Miksi sitä Opettajaa pitää muistaa???Hänhän saa palkan työstään ja lomat!!
Kommentit (24)
jos luokka antaa yhteisen lahjan, en sitä ymmärrä, että oppilaat vievät vielä henkilökohtaisia lahjoja. Itsetehty kortti olisi ihan riittävä tuon lisäksi mielestäni, jos sitäkään erikseen?
jätän silti tippiä hyvästä palvelusta.
minut on kasvatettu siten et viedään ja mielelläni vien ihan oman lahjan. lapsi tekee kortin itse ja minä ostan jotain pientä sopivaa. olen kiitollinen ja haluan näyttää sen ja lapsellekin se on tärkeää, että saa antaa =)
Mistä sinulle on tullut sellainen pakkomielle,että "pitää muistaa"?
Ei meilä ole koskaan tarvinnut mitään muistamisia, ei jouluna eikä keväällä, ja vanhimmat ovat jo ammattiin valmistuneet.
ja sillä saa hyvän mielen opelle, itselle ja lapselle.
viettävät minun rakkaan lapseni kanssa useita tunteja viitenä päivänä viikossa, usein vielä ainakin vuoden tai useammankin. Mikään pakko lahjaa ei ole antaa, mutta minä haluan oman lapseni kanssa läheisesti työskentelevää muistaa.
tarjoilijan palkka on muuta toista kun opettajan joka saattaa saada 70€ tunti ja mielettömät lomat.
Tarjoilija tekee osa-aikatyötä ja raataa viikonloppuina.En vaan ymmärrä,turhaa minusta ja olen opettajan lapsi,harvoin vanhempani sai mitään mutta silloin aika oli toinen ja oli hyvä opettaja ;) tosin aineope yläasteella.
Itse sain monelta oppilaalta kukkia ja itse tehdyn kortin. Muutamat olivat kekisneet pieniä kekseliäitä (yhteisiin oppimishetkiin liityviä) lahjoja. Ja voin kertoa, että nämä ilahduttivat minua todella paljon.
Itse yritän tehdä työni niin, että otan joaisen oikeasti huomioon ja teen vähän ylimääräistä, jotta luokassa olisi mukava tunnelma, on kivaa, että tämä on myös välittynyt oppilaille, jotka haluavat ilahduttaa puolestaan minua.
jätän tippiä tarjoilijalle, jos olen saanut hyvää palvelua. Tuntuu että nykyään saa ihan basic, hyvä jos sanotaan hyvää ruokahalua kun ruoka tulee, en jätä.
Mutta jos saan hyvää palvelua, jätän vähintään 2 euroa + pyöristyksen seuraavaan euroon. Jos kaikki tekis näin, olis summa ihan iso päivää kohti.
Mutta eipä tule pahemmin annettua.
Typerintä on nämä vedestä maksu. Jos ostan 2 lasia viiniä on kumma että pitää siitä vesilasistakin veloittaa + tilaan 3 ruokalajin ruuan
lapsesi viettää open/opettajien kanssa noin 1000 tuntia vuodessa! Harva vanhempi pääsee samaan lukuun lapsensa kanssa!
tarjoilijan palkka on muuta toista kun opettajan joka saattaa saada 70€ tunti ja mielettömät lomat.
Tarjoilija tekee osa-aikatyötä ja raataa viikonloppuina.En vaan ymmärrä,turhaa minusta ja olen opettajan lapsi,harvoin vanhempani sai mitään mutta silloin aika oli toinen ja oli hyvä opettaja ;) tosin aineope yläasteella.
joko sun vanhempas on painanu samoilla tuntisuunnitelmilla vuodesta toiseen ja kerrotko vielä ystävällisesti miten tuohon tuntiliksaan pääsee?
Joo opetettavia tunteja ei ehkä ole kirjattu niin paljon mutta kaikki suunnittelu ja palkattomat palaverit sun muut pakolliset istumiset päälle...
siinä tulee aika nopeasti kesälomalle hintaa
onpa muuten ihme että ykskään tuossa toisessa ketjussa itseään opettajaksi tai rehtoriksi tituleeraava ei tästä älähtänyt...
sanotaan että laita 2e enemmmän?
EN ole vuosiin käynyt Suomessa ravintolassa
Miettikään nyt hetki, onko se todellakin "hyvää käytöstä" että tuskaillaan puoli vuotta opettajan lahjan kanssa: onko se nyt sopiva, onko se riittävän arvokas jne tai laitetaan jotain iankaikkisen turhaa krääsää?
Hyvää käytöstä on esimerkiksi kortti, tai niin kuin oma lapseni oli tänään kätellen kiittänyt - kouluauton kuljettajaa, kun hän on vilpittömästi sitä mieltä, että heidän autossaan on maailman paras kuski.
Ei kai koulun päättäjäiset ole opettajanpäivä?
Milloin kaupan tädeille viedään lahjoja tehdystä työstä? Tai roskakuskille? Tai vaikka koulun siivoojalle?
Miksi Sinua pitää muistaa esim. äitienpäivänä? Sinähän saatlomat ja palkan työstäsi!
mutta haluamme. Lapset tärkeitä ja haluamme muistaa lapsen lähellä vaikuttavia aikuisia, kuten opettajia, iltapäiväkerhon ohjaajia ja koulubussin kuljettajaa. Muistan myös muita ihmisiä tilaisuuden tullen, kun siltä tuntuu - esim. työkavereita yhteistyöstä, isovanhempia lastenhoitoavusta jne... Jotain hyvin pientä, jossa ajatus tärkein.
- nyt kun itse olen ope, ostan aina lasteni päiväkodin ja koulun opeille jotain pientä kiitokseksi-
se ei ole pakollista tietenkään