Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena-kierukasta jälleen :(

Vierailija
04.06.2011 |

Vuosi sitten kierukka laitettu, koko viime kesän oli vuotoa, ihan runsasta. Kaksi viikkoa koko kesässä yhteensä vuodotonta aikaa.

Syksyllä tilanne vähän helpottui ja loka-tammikuun oli kokonaan vuodotonta (pari tuhrupv). Tammikuun vuoto kesti melkein 3vk ja maaliskuussa oli sellaiset kivut vatsassa ja selässä, että edes synnytyssalissa en ole sellaisia kipuja tuntenut. Vuotoa tuli kuitenkin vain pari päivää.

Huhtikuussa ei mitään ja nyt toukokuussa taas melkein 3vk vuotoa. Viime ma alkoi taas kauheat kivut ja toissapäivänä vuoto, normaalia-runsasta ja kivut hirveät.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen yrittänyt sinnitellä, koska tämä on viimeinen vaihtoehto ehkäisyyn tai sitten miehelle pitäisi tehdä vasektomia ja sitä en vielä haluaisi, kun olemme suht nuoria ja pelottaa, jos se ratkaisu sitten myöhemmin kaduttaa. En kuitenkaan jaksaisi enää tätä kipua, vuotoa ja epätietoisuutta vuotojen ajankohdista. Siskollani ja äidilläni on molemmilla vuodot loppuneet kierukan myötä, mutta minä olen ilmeisesti jokin hormonihirviö :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais käydä gynellä (ei tk-lääkärillä) ja pyytää myös ultra, jos vempele on väärässä paikassa.

Vierailija
2/4 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdun seinämän läpi. Jatkuvien alavatsakipujen takia menin yksityiselle joka ultrasi eikä kierukkaa näkynyt, epäili että olisi tullut itsekseen pois, mutta ehdottomasti vakuuttelin ettei näin ole voinut käydä. Sain lähetteen naistentautien polille, jossa taas ultrattiin ja epäiltiin samaa, mutta ottivat lannerangan röntgenin jossa huomasivat että kierukka oli läpäissyt kohdun. Leikkauksessa otettiin pois.

Syyksi lääkärit epäilivät liian varhain synnytyksestä (9vkoa) laitettu kierukka.

Mene lääkäriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran minäkin sinnittelin. Mutta kun koko ajan vuoti ja vuoti vaan, välillä enemmän välillä vähemmän, niin ei sinne kestänyt kyllä vuotta enempää. Poistatin ja hyvä niin. Oikeassa paikassa se oli ja mitään tulehdusta ei ollut, Minera ei vaan kaikille sovi :/

Minulle sopii trikvilar-pillerit (yhdessä kiekossa on aina 3 eri vahvuutta).

Vierailija
4/4 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä laitettiin ja ultralla varmistettiin sekä silloin, kun asetettiin vuosi sitten ja uudestaan viime syyskuussa, kun kävin tarkastuksessa. Silloin lääkäri vielä vakuutteli, että puolessa vuodessa tasoittuu, mutta maaliskuussa tosiaan alkoivat nuo kivut.

Varaan heti ajan!!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi