Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroonneet parit juhlissa

Vierailija
04.06.2011 |

Monesti kuulee, että aikuisten pitää osata käyttäytyä juhlissa, vaikka mukana olisi exiä, mutta kertokaa miten käskeä vieraita käyttäytymään näin?

Meillä on se tilanna, että mun vanhemmat on eronneet. Mummi on lapsille todella tärkeä ja läheinen, mutta mummi ei tule meille jos mun isä on kutsuttu. Mun isä on äänekäs ja koko tilanvievä ja mun äiti sitten istuisi tuppisuuna naama väärinpäin jossain nurkassa 5min ja lähtisi sitten pois, kuten kerran teki. Toiste ei tule samoihin juhliin. Eli käytännössä mun on vain jätettävä mun isä kutsumatta. Harmi sikäli, että hän on pikkuhiljaa erakoitunut, eikä käy enää juuri missään, mut ei voi mitään. Tämä tulee koskekaan synntäreiden lisäksi rippijuhlia, yo-juhlia jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä äitisi pitäisi osata käyttäytyä???

Jos mun äiti kerrankin sanoisi, että "en tule jos isäsi tulee" niin sitten sanoisin, että voi voi, älä sitten tule.

Tosin sinähän olet valintasi tehnyt jo jättänyt isäsi perheen ulkopuolelle siksi, että äitisi ei kykene olemaan aikuinen ja olemaan normaalisti samoissa juhlissa hänen kanssaan.

Vierailija
2/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele isäsi kanssa jos hän on kykenevämpi juttelemaan kun äitisi ja onnistuistte vähän porrastamaan millon tulee mummi ja milloin ukki. Yhtä tärkeitä he tuntuvat sinulle kuitenkin olevan? Mitäs lapset tähän sanovat kun ukki ei tule paikalle? Ei oo hyvä eikä kiva jos isäsi erakoituu enemmän, ja ajattelee ettette tekään häntä tarvitse, jos siis on oikeasti hyvät välit, eikä mitään tramaattista ole sattunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lasten juhlista kyse, niin tietenkin sen mukaan mennään. Äiiini en halua välejä menettää, hän on meidän ainoa apu arjessa ja muutenkin.

ap.

Vierailija
4/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten kun menette naimisiin, nähdään kumpaa rakastat enemmän, minua vai isääsi!"

Mieheni vastasi: "Ei vaan silloin nähdään, rakastatteko minua tarpeeksi, jotta voitte asettaa erimielisyytenne taka-alalle minun tärkeänä päivänäni!"

Vierailija
5/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äitisi saa sinut luopumaan isäsi kutsumisesta juhliin, koska äitisi ei osaa käyttäytyä? Jotta lapset eivät menetä mummin paikalla oloa? Ja isäsi kärsii. Annat äitisi lapsellisella käyttäytymisellä viedä lapsiltasi isoisän paikalla olon juhlissa?

Oletko jutellut asiasta äitisi kanssa? Että jos todella rakastaa lapsiasi, antaa heille mahdollisuuden nähdä isoisänsäkin juhlissa?

Itse kutsuisin molemmat, silläkin uhalla, että mummi sitten jonkin juhlan jättää itseltään pois. Lähtee kesken tai mököttää. Haluaako mummi todella menettää lapsellesi tärkeän juhlan? Tai että sinä selität lapselle, miksi mummi ei voi jäädä - kun isoisä on paikalla? Mummiko haluaa tämän opetuksen lapsille antaa?...

Vierailija
6/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri aikaan? Esim. Jos juhlien pituus on 3h. Kutsut äitisi ekaksi 1,5h ajaksi ja sitten isäsi. Siten kumpikin pääsisi juhliin

Vierailija
7/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun äiti kerrankin sanoisi, että "en tule jos isäsi tulee" niin sitten sanoisin, että voi voi, älä sitten tule.

Meillä hiukan samanlainen tilanne minun isovanhempien takia. Eivät muka voi tulla samaan aikaan juhliin. Ennen piti aina soitella ees taas kun oli juhlat, että onko se jo lähtenyt ym. Sitten pistin stopin ja sanoin, että molemmat mahdutte samoihin pippaloihin. Jos omasta mielestä ette, jättäkää tulematta. Kappas kummaa, sen jälkeen ovat ihan hyvin mahtuneet samaan tilaan, eikä ole tarttenut rimpautella.

Vierailija
8/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei kysele isoisästä, koska eivät näe/näkisi häntä muuten kuin juhlissa kutsuttuna. Mummin kanssa ovat tekemisissä 1-2 kertaa viikossa.

ap.

Vierailija
9/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että minä menen sinne "vieraana" ihmisenä (kummityttö exmiehen puolelta) ensin piipahtamaan jo käytännössä ennenkuin juhlat alkavat. Saan toki mm. kakkua (jonkin irtoleivoksen) ja kahvia. Mutta sitten lähden pois ennenkuin muuta väkeä alkaa tulla. Saan antaa lahjanikin ihan rauhassa ja minusta nuo on tosi mukavia hetkiä.

Tulisiko sinun isäsi ap tällä tavoin aiemmin?

Vierailija
10/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne osaa käyttäytyä koska tekee niin kipeetä ja pääset helpommalla kun annat niiden kiukutella jos kiukuttelevat etkä ole moksiskaan.

Siis sama uudestaan älä anna kiukuttelevien aikuisten päättää omasta juhlatunnelmastasi tai sitten porrastat juhlat tai sitten kirjoitat kutsuun että käyttäytykää aikuiset

se tuskin auttaa jos olet jo yrittänyt puhua asiasta.

Vierailija
11/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten kun menette naimisiin, nähdään kumpaa rakastat enemmän, minua vai isääsi!"

Mieheni vastasi: "Ei vaan silloin nähdään, rakastatteko minua tarpeeksi, jotta voitte asettaa erimielisyytenne taka-alalle minun tärkeänä päivänäni!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän