennä yhdessä lapseni kanssa 3. lapsen luo leikkimään. On ollut usein hänen kylässään. Minun lapseni ei halunnut ja polki pyörällä kotiin. Nyt pyörii levottomana minun perässäni, vaikka oli mahdollisuus leikkiin muiden kanssa. Tosi ÄRSYTTÄVÄÄ! Yritin tarjota pojalle, että vien hänet sinne kyläpaikkaan (On 200 m päässä), mutta mieluummin kiukuttelee tässä kotona... Tosi turhauttavaa, kun aina pitää maanitella kylään lähtemään. Itse olen sosiaalinen.
Kommentit (11)
ap:n olevan sosiaalinen mamma, joka patistaa lastaan toisten luoksi, että saisi itse omaa aikaa :)
Toisaalta sosiaalisesti arkojen ja lapsiinsa lapsiaan "jarruttavien" äitien lapset tuntuvat olevan niitä sosiaalisimpia ja rohkeimpia, jotka etsivät eniten uusia rajoja :)
Juuri äsken poika haettiin pyörällä kotoa, ajelivat aikansa, mutta toinen poika halusi mennä yhdessä lapseni kanssa 3. lapsen luo leikkimään. On ollut usein hänen kylässään. Minun lapseni ei halunnut ja polki pyörällä kotiin. Nyt pyörii levottomana minun perässäni, vaikka oli mahdollisuus leikkiin muiden kanssa. Tosi ÄRSYTTÄVÄÄ! Yritin tarjota pojalle, että vien hänet sinne kyläpaikkaan (On 200 m päässä), mutta mieluummin kiukuttelee tässä kotona... Tosi turhauttavaa, kun aina pitää maanitella kylään lähtemään. Itse olen sosiaalinen.
Kiitos teille vastauksista, kiva että asiasta tuli keskustelua.
Meidän poika on sosiaalisesti taitava kyllä ja hänellä on koulussa kavereita, mutta haluaa vapaa-aikana tarkkaan valita seuransa. Viihtyy tosi hyvin meidän vanhempien kanssa, koska olemme melko aktiivisia ja otamme hänet mukaan puuhiimme. Varsinkin isä.
Olen tässä pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että minua asiassa ahdistaa eniten se, että taisin itse olla lapsena aika arka menemään kylään. Harmittaa siis lapsen puolesta, että saattaa jäädä monesta kivasta paitsi. Toisaalta, lapsi ei välttämättä näe asiassa mitään ihmeellistä. Sitä niin helposti projisoi lapseensa niitä omia traumojaan, vaikka toinen voi nähdä ja kokea asiat ihan eri tavalla.
Enää eivät lapsi ja tilanne kuitenkaan ärsytä.
kuka tuo 3.lapsi on missä tuo toinen poika kyläilee? tunnetko perhettä, käykö tuo 3. poika teillä kylässä tai tuon toisen pojan luona? jos ei niin eikö ole vähän yksipuolista? harva perhe semmosesta tykkää. Saattavat ottaa pojat vastaan vähän pitkin hampain vastentahtoisesti. Herkkä ja fiksu poika vaistoaa sen eikä halua mennä enää sinne.
Poika tuntee molemmat lapset ja me tunnemme molemmat perheet. Ei ole siitä siis kyse.
Poika tuntee molemmat lapset ja me tunnemme molemmat perheet. Ei ole siitä siis kyse.
mikset sitten kutsu noita poikia teille.
Meillä sen sijaan käy kavereita usein enkä viitsi siitä hermostua. Omat vanhemmat antoivat kavereiden tulla meille kun olin lapsi ja pidän perinnettä yllä. Välillä rajoitan kun poika ei jaksa vieraita, sanon suoraan jos ei käy ja toivotan tervetulleeksi toiste.
ja käyvätkin kyllä. Tykkään, kun lapsen kaverit käyvät :)
ap
Poika kyllä kävisi kavereilla kylässä vaikka kuinka paljon ja toki päästänkin aina silloin tällöin, kunhan kavereiden kotiin sopii. Itse taas en mielelläni ota meille vieraita lapsia sisälle leikkimään, ja välillä vaivaa se, että poika käy kavereiden luona - tuntuu, että pitäisi sitten vastavuoroisesti ottaa muita lapsia meille, mutta minusta se vain tuntuu jotenkin epämiellyttävältä... :S
tuntuu kaikista muistakin epämiellyttävältä katsella vieraita tenavia nurkissa. Pakkohan niitä on sietää jos päästää omiaankin muiden nurkkiin.
Poika kyllä kävisi kavereilla kylässä vaikka kuinka paljon ja toki päästänkin aina silloin tällöin, kunhan kavereiden kotiin sopii. Itse taas en mielelläni ota meille vieraita lapsia sisälle leikkimään, ja välillä vaivaa se, että poika käy kavereiden luona - tuntuu, että pitäisi sitten vastavuoroisesti ottaa muita lapsia meille, mutta minusta se vain tuntuu jotenkin epämiellyttävältä... :S
kun en itse halua tänne niitä vieraita lapsia. Onneksi on kesä ja ulkona paljon puuhaa. -2-
tuntuu kaikista muistakin epämiellyttävältä katsella vieraita tenavia nurkissa. Pakkohan niitä on sietää jos päästää omiaankin muiden nurkkiin.
ärsyttää. Tosin lapsi on jo isompi. Lapsi usein odottaa että toiset tulevat hakemaan, ei itse kovin usein itse aktiivisesti kysele kavereitaan. Monesti on pitkiä aikoja ilman kaveria sekä koulussa että kotona. Yritetty on monenlaista. Kovin paljon ei enää viitsi lapsen puolesta kaverisuhteita hoitaa, sen verran isosta on kyse.
Ei varmaan tarvitse sanoa, että lapsemme on erittäin ujo. Hän on kuitenkin sosiaalinen ja kotioloissa pidetty kaveri ja ihan erilainen kuin muualla, siellä jotenkin jähmettyy.
Hankala antaa neuvoja, kun itsekin miettii mitä tehdä! :O Mutta halusin kertoa, jotta ap ei ole lapsensa kanssa yksin, meitä on muitakin.