Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljainen työkaveri ihmetyttää...

Vierailija
05.06.2011 |

knu hän tulee töihin hän ei tervehdi ketään. Meitä on samssa huoneessa 6 ihmistä. Hän ei sano koskaan huomanta eikä näkemiin, tulee vaan ja istuu paikalleen. Kun me muut juttelemme, hän on hiljaa. On ollut talossa jo 4 vuotta.

Joulun alla hän laittoi meilin kaikille ja kertoi jäävänsä lomalle ja toivottai kaikille hyvää joulua. On ihan miellyttävä jos joskus kahvipaussila osuu samaan paikkaan. Hän on ahkera mutta työn jälki on usein huonoa, hän on nopea mutta ei tarkka. Tämä bähän hiertää työyhteistöä.

Mitä mieltä? Kukaan ei ole ollut hänelle ilkeä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietättekö kahvitauot / lounastunnit yhdessä? Jos ette, niin mitä jos leipoisitte joskus ja kutsuisitte tämän henkilön yhdessä kaffelle.

koska hän tulee aina vähän myöhemmin töihin. Me muut huudamme aina kaikille huomenet ja heipat jne. Kun hän tulee käytävällä vastaan, hän tuijottaa maahan ei koskaan katso päin. Sitten hän välillä vilahtaa ulos ja sitäkin ihmettelemme mihin hän aina menee. Ei polta tms. Voipa olla että on sitten niin ujo eikä se meitä haittaa paitsi se huono työnjälki on vähän ikävää. ap

hän varmasti loukkaantuisi koska kyllä hän tietää että meillä on tapana toivotella toisillemme huomenia. Kyllä sen pitäisi lähteä hänestä itsestään.

Me emme saa mennä yhdessä kahville. Joskus joku on tuonut kakkua keittiöön, ja siitä jokainen on saanut ottaa palansa, muttei se ole tehnyt häntä avoimemmaksi.

ap

Vierailija
42/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmiselle tilaa olla omanlaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisesta työkaverista ei irtoa käytävillä sana "huomenta" ja se hiertää sinua? Jo on ongelmat.

Pakko olla todella ahdistava työpaikka jossakin terveyskeskuksen vuodeosastolla ja tuo hiljainen ihminen joku sairaala-apulainen.

Vierailija
44/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä omat työnsä huonosti.

Me muut saamme korjailla niitä, ja uusi esimies on liian heikko puuttuakseen asiaan. Tämä hiljainen ei kommetoi itse mitään omiin mokiinsa.

Voisitteko ottaa hänet sinne teidän työpaikoillenne töihin, kun tuota ymmärrystä tuntuu teiltä riittävän?

ap

Vierailija
45/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikka olette itse samanlaisia heikkoja nyhveröitä joiden itsekyyden muiden pitäisi vain hyväksyä? ellei peräti nostaa jalustalle?

ap

Vierailija
46/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikka olette itse samanlaisia heikkoja nyhveröitä joiden itsekyyden muiden pitäisi vain hyväksyä? ellei peräti nostaa jalustalle?

ap

Ensin puhut jostain tervehtimisestä, ja nyt onkin kyseessä heikko itsekäs nyhverö. Onneksi minulla on ihanat työkaverit, ja jos joku lähtee muualle, tai eläkkeelle, tulee toisille oikeasti itku silmään. Eikä kenestäkään juoruilla. Kesälomankin näin alkaessa tulee mieleen, miten ikävä jää työkavereita!

Vierailija
47/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia muita tulee ikävä, paitsi tätä yhtä. Näin sen vain menee.. Elämä on raadollista.

Mutta valitettavasti meidän työmme vaatii jonkinlaista ammattitaitoakin jota ei kaikille ole. Pelkkä mukava luonnekkaan (tai huomaamaton) ei meidän työssä pitkälle kanna. Ehkä teillä on toisin.

ap

Vierailija
48/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on ujo ja arka, sä voisit alkaa sanomaan huomenta ekaks.

Mulla oli vastaava työkaveri, 4 v istuttiin selät vastakkain. Joka ikinen aamu sanoin huomenta ja 4. v vuonna pari kertaa kävi että hän sanoi ennen mua.

Jonkin aikaa sitten hän oli poissa töistä ja kysyin ihmetellen pomolta missä tämä on. Kertoi hänen miehensä on kuollut. Kukaan koko työporukasta ei tiennyt että hän oli naimisissa. Kukaan ei ollut ikinä edes katsonut hänen kättään onko sormus. Kun tuli takas töihin, halasin ja sanoin jos hän haluaa puhua jne olen käytettävissä, nyökkäsi ja jatkoi mykkäkouluaan.

Mutta tietää että on osa työporukkaa, vaikka vähän hiljaisempi henkilö onkin.

Vierailija
49/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

empaattisena, hiljaisesta työkaverista huolissaan olevasta ihmisestä, mutta paljastuihan se totuus.

Olet todellakin todiste siitä, ettei työssäsi tarvitse mukavaa luonnetta. Ammattitaidon kohdalla olemme vain sinun omien väitteidesi varassa. Kovin suurta ammattitaitoa ei kuitenkaan kuvailemasi toimintatapa osoita.

kaikkia muita tulee ikävä, paitsi tätä yhtä. Näin sen vain menee.. Elämä on raadollista.

Mutta valitettavasti meidän työmme vaatii jonkinlaista ammattitaitoakin jota ei kaikille ole. Pelkkä mukava luonnekkaan (tai huomaamaton) ei meidän työssä pitkälle kanna. Ehkä teillä on toisin.

ap

Vierailija
50/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäsi ei saa keskustella vaan pitää keskittyä "ammattitaitoa" vaativaan työsuoritukseen. Tämän mukaan te muut kuitenkin juttelette... Eli olette selkeästi sulkeneet yhden ulkopuolelle.

Kannattaisi muistaa, mitä aiempiin viesteihin on kirjoittanut...

knu hän tulee töihin hän ei tervehdi ketään. Meitä on samssa huoneessa 6 ihmistä. Hän ei sano koskaan huomanta eikä näkemiin, tulee vaan ja istuu paikalleen. Kun me muut juttelemme, hän on hiljaa. On ollut talossa jo 4 vuotta.

Joulun alla hän laittoi meilin kaikille ja kertoi jäävänsä lomalle ja toivottai kaikille hyvää joulua. On ihan miellyttävä jos joskus kahvipaussila osuu samaan paikkaan. Hän on ahkera mutta työn jälki on usein huonoa, hän on nopea mutta ei tarkka. Tämä bähän hiertää työyhteistöä.

Mitä mieltä? Kukaan ei ole ollut hänelle ilkeä.

Vierailija
51/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
52/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tätä tyyppi ei osallistu edes niihin keskusteluhin. Vaikka suurin osa virheistä on tehty hänen koneellaan.

Ehkä te nyt vain olette niitä jäykkiä suomalaisia jotka ajattelee että perusuomalaisen ei tarvitse muuta kuin kantaa huolta itsestään ja omista eduistaan.

Miksi puutuisin hänen ammattitaitoon jos en itse olisi huippuammattilainen (on todistuksetkin asiasta). Me muut saamme lähes päivittäni korjata hänen virheitään Halloooo.

Mutta sen päätin nyt tämän keskustelun aikana että tämä peli ei saa enää jatkua, menen huomenna heti esimiehen esimiehelle puhumaan asiasta.

En ole esittänyt täällä mitään empaattista...

Nyt tuli muuta menoa ja hävyn tästä. Kiitos keskustelusta.

ap

Vierailija
53/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmasti loukkaantuisi siitä, että kohtelette häntä samalla tavalla kuin muitakin työkavereita?! Kyllähän teidän muidenkin hyvänhuomenen toivotuksissa joku on aina se ensimmäiseksi suunsa avaava...

Emme voi alkaa huutelemaan hänelle huomenia,

hän varmasti loukkaantuisi koska kyllä hän tietää että meillä on tapana toivotella toisillemme huomenia. Kyllä sen pitäisi lähteä hänestä itsestään.

Vierailija
54/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisit heti maanantaiaamuna tervehtiä tätä työtoveriasi ja kysyä kuinka hänen viikonloppunsa sujui. Jos hän vastaa lyhyesti voit kertoa esim. mitä itse puuhailit. Voisitte porukalla myös sopia, että pyydätte hänet mukaan kahvitauoille ja muihin yhteisiin hetkiin. Uskon, että hän tuntee itsensä nyt vain ulkopuoliseksi porukasta.

Jos haluat huomauttaa hänen tekemistään virheistä, kannattaa sinun minun mielestäni ensin puhua hänelle itselleen. Voi nimittäin olla niin, ettei hän itse ole edes huomannut tekemiään virheitä (jos te muut ette hänelle kerran ole mitään puhuneet).

Sekin täytyy tietenkin hyväksyä, että jotkut ihmiset ovat vain hiljaisia. Osa ihmisistä on hiljaisia ainoastaan suuremmissa joukoissa, mutta kahdenkesken heistä paljastuu oikein huumorintajuisia ja mukavia persoonia. Voi myös olla niin, että työkaverisi kokee, että te muut olette kuivia tyyppejä, eikä häntä kiinnosta pätkän vertaa teidän juttunne. Tai sitten hän on kuullut, kun te haukutte häntä takanapäin. Ehkä voisitte suunnitella työyhteisössä jonkinlaisen ryhmäytymispäivän, jolloin teette jotain kivaa yhdessä. Tätä voisit ehdottaa esimiehellesi, kun kerran koet että yksi on jäänyt ryhmän ulkopuolelle.

Mieleeni tuli myös, että työpaikkakiusaamisessa tyypillistä on, että ryhmä hankkii itselleen vihamiehen jota sitten yhdessä haukutaan. Tällöin muu ryhmä tuntee itsensä kiinteäksi, kun on jokin yhteinen vihollinen johon viha voidaan purkaa. Toivon, että nyt ei ole kyse tällaisesta kiusaamistapauksesta...

Vierailija
55/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen samanlainen, että jos vaistoan, etten tule joidenkin henkilöiden kanssa luonnostani toimeen, en keksi oikein mitään puhuttavaa ja saatan jopa vaikuttaa töykeältä. Anna hänen olla oma itsensä ja suhtaudu häneen leppoisasti, niin hänkin rentoutuu. Hän ei todennäköisesti koskaan muutu kovin puheliaaksi tapaukseksi, mutta väliäkö sillä. Tehän olette siellä tekemässä töitä, ette seurustelemassa, kuten itsekin sanoit.

Työn huonolla jäljellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Selvittäkää tuo asia esimiehen kanssa.

Vierailija
56/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä vaan rohkeasti ja järjestelmällisesti, hän saattaa olla arka ja kaivata kannustusta! Itse olin opiskeluaikana yhtä arka, mutta nyt olen oppinut olemaan smalltalkia ja muutenkin rohkaistunut. Te voisitte kovastikin olla apuna jos juttelette ja otatte työkaverinne mukaan esim syömään yms..

Vierailija
57/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vähemmän sosiaalisia kuin toiset. Ja saattaapa tuolla olla jotain henkilökohtaisia vaikeuksiakin, tiedä häntä. Paljonko hänen tilaansa kohennat täällä kirjoittamalla?

Vierailija
58/69 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan täysin erimieltä siitä mikä ongelma on. Hiljainen työkaverisi on vain työyhteisön syntipukki.

Vierailija
59/69 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaneet tulosta ja heti tänä aamuna paljastui hänen tekemä iso virhe.

MUTTA kävin juttelmassa esimieheni kanssa asiasta ja hän kertoi että ao. henkilö on saanut jo kaksi huomautusta, ja että myös toiselta osastolta on tullut valituksia jotka käsitellään seuraavassa kehityspalaverissa.. että sillä tavalla.

Mutta nyt takaisin hommin.

ap

Vierailija
60/69 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse täydellinen? Etkä tee koskaan virheitä töissä? Tiesitkö että sellainen on narsistin merkki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme